חדשות בעולם

אותרה הקופסה השחורה של המטוס האינדונזי שהתרסק בלב ים

בעקבות התרסקות המטוס, שהובילה למותם של 189 נוסעים ואנשי צוות שהיו על סיפונו, הורה נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו לבחון מחדש את כל התקנות הנוגעות לבטיחות התעופה

דגם המטוס שהתרסק (קרדיט: שאטרסטוק)דגם המטוס שהתרסק (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

צוללנים אינדונזיים איתרו הבוקר (חמישי) את הקופסה השחורה של מטוס הבואינג 737 שהתרסק ביום שני בלב ים. 189 נוסעים ואנשי צוות נספו בהתרסקות. הקשר עם המטוס, שהיה בבעלותה של חברת התעופה האינדונזית "ליון אייר", אבד 13 דקות לאחר שהמריא מג'קרטה בדרכו לאיי בנגקה-בליטונג.

אחד הצוללנים שהשתתפו בחיפוש אחר שרידי המטוס, אמר כי הקופסה השחורה נמצאה בקרקעית הים בתוך הבוץ, וכי היא אותרה בזכות האותות האלקטרוניים אותם שידרה. בנוסף לקופסה, נמצאו מספר חתיכות קטנות של המטוס ומספר פריטים מתוכו, ביניהם מכנסיים ומעילים. מוקדם יותר השבוע נמצאו שרידים נוספים של המטוס, כולל מושבי הנוסעים, ליד מתקן זיקוק הנמצא בים ג'אווה, בסמוך למקום בו היה המטוס בשעה שהקשר עמו אבד.

הקופסה השחורה – שנמשתה מהמים בשלמותה – תוכל לספק לאנשי הוועדה הלאומית האינדונזית לבטיחות התחבורה, החוקרים את נסיבות התאונה הקשה, מידע שיסייע להבין מה השתבש במטוס, שהוכנס לשירות רק בשנה שעברה. עם זאת, מדובר בתהליך טכני שייקח זמן רב: הורדת הנתונים מהקופסה השחורה תארך כשלושה שבועות, וניתוחם יצריך כשישה חודשים נוספים.

באמצעות הקופסה השחורה ינסו החוקרים לבדוק, בין היתר, מה גרם לטייסי המטוס לבקש אישור לחזור לשדה התעופה בג'קרטה. מגדל הפיקוח אכן נתן להם את האישור המבוקש, אך זמן קצר לאחר מכן נעלם המטוס מהמכ"ם והתרסק בים.

אינדונזיה היא אחד משווקי התעופה הצומחים ביותר בעולם, אך ידעה בעברה תאונות מטוס לא מעטות. מטוסיה של חברת "ליון אייר", שנוסדה בשנת 1999, היו מעורבים במהלך השנים בלא מעט תאונות קשות שהוציאו אותם משימוש. ב- 2004 התרסק מטוס של החברה במהלך נחיתה, ו- 25 מתוך 163 הנוסעים שעל סיפונו מצאו את מותם.

נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו הורה לבחון מחדש את כל התקנות הנוגעות לבטיחות התעופה. כך מסר שר התחבורה האינדונזי, בודי קאריה סומאדי. הוא ציין כי "ליון אייר" תהיה נתונה כעת לבדיקות מחמירות ואינטנסיביות בהרבה בהשוואה לחברות תעופה אחרות. בנוסף לכך, משרד התחבורה המקומי השעה מספר בכירים בחברה למשך 120 יום. מטעם הוועדה לבטיחות התחבורה נמסר כי ביום שקדם להתרסקות המטוס, התגלו במהלך טיסתו מספר בעיות טכניות. ב"ליון אייר" אישרו את הדברים אך טענו כי המטוס עבר תחזוקה "על פי הנוהל" ואושר לו לצאת לטיסה הבאה – הטיסה שהתבררה בדיעבד, למרבה הטרגדיה, כטיסתו האחרונה.

תגיות:אינדונזיההתרסקות מטוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה