חדשות בארץ

בכיר בחיל האוויר: עלינו מדרגה משמעותית בתגובה מול החמאס

בתדרוך לעיתונאים אמר הקצין הבכיר כי ההתמקדות במטרות טרור גדולות מייצרת "אפקט מאוד משמעותי על הצד השני"

ח’אן יונס לאחר תקיפת צה"ל, היום (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)ח’אן יונס לאחר תקיפת צה"ל, היום (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

קצין בכיר בחיל האוויר התייחס היום (שלישי), בתדרוך לעיתונאים, לתקיפות שביצע צה"ל ביממה האחרונה ברצועת עזה. "ההתקפה הזו שונה באופן מאוד משמעותי מדברים שעשינו בעבר, מבחינת כמות ואיכות המטרות", אמר והוסיף כי מדובר ב"עליית מדרגה משמעותית" מבחינת הפגיעה במטרות גדולות – בניינים רבי-קומות בלב העיר עזה: "ביצענו עשרות תקיפות מהתחלת המבצע, והתמקדנו במטרות טרור ייחודיות כמו מטה ביטחון הפנים. בכל צוק איתן תקפנו שתי מטרות כאלה, ורק הלילה תקפנו ארבע".

הבכיר ציין כי תקיפות מסוג זה מייצרות "אפקט מאוד משמעותי על הצד השני", הן מבחינה פרקטית והן מבחינת יצירת התודעה. הוא הבהיר כי מדובר באתגר מקצועי המצריך מיומנות גבוהה: "זה לא רק בניין שנפגע – הוא מושמד כליל בלב שכונה אזרחית. עשינו זאת מבלי להרוג אף אחד והקפדנו על כך שהבניין וסביבתו יפונו. הפעילות שלנו היא דרמטית ומשמעותית ושונה מהותית ממה שעשינו בעבר".

הקצין הדגיש כי האגרסיביות הרבה שצה"ל מפעיל גובה מחיר מאוד גבוה מהאויב, למרות שהמטרות שמושמדות ריקות מאדם: "תקפנו בשכונת רימאל את המטה לביטחון הפנים של החמאס. כשאתה משמיד מפקדה כזו – חומרים ומידע חיוני מושמדים, זה משנה את דפוס הפעולה שלהם ומשפיע על הפעולות בהמשך".

תקיפת המטה לביטחון פנים של החמאס, אמש (וידיאו: דובר צה"ל)

ביחס להמשך הדרך וכיצד תתפתח הלחימה, אמר הבכיר: "כרגע אנחנו עסוקים בתכנון המהלכים הבאים. הדברים האלה יכולים להירגע מצד אחד, אבל גם להאיץ מצד שני. אנחנו ממשיכים להיות ערוכים באופן מאוד חזק, גם בהגנה וגם בהתקפה. אנחנו מוכנים להנחיות הרמטכ"ל".

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הבוקר כדי לדון בהסלמה ברצועה. הישיבה, שהייתה אמורה להתחיל בארבע אחרי הצהריים, הוקדמה לשעה תשע. השרים עדיין מכונסים בשעה זו. בנוסף לרמטכ"ל ולראש השב"כ, הגיע לישיבה גם ראש המוסד, יוסי כהן.

ובתוך כך, ארגוני הטרור ברצועה ממשיכים לאיים על ישראל בהחרפת המערכה ובהרחבת מעגל ירי הרקטות אל אשדוד ובאר שבע. בהודעה שהוציא הג'יהאד האסלאמי נאמר כי לזרועות הצבאיות של הפלגים הפלסטיניים יש יכולת לתקוף בצורה קשה יותר את ישראל: "האויב עוד יראה את כוח התגובה שלנו אם לא יעצור את התוקפנות לחלוטין". מאחורי הקלעים, גורמים שונים - המרכזיים בהם מצרים ושליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב - מנסים להניע מהלך שיוביל להפסקת אש. בערוץ "כאן חדשות" דיווחו כי דיפלומט מטעם משלחת האו"ם לאזור יגיע מחר לעזה.

תגיות:רצועת עזהחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה