חדשות בארץ

דיווח: הושגה הפסקת אש בין ישראל והחמאס

החמ"ל המשותף של הפלגים הפלסטיניים אישר את הידיעה שפורסמה בערוץ "אל-ג'זירה". בהודעה שהוציא נאמר כי "אם ישראל תפסיק את תוקפנותה – יהיה אפשר לשוב להבנות הפסקת האש". גורם מדיני בישראל הבהיר כי הצעדים בשטח הם שיקבעו את ההמשך

נזקי הרקטות באשקלון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)נזקי הרקטות באשקלון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

ערוץ "אל-ג'זירה" דיווח לפנות ערב (שלישי) כי הושג הסכם הפסקת אש בין ישראל והחמאס בתיווכה של מצרים.

החמ"ל המשותף לזרועות הצבאיות של הפלגים הפלסטיניים ברצועה אישר את הידיעה. בהודעה שהוציא נאמר כי "המאמצים המצריים הצליחו לייצב את הפסקת האש בין ההתנגדות לאויב הציוני. ההתנגדות תעמוד בהתחייבותה להפסקת האש כל עוד האויב הציוני יעמוד בהתחייבותו להפסיק את האש".

מוקדם יותר הוציא ראש הלשכה המדינית של החמאס, איסמאעיל הנייה, הודעה לפיה "אם ישראל תפסיק את תוקפנותה – יהיה אפשר לשוב להבנות הפסקת האש".

הקבינט המדיני-ביטחוני דן היום במשך כשבע שעות בהסלמה בדרום. בסיום הישיבה נמסרה הודעה לקונית, לפיה "הקבינט שמע סקירות מצה"ל וגורמי הביטחון על התקיפות והפעולות הנרחבות נגד גורמי הטרור בעזה. הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך בפעולות ככל שיידרש". על פי דיווחים שיצאו מהישיבה, כל ראשי מערכת הביטחון הביעו את העמדה שצריך להיענות לבקשה המצרית ולתת סיכוי להפסקת האש.

הדיווחים על ההסכם להפסקת האש באים לאחר שבשעות הצהריים התפרסמו ברצועה ידיעות, לפיהן הפלגים הפלסטיניים נענו לבקשה המצרית וינצרו את האש החל מהשעה 15:30. בפועל – האש הרקטית לעבר עוטף עזה נמשכה, וגם צה"ל המשיך בתקיפות אוויריות ברצועה.

בשלב זה נראה כי ההסכמה בין הצדדים על הפסקת אש הינה הסכמה שברירית. גורם מדיני בישראל אמר כי הצעדים בשטח הם שיקבעו את ההמשך וכי ישראל שומרת לעצמה את חופש הפעולה. לדבריו, הגיעו בקשות של החמאס להפסקת אש מארבעה מתווכים שונים. דיפלומט מערבי מסר לחדשות עשר כי בתיווך בין הצדדים היו מעורבים מצרים, שליח האו"ם לאזור ניקולאי מלאדנוב, קטאר ונורבגיה.

דובר צה"ל מוסר - במה שנדמה כהודעת סיכום של סבב הלחימה הנוכחי - כי ביממה האחרונה שיגרו הפלסטינים כ- 460 רקטות ופצמ"רים לעבר שטח ישראל. למעלה מ- 100 מתוכם יורטו על ידי לוחמי "כיפת ברזל". צה"ל מצידו תקף כ- 160 יעדי טרור של ארגוני החמאס והג'יהאד האסלאמי, ביניהם "ארבעה נכסי טרור ייחודיים", כלשון הדובר. 

גם בעזה עושים, כך נראה, סיכומים. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי ביממה האחרונה נהרגו ברצועה 7 בני אדם. 26 אנשים נוספים נפצעו בדרגות פגיעה שונות.

(עודכן: 18:20)

תגיות:חמאסהפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה