חדשות בארץ

בשורה לקשישים: רפורמת הסיעוד יוצאת לדרך

במסגרת הרפורמה, הוגדלו רמות הזכאות לקצבת הסיעוד, והזכאים ברמה הגבוהה ביותר יוכלו לקבל יותר שעות טיפול בכל שבוע. לראשונה יתאפשר לקשישים הסיעודיים להעסיק בן משפחה כמטפל

תמונת אילוסטרציה (צילום: Abir Sultan, Flash90)תמונת אילוסטרציה (צילום: Abir Sultan, Flash90)
אא

שרי האוצר והעבודה והרווחה סיכמו היום על הוספה מיידית של 101 תקנים לביטוח הלאומי. תוספת התקנים מאפשרת את הוצאתה לדרך של רפורמת הסיעוד לקשישים. למרות העיכובים, הרפורמה תיכנס החודש לתוקף כמתוכנן. בהמשך יישום הרפורמה יתווספו למעלה מ- 100 תקני כוח אדם נוספים.

הרפורמה כוללת מספר בשורות חשובות עבור הקשישים הסיעודיים. ראשית, לקצבת הסיעוד נוספו 3 רמות זכאות, כך שכעת היא תשולם לפי 6 רמות. הוספה זו נועדה לאפשר את הגדלת שעות הסיעוד להן זכאי מקבל הקצבה בהתאם למצבו התפקודי. עד היום ניתן היה לקבל בין 9.75 שעות טיפול בשבוע ל- 22 שעות כאשר מדובר בעובד ישראלי, או עד 18 שעות למי שמעסיק עובד זר. על פי הקריטריונים שנקבעו ברפורמה החדשה, ניתן יהיה לקבל בין 5.5 שעות טיפול שבועיות ל- 28 שעות למי שמעסיק עובד ישראלי, ועד 24 שעות כאשר מדובר במטפל זר. בשנת 2021, כאשר הרפורמה תיכנס לתוקף מלא, שעות הטיפול ברמת הזכאות הגבוהה יגיעו ל- 30 שעות שבועיות למטפל ישראלי ו- 26 שעות לעובד זר.

בכל רמות הקצבה יוכלו הזכאים לוותר על שעות הטיפול ולהמיר את הקצבה לכסף. ברמת הזכאות הנמוכה (רמה 1) אפשר יהיה לקבל את מלוא הקצבה – 1,407 שקלים בחודש. בשאר רמות הקצבה (רמות 2 עד 6) יוכלו הזכאים להחליף עד 4 שעות טיפול שבועיות בקצבה בכסף שיזכו אותם ב- 819 שקלים בחודש, או עד שליש מהקצבה באישור של עובד סוציאלי. את שאר הקצבה הם יוכלו לקבל בשירותים כמו: טיפול אישי בבית, ביקור במרכזי יום, לחצן מצוקה, מוצרי ספיגה ושירותי כביסה.

לראשונה, יתאפשר לקשישים הסיעודיים להעסיק בן משפחה כמטפל. מי שמעסיק מטפל צמוד, עובד זר, יוכל לקבל את כל הקצבה בכסף - זו תגיע, ברמת הזכאות הגבוהה ביותר, ל- 4,912 שקלים, במקום 3,610 שקלים כיום.

שר האוצר משה כחלון ושר העבודה והרווחה, חיים כץ, בירכו על ההסכמות המאפשרות את השקתה של הרפורמה. כץ אמר כי "הגדלת שעות הסיעוד תסייע בשיפור השירות לאזרחים הוותיקים. רמת הזכאות הגבוהה תגיע לכ- 5,000 שקלים ותקל בנטל הכלכלי על בני המשפחה של החולים הסיעודיים". כחלון ציין כי "יותר מדי משפחות חיכו יותר מידי שנים לרפורמה הזו, ואנחנו נעשה הכל כדי לוודא שתצליח".

תגיות:ביטוח לאומיסיעוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה