חוגי בית בהידברות

נעמי כהן מלמדת אתכן איך להתמודד עם חרדות ועם פחדים

נעמי כהן הגיעה להידברות בזכות מעשרות – והיום היא מעבירה חוגי בית מטעם הידברות ומסייעת לכן להתמודד עם רגשות ועם קשיים

  • ד' כסלו התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שם: נעמי כהן

גיל: 37

הכשרה: תעודת משחק ובימוי הוראה, תואר B.E.D, תעודת מטפלת "נקודת אמת" ומנחת קבוצות.

ניסיון מקצועי: הצגה – "קול ששון וקול כלה" – בימוי והפקה – הצגה שהוצגה בצוותא כ-3 שנים וזכתה בפרסים. שילוב שחקנים עם צרכים מיוחדים.

"הכול נהיה בדברו" – הצגת יחיד – משחק, בימוי והפקה – זוכת פרסים.

מורה למשחק, ומטפלת דרך אומניות הבמה.

כ- 10 שנים מטפלת בשיטת "נקודת אמת" של הרב אשר אליהו גרליץ.

מרצה ב"הידברות" ומגישה חוגי בית לנשים.

איך הגעתי להידברות: סיפור מענין. השגחה פרטית.

התחתנתי לפני חמש שנים. בערב החתונה החליטו ההורים לתת מתנה את הכסף לזוג הצעיר. שמחנו והתחלנו לברך כול מעטפה ומעטפה. ופתאום קיבלנו מעטפה ריקה, ועליה כתוב "ממני", עם ציור של סמיילי. אמרתי לעצמי – מי זה מני? ומה הוא מחייך אלי? שקל לא נתן... בעלי צחק ואמר שזה סימן . שאלתי מה סימן? הצביע לכיוון השמיים. מוסרים לנו שזאת המעטפה תהיה לשם מעשרות מהמתנות.

וואו. אני, שלא הייתי כל כך חזקה בהלכות מעשרות טענתי טענה כי צריך לשאול את הרב, וכדאי להשאיר לעצמנו, זה סכום לא מבוטל. היו לי הרבה תירוצים רק לא לבצע את המצווה עד הסוף. בעלי אמר שאני חייבת לעבוד על זה, והפקיד בידי את המעשרות. התחלתי לעבוד, לחלק לאנשים ששמחו לקבל זאת, וראיתי ישועות – אבל בתמימות השארתי בחשבון את הנותר, ולא דיווחתי לבעלי.

יום אחד יצאתי מהבנק בבני ברק, ומישהי בקשה ממני צדקה. נתתי לה 30 אג'. אחרי שנייה קיבלתי את המטבעות בפרצוף. אמרתי תודה להשם. התקשרתי לבעלי והוא אמר שזה סימן שלא נתתי את כל המעשרות. מפחיד. אחרי 2 שניות אני מקבלת טלפון מחברה שאוספת "מעטפת מעשרות" לאשה שחולה במחלה, לא עלינו, אם יש לי כסף לתת לה. נתתי לה ונתתי עוד, רק שיעזבו אותי. אחרי שבוע קיבלתי טלפון לבוא ל"בית יעקב" בתל אביב ולחזק בנות מצווה. אחרי חודש קיבלתי טלפון מאביבה מהידברות לבוא לריאיון.

הגעתי. לא הבנתי כלום. שאלתי איך הגעתי לבניין זיכוי הרבים הזה. אמרה לי אביבה שמורה המליצה עלי .השם צלצל לי. זאת האשה שנתתי לה מעשרות... היא לא יודעת שאני נתתי לה, אבל השם יתברך שם אותה כמורה בבית יעקב שתמליץ עלי, והיא זאת שהכניסה אותי לזיכוי הרבים של "הידברות", הארגון הגדול בארץ ובעולם. מאז, 5 שנים ויותר, וכול החיים שלי הם חוגי בית, טהרת המשפחה, מחלקת אמ"א, שבויות וסדנאות, וכול זה בזכות מצוות מעשר.

מה הולך להיות במיני-סדנאות החינמיות שלי: מאתגר. מעמיק ומעניין. בעיקר לצאת עם עוד קצת כלים לעבודה היומיומית שלנו. בזמן הקצר שיש לנו בערב אני משתדלת להיות מדוייקת ולהתמקד ברגשות כמו פחד, חרדה, דאגה, ואיך הרגשות הללו גורמים לנו לרעילות ולתקיעות במטרה שאנו רוצים. גוף ונפש.

אני נותנת תרגילים מעשיים חוויתים בשטח.

דוגמאות, סיפורים, דוגמא אחת עם מתנדבת – איך עובדים עם הכלים שנתנו לנו חכמינו.

כיוון שאני באה מעולם הדרמה, אני משלבת גם סיפורים מרגשים ומחזקים, הדלקת נרות ומי שרוצה גם הפרשת חלה בסוף, לתפילה גדולה שהשם יוציא מאיתנו את הפחדים, החרדה והדאגה.

סיפור מעניין מאחת הסדנאות: כיוון שזו רק ההתחלה, וההתחלה טובה, אני חייבת לציין שנשים היום הן נשים מודעות ואמיצות. הן נפתחות ורוצות שינוי. מישהי אחת נפתחה על זיווג ועל הפחד שלה להתחתן שמא תתגרש, כיוון שכול הסביבה הקרובה שלה גרושים. אמונות, תפיסות עולם שנדבקות בנו עקב ניסיון של אנשים אחרים. היא החליטה להשתחרר מהפחד ע"י תרגיל שהיא התנדבה לעשות מול כולם, ועוד שיחה בטלפון. אחרי חודש – היא התחתנה. השם מתיר אסורים.

בטיפול בקליניקה יש סיפורים מדהימים – זרע קודש, יציאה ממחלות פיזיות, מציאת זיווג, שלום עם אחים אחרי תקופה, שלום עם ההורים אחרי תקופה של ניתוק.

אופי ההשפעה על המשתתפים: השפעה חוויתית, עוצמתית, מדויקת, שמחה ומרגשת.

אני מזמינה אותך ליהנות מערב חוויתי ולקבל כלים מעשיים מהתורה הקדושה.

איך מזמינים? ללא תשלום, במשרד שלנו בהידברות – חוגי בית

בהצלחה.

תגיות:התמודדותפחדיםחרדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה