חדשות בארץ

מחבל פלסטיני חדר לישראל והצית חממה, שריפות ענק בקליפורניה

ישראל וקטאר סיכמו על הקמת מעבר ימי בין עזה וקפריסין, נסראללה איים את ישראל ותקף את מדינות ערב על גילויי הנורמליזציה עמה, והרוגים בשיטפונות בירדן. כל מה שחשוב לדעת

אא

מחבל פלסטיני חדר אמש (שישי) מצפון רצועת עזה לתוך שטח ישראל. הוא הגיע לחממות של היישוב נתיב העשרה, הממוקמות במרחק של כקילומטר מהיישוב, והספיק להצית אחת מהן בטרם נתפס ונעצר על ידי כוחות הביטחון. מתחקיר ראשוני שערך צה"ל עלה כי תצפיות זיהו את המחבל סמוך לגדר בטרם חצה אותה והוסיפו לעקוב אחריו במהלך האירוע. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לתקרית החמורה: "בעקבות הזיהוי הוזנקו כוחות צבאיים רבים לאזור, שפעלו בשיתוף עם כוחות הביטחון האזרחיים וכיתת הכוננות. הכוחות כיתרו את המרחב בו זוהה החשוד, ובמקביל הוצבו כוחות לבידוד מרחב היישוב מהמרחב בו הוא ניסה להסתתר. הכוחות ביצעו סריקות במרחב ועצרו את החשוד סמוך לחממה הנמצאת בקצה השטח החקלאי, מרחק כקילומטר מהיישוב. לא נמצא עליו נשק והוא הועבר לתחקור כוחות הביטחון. במהלך שהייתו במרחב, הצית החשוד חממה. האירוע נמצא בתחקיר מבצעי, וממנו יופקו וייושמו הלקחים הנדרשים. כוחות צה״ל ממשיכים כל העת לפעול להגנת יישובי העוטף". בנוסף לתקרית החדירה, כוחות צה"ל עצרו שני מחבלים נוספים שחיבלו בגדר במרכז הרצועה וחדרו לשטח ישראל.

הפלסטינים המשיכו אתמול בהתפרעויות שלהם לאורך גדר המערכת. כ- 12,000 איש השתתפו באירועים האלימים, במהלכם המפגינים הבעירו צמיגים, והשליכו מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר וכוחות צה"ל. ברצועה דיווחו על הרוג אחד ו- 37 פצועים.

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח הבוקר כי ישראל וקטאר סיכמו על כינונו של מעבר ימי בטוח בין עזה וקפריסין. המעבר יופעל בפיקוח בטחוני ישראלי ובפיקוח בינלאומי, אם כי עדיין ישנה מחלוקת בין הצדדים כיצד ישראל תבצע בפועל את הפיקוח. שלשום הגיע לעזה השגריר הקטארי לרצועה, מוחמד אל-עמאדי. הוא הכניס עמו לרצועה מזוודות ובהן 15 מיליון דולר, לצורך תשלום המשכורות לפקידי ממשל חמאס ברצועה. המשכורות שולמו אתמול. אל-עמאדי ביקר היום בתחנת הכוח בעזה ואמר כי ארצו הגיעה לסיכומים עם ישראל בסוגיות החשמל והמעבר הימי. אתמול ביקר השגריר הקטארי באזורי העימותים לאורך גדר הגבול, ומספר מפגינים התקיפו באבנים את השיירה בה נסע.

מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, אמר היום כי ארגונו יגיב על כל תקיפה של ישראל בלבנון. בנאום לרגל "יום השהיד" המצוין לזכרם של הרוגי ארגון הטרור, אמר נסראללה: "מקור הכוח שלנו הוא הטילים. נתניהו מנסה להעלים את מערך הטילים שלנו. הבעיה שלו היא שהעוצמה בידינו. נגיב לכל התקפה ישראלית על לבנון, לא נקבל כל תוקפנות של האויב נגד ארצנו". נסראללה גינה בחריפות את "מאפייני הנורמליזציה עם האויב הישראלי", כפי שבאו לידי ביטוי בביקורו של ראש הממשלה בסולטנות עומאן: "מה שקרה עד כה מאחורי הקלעים מתרחש עכשיו בפומבי. הנורמליזציה כעת שמה קץ לצביעות הערבית ומורידה את המסכות של הרמאים והצבועים. הצביעות שלהם היא זו שמעכבת את הניצחון". הוא שיבח את העם הסורי וממשלתו על שעמדו בלחצים וניצחו במלחמת האזרחים, אחרת - לדבריו - "היינו רואים את נתניהו בדמשק".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב, עם צאת השבת, על תליית ראש החזיר אתמול בשער בית כנסת ברמת השרון: "אני מגנה בתוקף את המעשה הנפשע שנעשה ביום שישי האחרון בכניסה לבית הכנסת 'סוכת שאול' ברמת השרון", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו, "כוחות הביטחון ימצאו את האחראים לכך וימצו איתם את הדין. לא נסבול התנהגות בזויה שכזו כלפי בתי כנסת ומוסדות דת במדינת ישראל".

לפחות 12 בני אדם נספו בירדן במהלך סוף השבוע בעקבות שיטפונות כבדים ברחבי המדינה. ישנם עדיין נעדרים רבים, וכוחות החילוץ מחפשים אחריהם. אסון זה בא שבועיים לאחר ש- 21 בני אדם, רובם תלמידי בית ספר, נספו בשיטפון ממזרח לים המלח.

שיטפונות עזים התחוללו אתמול גם בדרום הארץ, במיוחד באזור הערבה, בשל גשמים כבדים. כביש 40 באזור מצפה רמון נסגר לתנועה למשך מספר שעות. כביש 90 באזור נחל קידרון קרס בשל הצפה חזקה, ונסגר לתנועה לשני הכיוונים.

מסוק חיל האוויר ועליו לוחמי יחידת 669 הוזנק אתמול למשימת איתורם וחילוצם של ארבעה מטיילים שנסחפו בנחל אוג. הארבעה חולצו על ידי לוחמי 669 ואנשי יחידת חילוץ "מגילות". מטייל שנפצע קל חולץ לבית חולים באמצעות מסוק.

לפחות תשעה בני אדם נספו בשריפות ענק המשתוללות בקליפורניה שבארצות הברית. נזק כבד נגרם, ומספר המבנים שנהרסו מוערך בכ- 6,700 – השריפה ההרסנית ביותר בהיסטוריה של המדינה, שכבר חוותה בעבר שריפות ענק. כ- 200 אלף תושבים קיבלו הוראה להתפנות מבתיהם. המושל הנבחר של קליפורניה, גאווין ניוסם, הכריז על מצב חירום במחוזות ונטורה ולוס אנג'לס, וביקש מהנשיא דונלד טראמפ סיוע פדרלי. טראמפ הגיב בחשבון הטוויטר שלו כי "אין שום סיבה לשריפות הענק הקטלניות והיקרות של היערות בקליפורניה – למעט הניהול הגרוע. מיליארדי דולרים ניתנים מדי שנה, ורבים כל כך מאבדים את חייהם בגלל ניהול כושל של היערות. תקנו זאת עכשיו – או שהסיוע הפדרלי ייפסק".

תחזית מזג האוויר

מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית, ותורגש ירידה קלה בטמפרטורות. גשמים מקומיים צפויים לרדת, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה, וייתכנו סופות רעמים.

ביום שני תחול התחממות קלה. ייתכן גשם מקומי עד שעות הצהריים, בעיקר לאורך מישור החוף.

ביום שלישי הגשם צפוי לחזור בשעות הערב בצפון הארץ ובמרכזה.

תגיות:שיטפונותדונלד טראמפשריפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה