חדשות יהדות

זעזוע עמוק: ראש חזיר נתלה בכניסה לבית כנסת ברמת השרון

שר הפנים אריה דרעי הגיב על פשע השנאה: "מעשה תועבה שאם היה קורה באחת ממדינות העולם היינו כולנו זועקים ונזעקים. חייבים לחקור מיד, לעצור את האחראים ולהביאם לדין"

(צילום: דוברות עיריית רמת השרון)(צילום: דוברות עיריית רמת השרון)
אא

מתפללי בית הכנסת הספרדי המרכזי "סוכת שאול" ברמת השרון הזדעזעו הבוקר (שישי) לראות כי על שער הכניסה לבית הכנסת אלמונים תלו ראש של חזיר. המשטרה פתחה בחקירה.

אלי עלמני, גבאי בית הכנסת מזה 25 שנה, אמר בכאב: "הזעיקו אותי מהבית. באתי מיד לראות מה קורה והזדעזעתי לראות את הדברים האלו. לא תמונה או פסל, אלא ראש חזיר, הבשר והדם עוד עליו. מזעזע שבתוכנו יהיה דבר כזה".

יצוין, כי ברמת השרון שוררת מזה זמן אווירה של הסתה נגד הדת והתושבים הדתיים, שהחריפה בתקופה האחרונה בעקבות הבחירות המקומיות. שר הפנים אריה דרעי הגיב: "הזדעזעתי עד עמקי נשמתי מפשע השנאה המקומם והנפשע הבוקר ברמת השרון. ראש חזיר נתלה בשער כניסה לבית כנסת. מעשה תועבה שאם היה קורה באחת ממדינות העולם היינו כולנו זועקים ונזעקים. חייבים לחקור מיד, לעצור את האחראים ולהביאם לדין!".

(וידיאו: פרטי)

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "80 שנה לליל הבדולח – והאנטישמיות מרימה ראש גם בארץ ישראל. ההסתה המתמשכת נגד דתיים ברמת השרון עלתה היום שלב בדמות ראש של חזיר שהונח בפתח בית כנסת. חייבים לעצור את זה עכשיו".

חבר הכנסת מוטי יוגב כתב את הדברים הבאים: "הצבת החזיר בפתח בית הכנסת ברמת השרון מוכיחה שקמפיין ה'הדתה' הפך למסע הסתה. אבי ז"ל, שעלה מברלין ערב השואה, ודאי לא היה מאמין שיחזה במראה אנטישמי כזה כאן במדינת ישראל. על מנהיגי הציונות החילונית לעשות חשבון נפש, לבדוק אם לא הלכו רחוק מדי במאמציהם לעקור את תורת ישראל מליבות ילדיהם".

חברת הכנסת שולי מועלם הגיבה: "בתזמון מזעזע, כשבארץ ובעולם מציינים 80 שנה לליל הבדולח, בו הוחרבו מאות בתי כנסת בגרמניה ובאוסטריה, נתלה ראש חזיר בבית כנסת ברמת השרון. האם המסע האנטישמי הזה יסתיים כשיכריזו על רמת השרון שהיא 'ריקה מיהודים דתיים'?".

שר החקלאות אורי אריאל: "המראה של ראש החזיר מול בית הכנסת הוא מראה מזעזע שמזכיר לי ימים שחורים וסיפורי זוועות שסיפרו לי הוריי מימי גרמניה הנאצית. דרושה חקירה דחופה לפני שראש החזיר יהפוך לשריפת ספרי תנ"ך או פגיעה פיזית. כואב שהעם היהודי השוכן בארצו צריך לקבל כך את השבת".

תגיות:בית כנסתרמת השרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה