חדשות בארץ

מנכ"ל משרד הבריאות: הטענה שחרדים לא מתחסנים גורמת להם עוול גדול

משה בר סימן טוב יצא נגד האצבע המאשימה שיש כאלו שמפנים נגד החברה החרדית בטענה כי היא אחראית להתפרצות מחלת החצבת: "החרדים מתחסנים בשיעורים גבוהים מאוד"

בר סימן טוב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בר סימן טוב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, דחה הבוקר (שני) על הסף את הניסיונות לנגח את החברה החרדית בישראל על רקע התפרצותה של החצבת והטענה כי היא זו שגורמת להתפשטות המחלה.

בראיון לישי שנרב בגלי צה"ל אמר בר סימן טוב: "אומרים שהחרדים לא מתחסנים. זה עוול גדול לומר שזה החרדים". הוא הדגיש כי "החרדים מתחסנים בשיעורים גבוהים מאוד", אם כי לדבריו קיימים "כיסים ספציפיים של אוכלוסיות מאוד סגרגטיביות שמחליטות שהן לא מתחסנות. אנחנו עובדים איתן ביחד, יחד עם ההנהגות המקומיות שלהן". הוא טען כי העובדה שחלק ממשפחות אלו אינן מגיעות להתחסן נובעת מהקושי הפיזי שלהן להגיע: "לכן הדבר המרכזי שאנו עושים זה להנגיש להן את החיסון. אנחנו פותחים את התחנות באזורים האלה משמונה בבוקר עד שמונה בערב. בתקופה האחרונה פתוחות שש תחנות, מחר-מחרתיים נעלה את זה לעשר תחנות. אנחנו מתגברים את כוח האדם, כדי שאנשים לא ימתינו הרבה זמן. אנחנו שולחים ניידות לאזורי האוכלוסיה שלהם כדי להקל עליהם עוד יותר".

בר סימן טוב ציין כי בעקבות פעילות ההנגשה של משרדו, בחלק מהמקומות בהם מספר המתחסנים היה נמוך הוא גדל "מחמישים ומשהו אחוזים למעל שמונים אחוזים. באזורים אלו עלינו ב- 15 אלף מנות חיסון לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. בסך הכל אנחנו רואים עלייה, אם כי עדיין לא מספיקה". מנכ"ל משרד הבריאות סיכם: "חצבת זו המחלה המדבקת ביותר שיש. זו מחלה מסוכנת למי שנדבק בה ולסובבים אותו. לכו להתחסן. זה חשוב מאוד, בדגש על ילדים – הם מאוד פגיעים. החצבת כבר גבתה חיים, והיו ילדים בטיפול נמרץ".

ביום חמישי שעבר נפטרה בירושלים תינוקת בת שנה וחצי שנדבקה בחצבת. הפטירה הטרגית הייתה מקרה הפטירה הראשון בישראל מחצבת מאז שנת 2003. על פי הנתונים העדכניים של משרד הבריאות, מתחילת 2018 נתגלו 1,334 מקרים של הידבקות בחצבת, לעומת 34 בלבד בכל שנת 2017. חודש אוקטובר היה קשה במיוחד: במהלכו כמעט הוכפל מספר החולים. קרוב ל- 60% מסך כל מקרי ההידבקות מגיעים מאזור ירושלים.

במשרד הבריאות מציינים כי למעלה מ- 90% ממקרי ההידבקות בחצבת אירעו בגלל אי התחסנות, ומגע עם אוכלוסייה שלא התחסנה, ומדגישים כי הדרך הטובה והבטוחה ביותר למנוע הידבקות במחלה היא על ידי קבלת חיסון. יעילות החיסון במניעת חצבת גבוהה מאד – כ- 97% לאחר קבלת 2 מנות חיסון. החיסון מקנה הגנה החל משבועיים ממועד קבלת החיסון וממשיך להגן עשרות שנים לאחר קבלתו.

תגיות:חיסוןחצבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה