חדשות בארץ

התקדמות במגעים להסדרה עם החמאס, נמשך טרור בלוני התבערה

עומאן פועלת לחדש את תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים, ההסתדרות הכריזה על שביתה במשק בשבוע הבא, וצוללנים איתרו את הקופסה השחורה של המטוס האינדונזי שהתרסק בלב ים. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין הי"ד שנהרג במהלך מבצע "צוק איתן", שיגר היום מכתב אישי חריף לחברי הקבינט-מדיני ביטחוני של ממשלת ישראל, בו קרא להם לדחות על הסף את המתווה המסתמן להסדרה עם החמאס, שאינו כולל עסקה להחזרת גופותיהם של הדר והחייל אורון שאול הי"ד. ברקע מכתבו של גולדין עומדים המאמצים המצריים להשגת רגיעה, שעל פי דיווחים שונים הולכים ומתקדמים. להרחבה לחץ כאן

האחראי על התיק הפלסטיני במודיעין המצרי, הגנרל אחמד עבד אל-ח'אלק, הגיע הערב לרצועת עזה, במסגרת המאמצים המצריים לכינון הסדרה. על פי דיווחים מהרצועה, הפלגים הפלסטיניים הסכימו להפסיק בשלב זה את הפרחת בלוני התבערה לעבר ישראל ואת האלימות על הגדר, והחליטו כי "תהלוכות השיבה" מחר לא יהיו אלימות. זאת במטרה להפחית את החיכוך עם ישראל ובכך לאפשר למודיעין המצרי להמשיך את מלאכת התיווך שלו.

מקורות ברצועה טוענים כי ישראל הסכימה לאפשר לקטאר להעביר כסף לרצועת עזה לצורך תשלום המשכורות לפקידי ממשל החמאס. עם זאת, גורם בחמאס מסר ל"כאן חדשות" כי טרם הושגה הסכמה לגבי המנגנון שבאמצעותו יועברו התשלומים.

טרור בלוני התבערה והאלימות הפלסטינית נמשכים גם בצל המשא ומתן לרגיעה: רכבו של קצין הביטחון של המועצה האזורית שדות נגב עלה לפני הצהריים באש כתוצאה מבלון תבערה. באירוע אחר, בלון נפץ אותר בחצר של גן ילדים באחד מיישובי המועצה האזורית אשכול. הגננת, שמצאה את הבלון, הרחיקה את הילדים מהמקום והזעיקה את גורמי הביטחון ביישוב. לפנות ערב פרצה שריפה גדולה באזור שמורת גברעם, אם כי בשלב זה לא ידוע מה גרם להתלקחות. שני מחבלים עם קאטר התקרבו לעבר גדר המערכת בדרום הרצועה אך נמלטו לאחר שכוח צה"ל הגיע למקום.

איש הזרוע הצבאית של החמאס נהרג הבוקר בפיצוץ בצפון הרצועה. ככל הנראה, הפיצוץ נגרם במהלך טיפול במטען חבלה.

מטוס סופה (F-16) שחזר אתמול מטיסת אימונים לבסיס בדרום הארץ איבד את הבלמים במהלך נסיעתו על מסלול הנחיתה, וזאת בשל תקלה באחת המערכות ההידראוליות. צוות המטוס הצליח להסיט את המטוס מהמסלול לעבר תעלה סמוכה, כדי להימנע מפגיעה במטוס נוסף ובאנשי צוות שהיו על הקרקע. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים באירוע. נזק קל נגרם לחלקו הקדמי של המטוס. מדובר צה"ל נמסר: "לאחר נחיתה מטיסת אימונים, במהלך נסיעה על מסלול טיסה, אירעה תקלת בלמים במטוס קרב. הטייסים לא נפגעו ולמטוס נגרם נזק קל בלבד. התקלה מתוחקרת על ידי הצוותים הטכניים".

שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה הבוקר לקדם תכנון להקמת בניין דירות חדש ליהודים בחברון. הפרויקט המיועד ממוקם מעל לשוק הסיטונאי הישן בחברון, היושב על אדמות יהודים. מדובר בפרויקט המגורים השני ליהודים בחברון שמקודם על ידי ליברמן בתקופה האחרונה, לאחר עשרים שנה בהן לא נבנו יחידות דיור חדשות ביישוב היהודי. להרחבה לחץ כאן

העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, דיווח הבוקר כי עומאן פועלת לחדש את תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים על בסיס "עסקת המאה" האמריקנית. על פי הידיעה, העומאנים פועלים ליישב את חילוקי הדעות בין הפלסטינים וארצות הברית מחד ובין ישראל והפלסטינים מאידך, אך אין בכוונתם לשמש כמתווכים או כנותני חסות לתהליך ומעוניינים שארצות הברית תמלא תפקיד זה. המגעים הדיפלומטיים של עומאן מתרכזים בשלב זה בדרישות שמציב אבו מאזן לחזרה לשולחן המשא ומתן עם ישראל. על פי המקורות עליהם מסתמך העיתון, אבו מאזן דורש הכרה אמריקנית במזרח ירושלים כבירתה של המדינה הפלסטינית; מבחינתו, יהיה זה "פיצוי מספק בשלב זה" שיאפשר לו לשוב למשא ומתן. להרחבה לחץ כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא לביקור בבולגריה, ונפגש הערב עם עמיתו הבולגרי בויקו בוריסוב. מחר ישתתף נתניהו בפורום "קראיובה" ויקיים פגישות עם מנהיגי המדינות החברות בפורום: ראש ממשלת בולגריה בוריסוב, ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס, ראש ממשלת רומניה ויוריקה דנצ'ילה ונשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ'.

בארץ

דרמת בחירות בלילה שעבר בבית שמש: בתום ספירת המעטפות הכפולות של קולות החיילים והנכים, התברר כי עליזה בלוך ניצחה את ראש העיר משה אבוטבול, ברוב של 533 קולות. בעקבות הפסדו, הודיע אבוטבול כי הוא שוקל לפרוש בקרוב מהחיים הציבוריים. במכתב שפרסם לתושבי העיר איחל אבוטבול הצלחה לעליזה בלוך, שהדיחה אותו מתפקיד ראש העיר לאחר שתי קדנציות: "אני מבקש סליחה מכל מי שחלילה פגעתי בו, הן באמירה או בחוסר התאמצות לבקשתו, קוצר הזמן לא הותיר לי לעשות הכל. אני אישית, לאחר שנים רבות, שוקל לפרוש בתקופה הקרובה מהעשייה העירונית". אבוטבול ציין כי שוחח עם בלוך בטלפון ובירך אותה על נצחונה: "קבענו שבימים הקרובים נערוך חפיפה מסודרת. המלצתי בפניה לנהוג כמוני ולקחת את נציגי הציבור החרדי לצידה בקואליציה רחבה. זה יוסיף לאחדות ולעשייה הברוכה לעיר". להרחבה לחץ כאן

גם באשקלון הסתיימה דרמת הבחירות בהכרעה: לאחר ספירת קולות החיילים והנכים התברר כי תומר גלאם חצה את רף 40 האחוזים הנדרש לניצחון בסיבוב הראשון. הוא זכה ל- 40.3 אחוזים מקולות המצביעים וניצח את ראש העיר הקודם, איתמר שמעוני, בפער מזערי של 374 קולות. שמעוני הודיע כי יעתור לבית המשפט בטענה לאי חוקיותן של הבחירות.

ברמת השרון, לעומת זאת, ילכו התושבים בעוד 12 ימים שוב לקלפיות כדי להכריע בין ראש העיר הנוכחי אבירם גרובר לבין יריבו רוני בלקין. לגרובר חסרו שישה קולות בלבד כדי לזכות בארבעים האחוזים הנכספים ולהימנע מסיבוב שני.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הכריז היום על שביתה כללית במשק ביום רביעי הבא, וזאת בשל מכת תאונות העבודה, ובמיוחד בענף הבנייה. ניסנקורן מחה על אוזלת היד של הממשלה בטיפול במשבר הבטיחות במקומות העבודה. הוא קיבל חיזוק משר העבודה הרווחה, חיים כץ, שאמר במליאת הכנסת: "מקווה שזו לא תהיה שביתת אזהרה בלבד". כץ תבע ממשרד האוצר להעניק למשרדו 108 תקנים עבור משרות לפיקוח על מקומות העבודה. מתחילת השנה נהרגו 37 בני אדם בתאונות באתרי בנייה.

בעולם

צוללנים אינדונזיים איתרו הבוקר את הקופסה השחורה של מטוס הבואינג 737 שהתרסק ביום שני בלב ים. 189 נוסעים ואנשי צוות נספו בהתרסקות. הקשר עם המטוס, שהיה בבעלותה של חברת התעופה האינדונזית "ליון אייר", אבד 13 דקות לאחר שהמריא מג'קרטה. הקופסה השחורה – שנמשתה מהמים בשלמותה – תוכל לספק לאנשי הוועדה הלאומית האינדונזית לבטיחות התחבורה, החוקרים את נסיבות התאונה הקשה, מידע שיסייע להבין מה השתבש במטוס, שהוכנס לשירות רק בשנה שעברה. עם זאת, מדובר בתהליך טכני שייקח זמן רב: הורדת הנתונים מהקופסה השחורה תארך כשלושה שבועות, וניתוחם יצריך כשישה חודשים נוספים. להרחבה לחץ כאן

רוברט באוורס, שרצח בשבת שעברה 11 יהודים בבית כנסת בפיטסבורג, כפר היום ב- 44 האישומים שהוגשו נגדו. התביעה, שביום שני הקריאה בפני הרוצח 29 סעיפי אישום, הוסיפה לכתב האישום 15 סעיפים נוספים.

העצרת הכללית של האו"ם אישרה הצעת החלטה הקוראת לארצות הברית לסיים את האמברגו שהטילה ב- 1962 על קובה. 188 מדינות תמכו בהחלטה, המתנגדות היחידות היו ארצות הברית וישראל.

רוסיה הטילה סנקציות כלכליות על אוקראינה, שכוללות הקפאת נכסים של מאות פוליטיקאים ואנשי עסקים אוקראינים, ביניהם ראש הממשלה לשעבר, יוליה טימושנקו, ובנו של הנשיא פטרו פורושנקו.

תחזית מזג האוויר

מחר (שישי) מזג האוויר יהיה בהיר ויבש. הטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל לעונה, בעיקר במישור החוף ובשפלה. בהרי הצפון והמרכז יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות.

מזג האוויר בשבת יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול ירידה קלה בטמפרטורות ועלייה קלה בלחות, אך הן יהיו עדיין גבוהות מהרגיל. בהרי הצפון והמרכז ינשבו רוחות מזרחיות ערות. אחרי הצהריים ייתכנו טפטופים וגשם קל.

ביום ראשון יהיה מעונן חלקית. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות, וייתכנו ממטרים מקומיים. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש קל לשיטפונות.

תגיות:חיל האוויראבי ניסנקורן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה