פרשת תולדות

כל הסודות המופלאים הטמונים בפרשת השבוע, פרשת תולדות. בואו להכיר

פרשת תולדות הינה הרבה יותר ממה שסיפרה לנו הגננת בגן. קחו את הזמן, צפו בסרטונים, והעשירו את ידיעותיכם בפרשת השבוע המופלאה, פרשת תולדות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב זמיר כהן בשיחה קצרה מתוך פרשת תולדות:

 

מי היה הבן השלישי שהיה אמור להיוולד לרבקה אמנו? חידוש מופלא מהאר"י הקדוש לפרשת תולדות. צפו בקטע קצר מפי המקובל הרב יצחק ברדא:

 

למה לא הביאה רבקה עוד ילדים לעולם לאחר לידת יעקב ועשיו? למה הגיעו לאבותינו הקדושים ילדים כמו ישמעאל ועשיו? מדוע התחפש יעקב דווקא לעשיו ולא לאדם אחר? ואיזה בית נהפך לבית מדרש?

 

מדוע היה עשיו צריך לצוד את אביו בפיו? מדוע כשירדו למצרים ירדו עם גמלים ואילו כשחזרו משם יצאו עם חמורים? ועל שם מה קרא יצחק אבינו את שמות הבארות?

 

מי היו הליצנים שצחקו על אברהם אבינו ואמרו ששרה התעברה מאבימלך? כמה פעמים עשה הקב"ה ניסים רק בגלל הליצנים הללו? כיצד זכתה דווקא האחות הפחות מוצלחת בבית בשידוך מוצלח במיוחד? למה רבקה לא התפללה על עשיו שיחזור בתשובה? וכיצד זכה בעל המכולת בירושה גדולה במיוחד?

 

באיזו תפילה מובטחת פקידתם של חשוכי בנים? לעשיו ויעקב היו אותם הורים, שניהם קיבלו אותו חינוך - כיצד עשיו יצא רשע ויעקב יצא צדיק? למה הכניסה רבקה את יעקב לסכנה בעל כורחו? למה עשיו בכה כשלקחו ממנו את הברכות?

 

האם מי שנולד עם יצר רע חזק יכול להפוך לצדיק? הרב יוסף בן פורת בהרצאה מרתקת על פרשת תולדות

 

למה התפלל רבי אריה לוין ליד ביתו של הרבי מצ'יבין? מה גרם לשינוי האדיר אצל הגרוש? כיצד זכה עשיו לברכות ולשפע אדיר? כיצד השיר "יה אכסוף" שינה את חיי הנצח של החולה הסופני? היתכן שרב רפורמי דומה למלאך? מה עשתה הבת המתחזקת שאמה זרקה לה את האוכל הכשר לפני כניסת השבת? איזה שכר אדיר הפסידה רבקה בעקבות תלונתה?

 

מהי אמת ומהו שקר? האם יש הבדל ביניהם? מתי השקר הוא אמת, וכיצד ניתן לזהות פוליטיקאי שקרן? ולמה פוליטיקאים לא צוחקים? צפו במסר השבועי לפרשת תולדות עם הרב אהרון לוי

 

קריאת פרשת תולדות בטעמים. האזינו:

 

הרב יוסף בן פורת מסביר כי יעקב ועשיו הם שתי דמויות, המייצגות לנצח את המאבק הנצחי בין טוב לרע. צפו:

 

כשאדם חי באמונה זה מוליד אצלו צחוק ושמחה, ואין ברכה יותר גדולה מלהיות שמחה, כי אז הקב"ה מסדר לך את כל העניינים:

 

הפטרת פרשת תולדות

ההפטרה היא בספר מלאכי שבתרי עשר, מתחילתו ועד פרק ב', פסוק ז' (התימנים ממשיכים עד פרק ג', פסוק ד'). מלאכי עוסק בין השאר ביחסי יעקב ועשו, וקובע: "הֲלוֹא אָח עֵשָׂו לְיַעֲקֹב נְאֻם ה' וָאֹהַב אֶת יַעֲקֹב. וְאֶת עֵשָׂו שָׂנֵאתִי" (ספר מלאכי, פרק א', פסוקים ב'-ג'). להרחבה נוספת אודות ההפטרה, לחצו כאן.

לקריאת פרשת תולדות, לחצו כאן. 

המדור שיעשה לכם סדר בפרשת השבוע: תקציר הפרשה וליקוטי רש"י הנבחרים מתוכה. לחצו כאן. 

השבוע הצטרפו למשפחת הכותב זוג תאומים. זה קרה אחרי תקופת המתנה בת שש שנים, ואחרי שהרופא לחץ לביצוע הפלה. אז איך הסתיים ההריון? לחצו כאן לקריאה.

העולם הזה זקוק לאהבה אחת גדולה: תתמקדי רק בנקודות הטובות. ואפילו אם יש רק אחת, תתמקדי בה עד שהיא תהיה העיקר. לקריאה, לחצו כאן. 

האם העקרות היא הסיבה לתפילה, או דווקא להיפך? וגם: סופו המפתיע של סיפור הישועה הנפלא. לקריאה, לחצו כאן. 

אמר הבעש"ט לתלמידיו הקדושים: ראיתי בשמי מרום שעושר רב טמון ליהודי זה, כל שעליו לעשות הוא להיאנח אנחה אחת מעומק ליבו. אבל תמימותו והעובדה שלא ביקש רחמים ממרום, מנעה ממנו את הרכוש. נאלצתי לרוקן את ביתו מכל בכדי שייאלץ להיאנח ויזכה לעושר המוכן לו. לסיפור לשבת, לחצו כאן. 

מבחר סרטונים ומאמרים ממתינים לכם במדור פרשת תולדות. היכנסו.

תגיות:פרשת השבועפרשת תולדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה