כתבות מגזין

רב-בריח: מהו סוד הקסם של הרב יוסי מזרחי?

כמרים, אנשי חמאס ואל קאעדה – כולם שומעים את הרצאותיו של הרב, שלא פוחד להגיד בקול את האמת. ראיון מיוחד עם הרב יוסי מזרחי

אא

נוצרים ומוסלמים מכל העולם שולחים אליו מיילים עם שאלות קיומיות, ובוויכוח פנים מול פנים עם כומר בפטיסטי - חזר בו הכומר בבושת פנים, מטענתו כי הנצרות היא האמת. אפילו המושל היהודי של מדינת ניו יורק - 'הובס' בסיעור המוחות עמו, והוכרח להודות באמת היחידה – שדרך התורה והמצוות, היא הדרך. מהו סוד הקסם של הרב יוסי מזרחי? איך זה שהוא אינו חושש לומר את האמת בכל מצב ולכל אדם - גם במחיר של איומים מצד גורמים שונים?

הכל התחיל לפני 20 שנה, כשהרב יוסי מזרחי (46) החל את דרכו בתשובה. היה זה זמן קצר לפני חתונתו, בגיל 25. בסיעור מוחות שעשה עם הרב פרג'ון (דודו של מזרחי, תלמיד חכם ענק הנשוי לבתו של הרב אורי זוהר), לאחר שקיבל הוכחות חותכות לשאלות מהותיות שהיו לו, תוך שעה קלה, החליט לקבל על עצמו עול תורה ומצוות.

הרב יוסי מזרחיהרב יוסי מזרחי

על השאלה כיצד ייתכן שאורח חיים של 25 שנה השתנה אצלו באחת, בעוד שאנשים רבים מתקשים בזה משיב מזרחי כי "זה פשוט. כל אחד אוהב את החיים שלו ורוצה לחשוב שהדרך שלו היא הנכונה והצודקת. גם אני הייתי שם. אבל אדם שמחפש אמת, ומתפלל להשית את חייו על פיה, משמיים יעזרו לו למצוא אותה. אותי עניינה ומעניינת, האמת. ברור שבהתחלה ניסיתי להתווכח כשהדוד שלי ישב והוכיח לי אחת לאחת, שיש בורא לעולם ושאנו מצווים לקיים את המצוות שלו. אבל ברגע שגיליתי את האמת, כבר לא יכולתי להתעלם מקיומה או להתכחש לה".

באיזה שלב של הוויכוח ביניכם נשברת?

"הייתה שם שאלה אחת, שהמשוואה בה מאוד פשוטה: 'אם התורה היא לא אמת, אנחנו תיקו', אמר לי הדוד שלי. 'אבל אם התורה היא אמת, ויום אחד הרי שנינו ניפטר מן העולם - כשנגיע לבית דין של מעלה אני אהיה מאושר, כי זה יהיה הזמן שלי לקבל את כל השכר על המצוות שקיימתי בעולם הזה. אבל אתה, אתה תהיה אומלל לנצח נצחים. לא שווה לך לבדוק את הדרך לפחות?' ידעתי שהוא צודק".

זה התחיל בזה. המשיך דרך ההבנה מהי חומרת חילול השבת, וכמה טוב יעשה אם ישוב שעה אחת קודם – ונגמר בסמינר יהדות בו הסכים להשתתף. "מאוד התרשמתי מכל מה שראיתי ושמעתי. מיד אחרי החתונה, סיכמנו אשתי ואני שזו הדרך שבה נרצה לחנך את ילדינו, והחלטנו להתחזק".

 

הרצאות ב-12 שפות, 2,039 ערים בעולם, 18 שעות עבודה ביום

אחרי שהתחתנו בארץ, חזרו הרב מזרחי ורעייתו לארה"ב, שם עבד הרב כבנקאי. "מיד אחרי הסמינר התחלתי ללכת להרצאות שונות ולשמוע הרבה מאוד קלטות. היה לי צימאון מאוד גדול לרוחניות, וגמאתי אינספור הרצאות של דרשנים שונים".

השינוי הפנימי לא אחר להגיע. "תוך כדי התהליכים הפנימיים שעברתי עם עצמי, התחלתי לדבר עם כל החבר'ה שלי בבנק במנהטן, ולהשפיע גם עליהם", הוא מספר. "ה' נטע בי יכולת דיבור פנומנלית, וראיתי שהדברים שאני מדבר באמת מתחילים להשפיע בכיוון הרצוי". הראשון שהצליח הרב מזרחי להשפיע עליו להיכנס לישיבה, היה בן דודה שלו, ששהה אף הוא באמריקה.

כבר בתחילת דרכו החל הרב מזרחי למסור שיעורי תורה במסגרת חוגי בית. כושר הרטוריקה שלו כמו גם האכפתיות הכנה מכל אדם ואדם הנקרה בדרכו, הביאו אנשים - בזה אחר זה, לחזור אל שורשיהם, ולשנות מן הקצה אל הקצה, את אורחות חייהם. "אמנם אז לא היה לי הרבה ידע כמו שיש לי היום, אבל למדתי את כל ההוכחות בעל פה, עשיתי שקופיות לכל הנושאים הרלוונטיים, ועם זה 'התגלגלתי'".

ויום אחד זה קרה: מזרחי החליט להפסיק את עבודתו בבנק, ולהקדיש את כל כולו למען זיכוי הרבים. "הכישרון הרטורי שלי בא לידי ביטוי גם בעבודתי בבנק, ולכן הבנק היה מוכן לשלם לי משכורת של חודש שלם עבור יום אחד בשבוע - כי זה מאוד השתלם לו, להמשיך ולהעסיק אותי. אלא שמספרים כבר לא עניינו אותי, בטח ובטח שלא על חשבון לימוד תורה וזיכוי הרבים. סירבתי והתחלתי ללמוד יותר ויותר תורה. בד בבד, נכנסתי לישיבת 'אור ישראל' במונסי, שם גם לימדתי במשך תקופה. הרגשתי שאסור לי לבזבז זמן יקר, ושקדתי על לימודי במשך שעות רבות".

כיום, בין כל הכובעים שלו, מנהל הרב מזרחי בשלט רחוק אף את כולל "מבקשי ה'", שנמצא בירושלים.

עשייתו זכתה לסיעתא דשמייא גדולה, ובמקביל לחיזוקו האישי – זכה מזרחי להעמיד תלמידים רבים. אחרי נפילת בנייני התאומים, כשישראלים רבים ברחו מארה"ב – רבים מתלמידיו היו ביניהם. "הייתי בטוח שהקריירה שלי הגיעה לסיומה, אך 'מחשבות רבות בלב איש – ועצת ה' היא תקום'. בדיוק אז התקשרו אליי ממסגרת כלשהי, ושאלו אם אני מוכן למסור שיעורים בשפה האנגלית".

 

בוויכוח אחד על אחד: הכומר הובס בבושת פנים

הוא לא שלל את הרעיון על הסף. "אט-אט עשתה לה השמועה כנפיים, ומצאתי עצמי מוסר שיעור באנגלית – אחת לשבוע. פתאום, out of no where, הגיע אליי זוג מתכנתי מחשבים שפקדו בקביעות את השיעור שלי, ואמרו לי: 'בנינו לך אתר באנגלית, ואנחנו לוקחים על עצמנו להעלות לשם את כל השיעורים החשובים שלך. כל מה שאתה צריך לעשות הוא לבחור לו שם. כך נולד האתר שלי Torah any time".

כיום נמצאים באתרו למעלה מ-400 דרשנים מתחומים שונים, המרצים את משנתם, באנגלית ועברית. בערך באותה תקופה, פגש הרב מזרחי באחת ההרצאות שלו - את מפיק הסרטים הישראלי, יובל עובדיה. לאחר שנחשף לדיסק שלו 'אינפורמציה אלוקית', החליט עובדיה לקחת את המושכות לידיו והציע לרב מזרחי להפוך את הדיסק החשוב, לסרט. "למרות שבהתחלה התקשיתי להאמין, ראיתי שהפקת הסרטון הצליחה לסחוף רבבות, ובקנה מידה שהפתיע את שנינו יחד. פתאום קיבלנו הצעה לשדר את הסרטון בטלוויזיה. כשראיתי כך, שהתקשורת מוכנה להכניס סרטון שמשלב בתוכו תורה ומדע, לערוץ חילוני – שמחתי, והתחלנו לעסוק בתרגום הסרטון גם לאנגלית".

ניו יורק, פלורידה, טורונטו, דאלאס, מונטריאול, לונדון ועוד - 2,039 ערים ברחבי העולם, כולל ישראל, כבר נחשפו לעשייתו ולהרצאותיו. אחד הסרטונים המשמעותיים וחשובים שהועלה לרשת - שהצליח לחזק לא רק יהודים כי אם גם גויים, הוא הסרטון שנקרא "הדיון" (בלועזית: 'The debate') – סרטון המראה את הרב מזרחי בוויכוח אחד על אחד עם כומר נוצרי, כשהשאלה הנידונה היא מי צודק? איזו דת הכי נכונה ומדויקת?

במשך שלוש שעות ארוכות, הצליח הרב מזרחי להציג ראיות חותכות לאמיתות היהדות על פני דתות אחרות, ולסתור כליל את טענותיו של הכומר, ואת ידיעותיו ה'נאורות'. והתוצאה? ניצחון מוחץ לדת היהודית. "'אתה צודק', אמר לי הכומר בסוף ההתנצחות שלנו. 'אבל בעבורי זה כבר מאוחר מדי לשנות את דרכי'".

 

"מהנדס מאל-קעידה מתחנן שאעזור לו להתגייר"

אולי עבור אותו הכומר היה זה מאוחר מדי לשנות את חייו, אבל עבור נוצרים אחרים שחזו בוויכוח, ונוכחו לדעת שהם חיים על פי אמות מידה שקריות - הייתה זו עילה מספיק טובה לשינוי. עשרים שנה עברו ביעף מאז החל הרב מזרחי את פעילות זיכוי הרבים שלו, ובנוסף לכל היהודים שהתקרבו בזכותו לשורשיהם, יש גם לא מעט גויים, שהתגיירו בזכות האזנה להרצאותיו.

"חלק מהאנשים שנחשפו לוויכוח שלי עם הכומר, הייתה משפחה נוצרית אדוקה מסין. אחרי שראתה הלוך ושוב את הסרטון שלי עם הכומר וצפתה בקביעות בסרטונים אחרים שלי שהועלו לאתר - קיבלתי מהם מייל נרגש. 'אנחנו יודעים שהיהדות היא אמת, ואנחנו רוצים לעזוב את הנצרות ולעלות לישראל', כתב לי ראש המשפחה". וכך, בהדרכתו הצמודה – עברו כל בני המשפחה גיור לחומרה, וכיום הם מתגוררים בארץ ומקיימים אורח חיים חרדי למהדרין.

הרב זמיר כהן והרב יוסי מזרחיהרב זמיר כהן והרב יוסי מזרחי

אבל זה עוד לא הכל, שכן לא רק נוצרים שהבינו שהדת שלהם רצופה באינספור 'שגיאות אנוש' – משוועים לפתחו, כי אם גם מוסלמים לא מועטים. "אין יום שאני לא מקבל בו מיילים ממוסלמים שונים ברחבי העולם – פקיסטן, אל קעאדה, ואפילו דאעש".

גם אל המושל היהודי של מדינת ניו יורק הגיע הרב מזרחי ב'מסעותיו' הרוחניים. במשך 45 דקות, לעיני 200 איש, ניהלו ביניהם ויכוח חריף וסוער. "אחרי 45 דקות שהוכחתי לו אחת לאחת את כל טענותיו, אמר לי המושל: 'עדיין יש לי ספקות'. אמרתי לו: 'אין בעיה. בוא ניפגש אחד לאחד – אתן לך את התשובות שאתה רוצה'. לא חשבתי שהוא ייענה להצעה שלי. כעבור תשעה ימים, להפתעתי הרבה, קיבלתי טלפון מהעוזר שלו. הגעתי למשרד שלו, וכעבור שלוש שעות תמימות הוא קם, לחץ את ידי ואמר: 'בחיים שלי לא חשבתי שלדת יש גם הוכחות שכליות. הייתי בטוחה שכל עניינה של הדת היא אמונה'. חייכתי ושאלתי אותו: 'עכשיו שאתה יודע את האמת, מה אתה הולך לעשות בנדון?'. את יודעת מה ענה לי? 'בשבילי זה כבר מאוחר מדי. אני נשוי לגויה, ועוד מעט נכנס לשנת ה-70 לחיי'. כמובן שליהודי זה אף פעם לא מאוחר – ולכן זה מאוד עצוב, שזו הייתה בחירתו גם כשכבר גילה את האמת".

 

הסבל הוא זה שמחשל

אנגלית, רוסית, ספרדית, איטלקית, גרמנית, צ'כית, סינית, יפנית, פרסית, צרפתית ועוד - עד כה תורגמו הרצאותיו של הרב מזרחי ליותר מ-12 שפות. ומי אחראי על כל זה? "בדיוק לשם כך קיים צבא המתנדבים שלי, שלמעשה מבצע כל מה שצריך – תרגומים, ניהול דפי הפייסבוק, העלאת הסרטונים ליוטיוב, עריכה, גרפיקה ועוד. הכל בהתנדבות ובסינרגיה מדהימה", אומר מזרחי.

בשל סגנון הדיבור האגרסיבי שלו, השונה בהרבה מהדרשנים המצויים כיום, לא פעם מצא עצמו הרב מזרחי נתון תחת איומים – מצד גורמים שונים. הוא סבור שגם לסגנון שלו יש מקום. "אדם שאין לו יראת שמיים - צריך לקוות שישוב מתוך אהבה. אבל כמה נשמות כאלה יש? רוב האנשים מתחזקים ברוחניותם, רק כאשר הם מבינים שלמעשים שלהם – יש מחיר. אני מקבל מיילים מרופאים, מדענים ואנשי עסקים חילוניים שכותבים לי בפירוש: 'בין אם אני מסכים איתך או לא, אני יודע שזו האמת'. אתה לא חייב להסכים עם האופן שבו הדברים נאמרים, אתה כן חייב להסכים עם הנאמר. אדם ישנה משהו בדרכו או בעצמו, רק ברגע שהוא יזדעזע מבפנים. ואת זה, רוב הדרשנים לא מבינים. אם ה' לא היה רוצה שיידעו על העונשים שצפויים למי שלא מקיים את רצונו, הוא לא היה מיידע אותנו בזה יותר מ-12 פעמים. איי, זה לא נעים לשמוע. עכשיו זה גורם לך לסבל? בסדר. הסבל הזה, זה מה שיחזיר אותך חזרה, וזה מה שיחשל אותך".

תגיות:הרב יוסי מזרחיזיכוי הרבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה