חדשות בארץ

אבו מאזן הסכים לרגיעה בין ישראל והחמאס, הרוג פלסטיני ברצועה מירי צה"ל

הכסף הקטארי עבור תשלום המשכורות לפקידי ממשל החמאס הגיע לעזה, שגרירי ירדן ומצרים הגישו את כתבי האמנתם לנשיא ריבלין, ומכונית תופת התפוצצה במוסול שבצפון עיראק. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

חיילי צה"ל ירו הערב לעבר קבוצה של פלסטינים שהתקרבו אל גדר המערכת במרכז הרצועה והחלו לחבל בה. מהירי נהרג פלסטיני בן 20. זהו הרוג פלסטיני ראשון מאז ה- 29 באוקטובר, לאחר תקופה של שקט יחסי בצל המאמצים המצריים להשיג רגיעה בין ישראל והחמאס.

העיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, דיווח היום כי נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הצליח לשכנע את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להסכים להסדר רגיעה זמני בעזה עוד טרם השגת פיוס פנים-פלסטיני בין הפת"ח לחמאס. הרגיעה תכלול שני שלבים – השלב הראשון יימשך בין שבועיים לשלושה, בעוד השלב השני יימשך שישה חודשים. במסגרת השלב הראשון, ישראל הסכימה להעברתם לרצועה של 90 מיליון דולר במימון קטאר, המיועדים לתשלום משכורות פקידי ממשל החמאס למשך שישה חודשים. ישראל התנתה את הסכמתה בכך שהעברת הכסף תתבצע באמצעות האו"ם. להרחבה לחץ כאן

שגריר קטר לרצועה, מוחמד אל-עמאדי, נכנס הערב לעזה דרך מעבר ארז. גם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, נמצא ברצועה. גל ברגר מ"כאן חדשות" חשף כי אל-עמאדי הכניס עמו לרצועה, בשלוש מזוודות טרולי, 15 מיליון דולר המיועדים לתשלום המשכורות של פקידי החמאס לחודש הקרוב.

מאות תלמידים – מרחבי הארץ ומעוטף עזה – הגיעו היום לגן הורדים מול הכנסת בירושלים, לעצרת מחאה בשל מצב הביטחון הרעוע בדרום הארץ. העצרת היא שיאה של צעדת המחאה לעבר ירושלים בה פתחו בתחילת השבוע כ- 150 תלמידי תיכון במועצה האזורית שער הנגב.

שגרירה החדש של ירדן בישראל, רסאן אל-מג'אלי, ושגרירה החדש של מצרים, ח'אלד עזמי, הגישו היום את כתבי האמנתם לנשיא ראובן ריבלין, בטקס שנערך בבית הנשיא בירושלים. שגרירים נוספים שהגישו את כתבי האמנתם הם שגרירי קרואטיה, צ'כיה ומונגוליה.

בארץ

על רקע התפשטותה של מחלת החצבת, פרסמו רבנים בבני ברק ובירושלים פסק הלכה הקורא לציבור לחסן באופן מיידי את הילדים שטרם חוסנו. הרבנים כתבו כי על פי הנאמר בשולחן ערוך "נתנה התורה רשות לרופא לרפאות – ומצוה היא, ובכלל פיקוח נפש היא. ואם מונע את עצמו הרי זה שופך דמים". להרחבה לחץ כאן

על פי נתונים עדכניים שמסר משרד הבריאות, מתחילת השנה אותרו 1,521 בני אדם שנדבקו בחצבת. 904 מהחולים מתגוררים באזור ירושלים. יותר ממחצית מהחולים הם ילדים עד גיל תשע.

המשטרה הגישה לפרקליטות את סיכומי ממצאיה בחקירת תיק 3000, המכונה "פרשת הצוללות". היא המליצה להעמיד לדין שישה מהמעורבים בפרשה, בחשדות לכאורה של עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות נוספות. בין החשודים נגדם הומלץ להגיש כתבי אישום נמצאים עורך הדין דוד שמרון, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לשעבר מודי זנדברג ומפקד חיל הים לשעבר, אליעזר (צ'ייני) מרום. נגד שותפו של שומרון, יצחק מולכו, לא יוגש כתב אישום מאחר ולא נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות. בתגובות שנמסרו מטעם החשודים נאמר כי מדובר בהמלצות בלבד, וכי הפרקליטות תגיע למסקנה שאין מקום להעמיד אותם לדין. להרחבה לחץ כאן

הוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג הודיעה הערב כי לא נמצא פגם, מבחינת טוהר המידות, במינויו של פרופ' אמיר ירון לנגיד בנק ישראל ובהחלטה למנותו. ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון יביאו את מינויו של ירון לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה. נתניהו בירך על המינוי: "אני בטוח שפרופסור אמיר ירון יוביל את בנק ישראל באחריות ויסייע להמשך ההצלחה של כלכלת ישראל".

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום לסערה סביב המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, בעקבות התבטאויותיה מעוררות המחלוקת שלשום, בוועדת החינוך של הכנסת, נגד חוק "נאמנות בתרבות". בכנס משפטי שנערך באוניברסיטת חיפה אמרה שקד כי יועצים משפטיים אינם יכולים להביע עמדות פוליטיות ואישיות: "כשיועץ משפטי מחליט לשאת נאומים פוליטיים, ועוד בכנסת שבה הוא אמור לייצג את דברי הממשלה, זה הליך מסוכן שכורת את כל הענף שהייעוץ המשפטי נשען עליו. אני לא רוצה לשמוע דעות פוליטיות או ערכים. אני רוצה לשמוע ייעוץ משפטי. מי שלא רוצה לעשות את זה – שיניח מכתב התפטרות וירוץ לכנסת".

פועל בן 53 נהרג היום במהלך עבודות לשיפוץ מבנה בעיר חיפה, לאחר שנפגע בראשו מחפץ כבד שנפל עליו.

כוחות משטרה וצבא עצרו היום ברחבי יהודה ושומרון 16 פלסטינים החשודים בסחר בכלי רכב שנגנבו משטח ישראל. החשודים הופללו על ידי סוכן משטרתי סמוי. להרחבה לחץ כאן

אבן הושלכה הערב לעבר אוטובוס סמוך לשכונת נווה יעקב בירושלים. אישה נפצעה קל וטופלה במקום. המשטרה פתחה בחקירה.

בעולם

12 בני אדם נהרגו באירוע ירי המוני שהתרחש במסעדה בעיר ת'אוזנד אוקס בקליפורניה. היורה זוהה כדיוויד איאן לונג, בן 28, לשעבר לוחם נחתים, שנכנס אל המקום ופתח באש לכל עבר מאקדחו האישי. גופתו של לונג נמצאה בתוך המסעדה, וככל הנראה בתום מסע הירי הוא שם קץ לחייו. שכנים של לונג טענו, בראיונות לתקשורת המקומית, כי הוא סבל מהלם קרב. בין ההרוגים – סגן השריף המקומי, רון הלוס, שעמד לפרוש לגמלאות בחודשים הקרובים.

מכונית תופת התפוצצה הערב ליד מסעדה בעיר מוסול שבצפון עיראק – לראשונה מאז צבא עיראק כבש אותה מידי ארגון דאע"ש ביולי 2017. לפחות שני בני אדם נהרגו וכעשרה נפצעו.

צבא סוריה שחרר במבצע צבאי 19 נשים וילדים, בני העדה הדרוזית, שנחטפו לפני מספר שבועות על ידי אנשי דאע"ש ממחוז א-סווידא. החוטפים נהרגו במהלך המבצע.

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, מסר הודעת התנצלות בפרלמנט הקנדי על כך שבשנת 1939, לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה, סירבה קנדה להעניק מקלט ליותר מ- 900 יהודים שהגיעו מגרמניה על סיפון האוניה סנט לואיס. הוא גם התנצל על מדיניותה האנטישמית של קנדה בשנים שקדמו לשואה, שלא רק שהנהיגה מדיניות הגירה קשוחה ומגבילה, אלא גם נקטה בצעדי אפליה נגד בני הקהילה היהודית במדינה. להרחבה לחץ כאן

תחזית מזג האוויר

מחר (שישי) יהיה מעונן חלקית עד מעונן, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. משעות הצהרים צפויים ממטרים מקומיים, מלווים בסופות רעמים, בעיקר במזרח הארץ ובדרומה. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש לשיטפונות.

בשבת צפויים גשמים מקומיים, מלווים בסופות רעמים יחידות. תחול ירידה קלה בטמפרטורות. בנחלי הדרום והמזרח עדיין קיים חשש לשיטפונות.

ביום ראשון יהיה מעונן חלקית. עדיין ייתכנו גשמים מקומיים בצפון ובמרכז.

תגיות:איילת שקדמוחמד אל-עמאדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה