חדשות בארץ

יישאר בכלא: נדחתה בקשתו של באסל גטאס לשחרור מוקדם

ועדת השחרורים קבעה כי חבר הכנסת לשעבר, שהורשע בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים, מתקשה להביע חרטה כנה על מעשיו

גטאס (צילום: אבי דישי, פלאש 90)גטאס (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
אא

ועדת השחרורים דחתה היום (שלישי) את בקשתו של חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס (בל"ד) לשחרור מוקדם מהכלא.

גטאס נידון במרץ 2017 – במסגרת עסקת טיעון – לשנתיים מאסר בפועל, לאחר שהורשע בהברחת טלפונים סלולריים וחומרים כתובים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות, תוך ניצול חסינותו הדיפלומטית כדי לחמוק מהבדיקה הביטחונית בשערי הכלא. במסגרת עסקת הטיעון, הוא התפטר מן הכנסת. העונש שנגזר עליו כלל גם 18 חודשי מאסר על תנאי, קנס של 120 אלף שקלים, וקביעה כי יש קלון במעשיו. גטאס החל לרצות את עונשו ביולי 2017.

בהחלטתה קבעה ועדת השחרורים כי גטאס "מתקשה להביע חרטה באופן מילולי ובכנות על המעשים שבהם הודה". הוועדה הדגישה כי העבירות שעבר חבר הכנסת לשעבר חמורות ביותר, והוסיפה כי הוא לא השתלב בתוכניות טיפוליות ושיקומיות המתנהלות בתוך בית הכלא. עם זאת, בהחלטה צוין כי במידה והוא ישולב בהליך טיפולי, ניתן יהיה לשקול שוב את שחרורו המוקדם "במסגרת טיפול בקהילה".

בשבוע שעבר הגיש גטאס עתירה לבית המשפט נגד שירות בתי הסוהר בדרישה להעבירו למתקן כליאה אחר. הוא נמצא כעת בכלא נפחא – הכלא הרביעי במספר מאז החל לרצות את עונשו – ולטענתו תנאי הכליאה בכלא קשים מאוד ופוגעים באופן קשה "בזכותו לכבוד, לתנאי מחיה הולמים, לקיום מינימלי בכבוד בבית הסוהר, לבריאות ולשלמות הגוף". קצין האסירים דחה את בקשתו של גטאס לעבור לכלא אחר, וזאת בהתאם להמלצת גורמי הרפואה בכלא.

תגיות:בית כלאבאסל גטאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה