מעלת השלום
הרב עמנואל מזרחי
הרב עמנואל מזרחי
הנוסח המלא של ברכת הפרשת חלה, לכל הישועות וההצלות
הרבנית אסתר טולדנו
21.05.14 | 12:24
לפניכן הברכות והתחינות שמומלץ לומר לאחר הפרשת חלה: תפילה על הבנים, תפילה על החולה, תפילה להמתקת הדינים ועוד
הרבנית אסתר טולדנו
20.05.14 | 13:01
כל הפרטים על הברכה, הפרשת החתיכה מן העיסה, תפילות ובקשות לאחר הפרשת חלה, ומה עושים בחתיכה המופרשת?
הרבנית אסתר טולדנו
20.05.14 | 12:32
קבלו בירור הלכתי על ברכתו של אחד המאכלים הנפוצים והאהובים כיום: הפיצה. רבים נבוכים בברכת הפיצה, ולכן נשתדל לברר את הנושא הלכה למעשה
הרב שי עמר
04.02.14 | 13:07
מה מברכים על פיצה ועל לחמניות מתוקות, והאם יש בזה חילוק בין בני אשכנז לבני ספרד?
הרב שי עמר
04.02.14 | 11:08
מתי מברכים "שהחיינו" בכלל , והאם מברכים על תפילין חדשות בפרט? קבלו סקירה הלכתית בנושא ברכת "שהחיינו" (שו"ת)
הרב שי עמר
10.11.13 | 12:17
לדיירים בקומות הגבוהות בבני ברק התעוררה שאלה: האם עליהם לברך את ברכת עושה מעשה בראשית בהגיעם לים או שראייתם מרחוק נחשבת לראייה. ומה השיב הגאון רבי חיים קנייבסקי?
יעקב רביבו
05.11.13 | 10:31
דין ברכה אינו תלוי כלל באכילה או טעימה, אלא תלוי הוא בהנאת החיך, והואיל וזה הטועם גומי לעיסה ומרגיש בו מתיקות נהנה ממנו, הרי פשוט שחייב גם בברכה עליו
מפסקי הרב עובדיה יוסף
03.11.13 | 14:40
איני זוכר האם לאחר שאכלתי כריך בירכתי ברכת המזון. האם אני צריך לברך כעת שוב מספק?
אתר 'הלכה יומית'
29.10.13 | 12:41
שאלה: שמעתי שיש ברכה מיוחדת שמברכים על היין, בנוסף לברכת 'בורא פרי הגפן'. האם זה נכון, ומתי צריך לברך אותה?
מפסקי הרב עובדיה יוסף
27.10.13 | 13:42
המפתח וכרטיס הכניסה להשגת יראת שמים בסיסית, פשוטה וקלה, טמון במאה ברכות כל יום. מאה פגישות עם הקב"ה. מאה פניות לאל. זו הדרך להשריש יראת שמים
הרב דוד ברוורמן
24.10.13 | 13:36
ברכה זו מופיעה בתורה בברכת הקב"ה לאדם ולחיות בעת בריאת העולם, וכן בציווי על הכהנים לברך את ישראל ברכת כהנים. עניינה של ברכה זו ביטוי של כח הדיבור הקיים אצל האדם לשנות את המציאות לטובה
צוריאל גביזון
23.10.13 | 09:12
שאלה: יש נוהגים, בשעה שעולים לתורה, שבסיום הקריאה אומרים "אמת תורתנו הקדושה", ורק לאחר מכן הם מברכים "אשר נתן לנו תורתו תורת אמת". האם יש בזה חשש הפסק בין הקריאה לברכה?
אתר 'הלכה יומית'
22.10.13 | 12:13
היסוד שעומד בבסיס ברכת המזון, הוא חובת האדם להודות לבוראו על המזון אותו אכל, ולהכיר בכך שהמזון והשובע מאת הבורא הם, ובלא השגחתו - לא ייהנה האדם מהמזון
צוריאל גביזון
14.10.13 | 14:06