חדשות בארץ

נתניהו: החרפת הסנקציות על איראן – יום גדול לעתיד ישראל

בדברים שנשא בישיבת סיעת הליכוד בכנסת, הודה ראש הממשלה לנשיא ארצות הברית טראמפ על הטלת הסנקציות: "אנחנו רואים את ההשפעה של הסנקציות האלה בשטח כבר עכשיו. זה תורם ליציבות, לביטחון ולשלום"

נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לכניסתן לתוקף של הסנקציות האמריקניות הנוספות על איראן. בדברים שאמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, בירך נתניהו על הצעד בו נקט נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להחריף את הסנקציות נגד המשטר האיראני. הוא אמר כי מדובר ב"יום היסטורי" וב"יום גדול מאוד למדינת ישראל, לעם ישראל ולעתיד ישראל".

"אלו הסנקציות הקשות ביותר שהוטלו על איראן מאז שהתחיל המאמץ לעצור את התוקפנות שלה", אמר נתניהו. "אנחנו רואים את ההשפעה של הסנקציות האלה בשטח כבר עכשיו. אנחנו רואים את זה בצמצום תקציבים לגורמי התוקפנות שאיראן מקיימת בתוך שטחה ומעבר לשטחה".

נתניהו חשף בדבריו, כי בסופו של דבר – ולאחר התלבטויות רבות – החליט הממשל האמריקני לכלול גם סנקציות נגד מערכת הסליקה הבינלאומית "סוויפט", בה משתמש המשטר האיראני כדי לבצע פעולות של העברות כספים עם מדינות אחרות: "התוספת הזו תטיל מחנק גדול מאוד על משטר הטרור של איראן", אמר ראש הממשלה. "אני האמנתי שהסנקציות חייבות לכלול את האלמנט הזה של סליקת האשראי. העליתי זאת מספר פעמים, גם בפגישתי האחרונה עם שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ׳ין, ואני שמח על כך שארצות הברית אכן החליטה לכלול בסנקציות הקשות גם את המרכיב הזה, מרכיב האשראי".

"איראן היא האיום הגדול ביותר על ישראל, על המזרח התיכון ועל שלום העולם", ציין נתניהו. "אתם יודעים שבמשך שנים ארוכות הקדשתי את זמני ומרצי למלחמה באיום האיראני. בעניין הזה הלכתי כמעט נגד כל העולם. היום אנחנו רואים את תוצאות המאבק הממושך והרצוף הזה. אני מבקש להודות שוב לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על החלטה אמיצה, נחושה וחשובה. אני חושב שהדבר הזה תורם ליציבות, לביטחון ולשלום. זה נכון שיכולות להיות עוד מהמורות בשטח, אבל צריך לבוא לזה מתוך עמדה מאוד תקיפה ואיתנה, גם מוסרית, גם כלכלית וגם ביטחונית".

מוקדם יותר היום, הודה שר הביטחון אביגדור ליברמן לטראמפ על הטלת הסנקציות. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "החלטתו האמיצה של הנשיא טראמפ היא שינוי המציאות שלו חיכה המזרח התיכון. במכה אחת פוגעת אמריקה אנושות בהתבססות של איראן בסוריה, בלבנון, בעזה, בעיראק ובתימן. הנשיא טראמפ, עשית זאת שוב! תודה".

גל הסנקציות הנוכחי על משטר האייתוללות הוא השני במספר מאז הודיע טראמפ בחודש מאי על החלטתו לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן. בחודש אוגוסט נכנס לתוקף גל ראשון של סנקציות, שהשפעתן על הכלכלה האיראנית כבר מורגשת. הסנקציות החדשות מופנות נגד מגזרי הספנות, הפיננסים והאנרגיה של איראן, ומתמקדות בניסיון למנוע מאיראן לייצא את הנפט שלה לרחבי העולם. במסגרת הסנקציות הפיננסיות, יותר מ- 600 אישים, חברות וגופים איראניים, ביניהם הבנקים המרכזיים של איראן, לא יוכלו לנהל קשרי מסחר עם המערב. מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אמר היום במסיבת עיתונאים כי הסנקציות נועדו לגרום לאיראן "לעשות שינוי של 180 מעלות ולהתנהג כמו מדינה רגילה". הוא הבהיר כי מדינות שימשיכו לסחור בחשאי עם איראן יהיו חשופות "לעונשים כבדים ומהירים" מצידה של ארצות הברית. פומפאו ציין כי שמונה מדינות קיבלו פטור זמני מהאיסור לייבא נפט מאיראן: הודו, סין, יפן, איטליה, טורקיה, יוון, דרום קוריאה וטיוואן.

(עודכן: 20:36)

תגיות:איראןסנקציות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה