חדשות בארץ

דיווח: עומאן פועלת לחדש את תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים

על פי הידיעה, שהובאה בעיתון "א-שרק אל-אווסט", אבו מאזן דורש הכרה אמריקנית במזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית כתנאי התחלתי לשובו למשא ומתן עם ישראל

נתניהו, בביקורו בעומאן, עם הסולטן קאבוס (קרדיט: דוברות ראש הממשלה)נתניהו, בביקורו בעומאן, עם הסולטן קאבוס (קרדיט: דוברות ראש הממשלה)
אא

העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, מדווח הבוקר (חמישי) מפי מקורותיו כי עומאן פועלת לחדש את תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים על בסיס "עסקת המאה" האמריקנית.

על פי הידיעה, העומאנים פועלים ליישב את חילוקי הדעות בין הפלסטינים וארצות הברית מחד ובין ישראל והפלסטינים מאידך, אך אין בכוונתם לשמש כמתווכים או כנותני חסות לתהליך ומעוניינים שארצות הברית תמלא תפקיד זה.

בימים האחרונים אכן מורגשת פעילות דיפלומטית ערה שבמרכזה עומדת הסולטנות. בשבוע שעבר הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור מדיני חשאי בעומאן, במהלכו נפגש עם שליטה, הסולטן קאבוס בן סעיד. בהודעה המשותפת שיצאה בסיום הביקור נאמר כי בפגישה נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון, וכן נדונו מספר נושאים בעלי עניין משותף למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון. מספר ימים לפני ביקורו של נתניהו בעומאן, ביקר בה יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בתחילת השבוע הגיע לרמאללה סאלם אל-עמירי, שליח מיוחד מטעמו של שליט עומאן. אל-עמירי העביר לאבו מאזן מסר מהסולטאן קאבוס, בו הודה לו על ביקורו בסולטנות בשבוע שעבר. אבו מאזן, מצידו, הודה על קבלת הפנים לה זכה בעומאן ושיבח את תמיכתה של הסולטנות בעם הפלסטיני. אתמול הגיע שליח עומאני נוסף לרמאללה – שר החוץ של הסולטנות, יוסף בן עלווי. סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית ופ"א דיווחה כי האורח העומאני העביר לאבו מאזן מסר מהסולטן קאבוס, בנוגע לביקורו של ראש הממשלה נתניהו בסולטנות בשבוע שעבר.

לדברי "א-שרק אל-אווסט", המגעים הדיפלומטיים של עומאן מתרכזים בדרישות שמציב אבו מאזן לחזרה לשולחן המשא ומתן עם ישראל. על פי המקורות עליהם מסתמך העיתון, אבו מאזן דורש הכרה אמריקנית במזרח ירושלים כבירתה של המדינה הפלסטינית; מבחינתו, יהיה זה "פיצוי מספק בשלב זה" שיאפשר לו לשוב למשא ומתן.

בשבת שעברה – יום לאחר סיום ביקורו של נתניהו בעומאן – התייחס שר החוץ העומאני, יוסוף בן עלווי, לתהליך השלום התקוע בין ישראל והפלסטינים ולמעמדה של ישראל באזור. במהלך כנס אזורי שהתקיים בבחריין, אמר בן עלווי כי "ישראל היא עובדה קיימת במזרח התיכון וכולם מבינים זאת. גם העולם מודע לעובדה זאת, ואולי הגיע הזמן להתייחס לישראל בהתאם". בן עלווי מתח ביקורת על המתקפות נגד ישראל בעולם הערבי, והציע את סיועה של ארצו בקידום תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים. הוא הדגיש, עם זאת, כי עומאן אינה מעוניינת לשמש כמתווכת: "איננו אומרים שהדרך כעת קלה", הבהיר בן עלווי, "אך העדיפות שלנו כעת היא לשים קץ לסכסוך ולנוע לעבר עולם חדש".

שליחו של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, שיבח אתמול את דבריו של בן עלווי. גרינבלט כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר ב"סימן מעודד נוסף וצעד קדימה ביצירת אטמוספרה חיובית לשלום". לאחר ביקורו של נתניהו בעומאן כתב גרינבלט: "אנחנו מקדמים בברכה את התחממות היחסים ואת שיתוף הפעולה הגובר בין ידידותינו האזוריות. זהו צעד מועיל למאמצי השלום שלנו וחיוני ליצירת אווירה של יציבות, ביטחון ושגשוג בין ישראלים, פלסטינים ושכניהם".

תגיות:תהליך השלוםעומאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה