חדשות בארץ

הסנקציות האמריקניות החדשות על איראן נכנסו לתוקף, ניסיון דקירה בקריית ארבע

משלחת המודיעין המצרי הגיעה שוב לעזה, רפורמת הסיעוד יצאה לדרך, ונתוני שיא בתיירות הנכנסת לישראל. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

פלסטיני ניסה לדקור היום אזרחים וחיילים בצומת אליאס, סמוך לכניסה לקריית ארבע. אחד החיילים ירה במחבל, שנפגע בברכו. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בניסיון הפיגוע. המחבל - בן 28, תושב הכפר בני נעים - פונה לבית החולים "שערי צדק" בירושלים. להרחבה לחץ כאן

המשלחת המצרית בראשות מחזיק התיק הפלסטיני במודיעין המצרי, הגנרל אחמד עבד אל-ח'אלק, הגיעה היום שוב לרצועת עזה, וזאת במסגרת המאמצים המצריים להשגת רגיעה בין ישראל והחמאס.

תלמידים מתיכון "נופי הבשור" במועצה האזורית אשכול הפגינו הבוקר במחאה על המצב הביטחוני הרעוע בדרום. במהלך ההפגנה, הם חסמו את כביש 232 בסמוך לצומת המועצה.

עשרות תושבים מעוטף עזה הגיעו לכנסת לכינוס חירום שיזם תושב העוטף, חבר הכנסת חיים ילין. במהלך הדיון הבהיר ילין כי תושבי היישובים אינם מוכנים להסכם הסדרה שיאפשר לפלסטינים להמשיך לשרוף את שדות העוטף ולחדור את גדר המערכת: "זו אינה הסדרה אמיתית ואסור לנו לקבל אותה".

הפלסטינים הגיעו גם היום להפגנה השבועית בצפון רצועת עזה, מול חוף זיקים. כ- 3,000 מתפרעים הבעירו צמיגים. במקביל, עשרות כלי שיט יצאו למשט לעבר הגבול הימי עם ישראל. על פי דיווחים מהשטח, ההפגנה הייתה מרוסנת באופן יחסי, אם כי מטען נזרק לעבר הגדר. ברצועה דיווחו על 21 פצועים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום בלשכתו עם ג'יימס ג'פרי, השליח האמריקני המיוחד לנושא סוריה. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי השניים דנו בהתפתחויות בסוריה ובמאמצים כנגד התוקפנות האיראנית.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר היום – בכנס של עובדי שירות המדינה – כי ישראל תמשיך לפעול כדי לסכל את ניסיונות ההתבססות של איראן בסוריה, גם אם פעילות זו תוביל להתרחבות העימות בגיזרת הצפון.

בכיר במשרד החוץ ביקר בסולטנות עומאן מספר פעמים בשנתיים האחרונות. כך דיווח עמיחי שטיין מ"כאן חדשות" ביומן הבוקר של רשת ב'. הבכיר – סמנכ"ל מזרח תיכון במשרד החוץ, חיים רגב – ונציגים נוספים נפגשו עם בכירים עומאניים ודנו עימם בשיתופי פעולה כלכליים, בדגש על טכנולוגיית המים של ישראל. זאת לאור הבצורת החמורה ממנה סובלת הסולטנות בשנים האחרונות.

בארץ

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, דחה הבוקר על הסף את הניסיונות לנגח את החברה החרדית בישראל על רקע התפרצותה של החצבת והטענה כי היא זו שגורמת להתפשטות המחלה. בראיון לגלי צה"ל אמר בר סימן טוב: "אומרים שהחרדים לא מתחסנים. זה עוול גדול לומר שזה החרדים". הוא הדגיש כי "החרדים מתחסנים בשיעורים גבוהים מאוד", אם כי לדבריו קיימים "כיסים ספציפיים של אוכלוסיות מאוד סגרגטיביות שמחליטות שהן לא מתחסנות". בר סימן טוב ציין כי משרדו פועל להנגיש את החיסון לאוכלוסיות אלו, ובעקבות פעילות זו חלה עלייה משמעותית באחוזי המתחסנים בחלק מהמקומות. להרחבה לחץ כאן

בשורה לקשישים – רפורמת הסיעוד יוצאת לדרך, ותיכנס עוד החודש לתוקף. במסגרת הרפורמה, לקצבת הסיעוד נוספו 3 רמות זכאות, כך שכעת היא תשולם לפי 6 רמות. הוספה זו נועדה לאפשר את הגדלת שעות הסיעוד להן זכאי מקבל הקצבה בהתאם למצבו התפקודי. הזכאים יוכלו לוותר על שעות הטיפול ולהמיר את הקצבה לכסף. בנוסף, הקשישים יוכלו להעסיק בן משפחה כמטפל. להרחבה לחץ כאן

נתוני שיא בתיירות: על פי הנתונים שפורסמו היום על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מספר התיירים שנכנסו לישראל בחודש אוקטובר היה מספר השיא מאז ומעולם – 485.5 אלף תיירים. מדובר בעלייה של קרוב ל- 14% ביחס לחודש אוקטובר אשתקד. בעשרת החודשים הראשונים של השנה נכנסו לארץ 3.4 מיליון תיירים – עלייה של 14.7% לעומת התקופה המקבילה ב- 2017. להרחבה לחץ כאן

כביש החוף נחסם לפני הצהריים לתנועה לזמן קצר, בין מחלפי ינאי ואולגה בשני הכיוונים, בשל כבל חשמל שנפל על הכביש. כתוצאה מהחסימה, נגרמו עומסי תנועה לשני הכיוונים.

בעולם

גל הסנקציות השני של הממשל האמריקני על איראן נכנס היום לתוקף. הסנקציות החדשות מופנות נגד מגזרי הספנות, הפיננסים והאנרגיה של איראן, ומתמקדות בניסיון למנוע מאיראן לייצא את הנפט שלה לרחבי העולם. מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אמר במסיבת עיתונאים כי הסנקציות נועדו לגרום לאיראן "לעשות שינוי של 180 מעלות ולהתנהג כמו מדינה רגילה". הוא הבהיר כי מדינות שימשיכו לסחור בחשאי עם איראן יהיו חשופות "לעונשים כבדים ומהירים" מצידה של ארצות הברית. פומפאו ציין כי שמונה מדינות קיבלו פטור זמני מהאיסור לייבא נפט מאיראן: הודו, סין, יפן, איטליה, טורקיה, יוון, דרום קוריאה וטיוואן. להרחבה לחץ כאן

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'ואד זריף, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הסנקציות האמריקניות פוגעות באנשים פשוטים. לדבריו, "הבריונות של ארצות הברית תחזור ותפגע בה, לא רק בגלל שהסכם הגרעין הינו חשוב אלא בגלל שהעולם לא יכול להרשות לטראמפ ושותפיו להרוס את הסדר העולמי. ארצות הברית היא המבודדת – לא איראן". בראיון שהעניק לעיתון האמריקני "USA Today", נשמע זריף מרוכך במקצת כאשר אמר כי ממשלתו תשקול לשאת ולתת עם ארצות הברית על הסכם גרעין חדש אם זו תשנה את גישתה למשא ומתן. לדבריו, ממשל טראמפ "אינו מאמין בדיפלומטיה, הוא מאמין בכפייה".

בישראל שוררת שביעות רצון רבה מכניסתן לתוקף של הסנקציות האמריקניות הנוספות על איראן. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי מדובר ב"יום היסטורי". בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת אמר ראש הממשלה: "אלו הסנקציות הקשות ביותר שהוטלו על איראן מאז שהתחיל המאמץ לעצור את התוקפנות שלה. אנחנו רואים את ההשפעה של הסנקציות האלה בשטח כבר עכשיו. אנחנו רואים את זה בצמצום תקציבים לגורמי התוקפנות שאיראן מקיימת בתוך שטחה ומעבר לשטחה". להרחבה לחץ כאן

תחזית מזג האוויר

הלילה ירדו גשמים לפרקים, בעיקר במרכז הארץ ובנגב, וייתכנו סופות רעמים יחידות. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש לשיטפונות.

מחר (שלישי) מזג האוויר יהיה לרוב מעונן. גשמים מקומיים ירדו מדי פעם, בעיקר במרכז הארץ ובנגב, וייתכנו סופות רעמים יחידות. בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח עדיין קיים חשש משיטפונות. הטמפרטורות יהיו מעט נמוכות מהרגיל לעונה.

ביום רביעי יהיה מעונן חלקית עד מעונן. עדיין צפויים גשמים מקומיים מצפון הארץ ועד הנגב. בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח עדיין קיים חשש קל משטפונות. הטמפרטורות יוסיפו להיות מעט נמוכות מהרגיל לעונה.

ביום חמישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. עד שעות הצהריים ייתכנו גשמים קלים בצפון הארץ ובמרכזה. הטמפרטורות יעלו במקצת אך יוסיפו להיות מעט נמוכות מהרגיל לעונה.

תגיות:גלעד ארדןמייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה