חדשות בארץ

דיווח: א-סיסי שכנע את אבו מאזן להסכים לרגיעה בין ישראל והחמאס

מקורות פלסטיניים טוענים, כי מצרים מגבשת הסכם רגיעה זמני, במסגרתו ישראל הסכימה להעברת 90 מיליון דולר לרצועת עזה המיועדים לתשלום המשכורות לפקידי ממשל החמאס. היא גם הסכימה להגדלת ייצוא הסחורות מהרצועה ולהכנסת חומרי בניין לתוכה לצורך שיקומה

א-סיסי, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)א-סיסי, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הצליח לשכנע את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להסכים להסדר רגיעה בעזה עוד טרם השגת פיוס פנים-פלסטיני בין הפת"ח לחמאס. כך דיווח הבוקר העיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון.

על פי הידיעה, הנסמכת על מקורות פלסטיניים, בפסגה שהתקיימה בסוף השבוע שעבר בין שני האישים בשרם א-שייח', אמר א-סיסי לאורחו כי הסכם הרגיעה בין ישראל והחמאס –  שמשלחת המודיעין המצרי עמלה בימים אלו להשלים את פרטיו – יאפשר לתושבי רצועת עזה "הזדמנות לנשום". היענותו של אבו מאזן ללחצים המצריים באה לאחר חודשים ארוכים בהם התנגד, ואף עשה מאמצים להכשיל, את הניסיונות להשגת רגיעה בין ישראל והחמאס, וזאת מחשש כי הסדרה בגבול עזה תייצב את שלטונו של החמאס על הרצועה ותמנע את חזרתה לידי הרשות. יו"ר הרשות דרש כל העת כי לפני השגת רגיעה יש להשיג פיוס פנים-פלסטיני שיוביל להחזרת האחריות המלאה על הרצועה לידי הרשות. על פי המקורות הפלסטיניים, א-סיסי הבהיר לאבו מאזן כי הסכם הרגיעה אותו מגבשת המשלחת המצרית הינו הסדר זמני, וכי מצרים תקפיד על כך שרגיעה ארוכת טווח תתאפשר רק לאחר השגת פיוס בין הפת"ח והחמאס.

לדברי המקורות, הסדר הרגיעה המסתמן כולל שני שלבים: השלב הראשון יימשך בין שבועיים לשלושה, בעוד השלב השני יימשך שישה חודשים. במסגרת השלב הראשון, ישראל הסכימה להעברתם לרצועה של 90 מיליון דולר, המיועדים לתשלום משכורות פקידי ממשל החמאס למשך שישה חודשים. ישראל התנתה את הסכמתה בכך שהעברת הכסף תתבצע באמצעות האו"ם. המשלחת המצרית – בראשות מחזיק התיק הפלסטיני במודיעין המצרי, הגנרל אחמד עבד אל-ח'אלק – מסרה להנהגת החמאס על ההסכמה המצרית. לדברי "אל-חיאת", ייתכן והכספים יגיעו עוד היום או במהלך השבוע הבא. בדיווח של "אל-חיאת" לא נמסר מהיכן מקורו של הכסף, אך אין זה סוד שהמימון מגיע מקטאר.

ישראל הסכימה גם כי במסגרת השלב הראשון יוגדל הייצוא מהרצועה, ולראשונה מזה שנים רבים יתאפשר – בין היתר – ייצוא של ירקות, רהיטים ובגדים. על פי פרסומים שונים, הקלות נוספות שייכללו בשלב הראשון יאפשרו הכנסת חומרי בניין לרצועה לצורך התחלת שיקומה, יצירת מקומות עבודה למובטלים והרחבת מרחב הדיג המותר ל- 12 מיילים ימיים. בשלב השני של הרגיעה, יתאפשר הדיג עד למרחק של 20 מיילים ימיים, ויוקם מסדרון ימי בטוח בין הרצועה לקפריסין בפיקוח בינלאומי.

כזכור, ישראל אפשרה כבר להזרים לרצועה סולר במימון קטארי, בשווי של 60 מיליון דולר לשישה חודשים, שנועד לצורך תפעולה של תחנת הכוח ברצועה. על פי דיווחים מעזה, הודות להכנסת הסולר חל גידול ניכר בשעות החשמל המסופקות לתושבי הרצועה, ובמקומות מסוימים זרם החשמל מגיע ל- 16 שעות ביממה לעומת ממוצע של 6-4 שעות אליו התרגלו העזתים.

תגיות:אבו מאזןא-סיסיחמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה