הדרכה למתחזקים

המדריך למתחזק, והפעם: ברכת 'אשר יצר' הסגולית לרפואה

כיצד נזכה לבריאות ולחיים טובים, בלי מחלות, בלי בתי חולים, בלי ייסורים וסכומי עתק לרופאים? הכירו את ברכת "אשר יצר", בה אני מודים ליוצר גופנו המופלא על הפלא הגדול שיצר

  • כ"ט חשון התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ברכת אשר יצר היא אחת הברכות שנאמרות בתדירות גבוהה מאוד, כמה פעמים בכל יום. בכל פעם לאחר עשיית צרכים, בין גדולים ובין קטנים, אנו משבחים את השם יתברך על הנס העצום שמתחולל בתוך הגוף שלנו.

בברכה זו אנו מודים לבורא עולם על הפלא שיצר במכונת גוף האדם, אשר אדם עובר כמה פעמים ביום פעולה להוצאת הפסולת מהגוף – כעין ניתוח. אך בשונה מניתוח, הפסולת יוצאת מהגוף באופן הקל ביותר, ללא הרדמה, ללא כאבים, אצל בורא עולם – הפרופסור הגדול ביותר, וללא כל תשלום - כי רופא חינם אתה.

 

נוסח ברכת "אשר יצר"

בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלקֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה וּבָרָא בוֹ נְקָבִים נְקָבִים חֲלוּלִים חֲלוּלִים. גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבוֹדֶךָ, שֶׁאִם יִפָּתֵחַ אֶחָד מֵהֶם אוֹ יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם, אִי אֶפְשַׁר לְהִתְקַיֵּם וְלַעֲמוֹד לְפָנֶיךָ אֲפִילוּ שָׁעָה אֶחָת. בָּרוּךְ אַתָּה אֲדֹנָי רוֹפֵא כָל בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׁוֹת.    

מה מתרחש בגוף האדם? ברוב רחמיו הפליא הבורא לעשות ונתן חכמה במערכות הגוף להפריד בין הויטמינים, המינרלים, הפחמימות, היסודות והחומרים הנצרכים לגוף לבין הפסולת. האוכל מתפרק לחומרים נצרכים לגוף וכל חומר מוצא את מקומו במקום שזקוקים לו בגוף.

בורא עולם נתן חכמה עצומה בגוף להוציא את כל הפסולת החוצה דרך נקביו. בצורה מופלאה רק הפסולת יוצאת בזמן שכל החומרים החיוניים לגוף נשארים בתוכו. אם יסתם נקב אחד, הפסולת לא תוכל לצאת. אם יפתח נקב שלא צריך להיות, חומרים חיוניים לגוף ישפכו החוצה. בכל אחד מהמקרים הללו אין לגוף אפשרות להתקיים.

האדם מצויד במערכת אוטומטית שמזכירה לו שכעת הוא צריך להתפנות. הוא הולך בנחת לבית הכסא ללא מאמץ מיוחד. בלי צורך בחיטוי או במיומנות מיוחדת, בלי מנתח צמוד, בלי כאבים, בלי חתכים, בלי מכונות. הכל בצורה טבעית, פשוטה ונוחה, עד כדי כך שאנו אפילו לא עוצרים לרגע לחשוב שיש כאן משהו מופלא מעבר להשגתנו, עד שחלילה, משהו עלול להסתבך.

על פלא ופלא זה תיקנו לנו חכמינו להודות ולתת שבח לבורא עולם. מערכת הגוף המופלאה פועלת כאילו מעצמה ועושה כל מה שצריך בצורה מתוחכמת, כאילו בדרך טבע ובצורה שגרתית.

סגולה אדירה לבריאות: כל מה שחשוב לדעת על ברכת ’אשר יצר’. צפו

גם אם נודה לקדוש ברוך הוא במשך כל החיים שלנו רק על העניין הזה, זה עדיין לא יספיק. המעט שאנו יכולים לעשות הוא לפחות לומר תודה תוך שימת לב והערכה לפלא, והעיקר: לא לקחת את הדברים כמובנים מאליהם.

ברכת אשר יצר בכוונה אמיתית היא סגולה ידועה ומפורסמת לשמירה על בריאות טובה. כאשר אדם מקפיד לברך ברכה זו תוך הכרה בכך שבריאותו היא נס ופלא, מתבונן בחסדיו של בורא עולם, מתבונן בכך שבורא עולם הוא הרופא, המהנדס, המפעיל והמנהל. אדם כזה מפנים שלבעל המפעל אין שום בעיה להסיר את כל המחלות והמזיקים מעלינו ולא לתת להם להיכנס אל הגוף להחליש אותנו.

ברכת אשר יצר המופלאה - סגולה לאיכות חיים בבריאות. צפו:

 

הלכות עיקריות בברכת "אשר יצר"

1. את ברכת "אשר יצר" אומרים בכל פעם לאחר עשיית צרכים, בין גדולים ובין קטנים, ואפילו שיצאה רק טיפה אחת, ואפילו מספר פעמים ביום. את הברכה יש לומר לאחר נטילת הידיים במים, וראוי מתוך ספל.

2. יש לברך את הברכה בכוונה וברצינות, תוך הקדשת דקה אחת להודות ליוצר הגוף המופלא שלנו.

3. ראוי מאוד, אם אפשר, לקרוא את הברכה מתוך הכתוב. אפשר להדפיס את הנוסח ולתלות במקום בו נוהגים לברך את הברכה. במידה ואין אפשרות, טוב להתרגל לומר את הברכה בעצימת עיניים.

4. במידה ושכחת לברך - אפשר לברך כל עוד לא עברו 72 דקות. לאחר 72 דקות כבר אי אפשר לברך על אותה הפעם. אך אם שכחת לברך וכבר הוזקקת לעשות את צרכיך פעם נוספת - מברכים רק ברכה אחת על שתי הפעמים.

איך גדולי ישראל בירכו את ברכת "אשר יצר"? לחצו כאן לקריאה. 

תגיות:ברכת אשר יצרהמדריך למתחזק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה