אמונה

חלום/חוויה יציאה מהגוף וראיית דמות

  • י"ג ניסן התשע"ט
אא

שאלה

החלום, או החוויה הראשונה שאספר כאן התרחשה כשהייתי בן 12. כיום אני בן 48, אולם החלום ההוא או החוויה ההיא נשארה אצלי טבועה עמוק כאילו היתה מציאות.
הלכתי לישון ונרדמתי, אולם היה נדמה לי שהתעוררתי שכן עיני היו פקוחות וכשהסטתי את ראשי, ראיתי במיטה השניה בחדר את אחי ישן. ומסביב חושך כרגיל לשעת לילה. לפתע הרגשתי שאני מתחיל לצוף לכיוון התקרה. הגעתי עד התקרה ודחפתי עצמי קלות כלפי מטה. ואז התחלתי כשאני על גבי לצוף כאילו בבריכה, לכיוון מרפסת החדר. כשאני רואה את החדר ואת הישנים בו- ראיתי את אחי והסתכלתי אל הצד של מיטתי וראיתי את עצמי במיטה על הגב. המשכתי לצוף עד שנעצרתי במעקה המרפסת הסגורה של החדר. הבטתי שמאלה שם היו מגירות וארון מדפים. והרגשתי שיש משהו מצד ימין, בין ארון גדול למעקה המרפסת. לא רציתי להסתכל, אבל נמשכתי לסובב את ראשי ימינה. ושם בגומחה שבין הארון למעקה המרפסת, עמדה דמות עוטה ברדס כהה. והדבר היחיד שיכולתי לראות זה זוג עיניים בורקות. נבהלתי מאד והרגשתי את עצמי נמשך חזרה אל גופי. התעוררתי בפחד במיטה, החדר היה חשוך כמו שראיתי ב"חלום", משכתי את השמיכה אלי וכך נשארתי עד הבוקר מכווץ ופוחד. מספר שנים אחרכך, כשהייתי כבן 16, היה לי חלום בהקיץ דומה- שכבתי בלילה על המיטה, כשאני על הצד, והרגשתי מכה בגב, ואז בלחישה מישהו קורא בשמי. אף אחד לא היה בחדר.
בהמשך חיי, גם כבוגר היו מספר פעמים שבהם היו התערבויות כביכול שכאלו.
2 דוגמאות לכך היו כשהייתי סטודנט.
הראשון, כאדם לא דתי, ישבתי ולמדתי גם בערב יום כיפור לבחינה שהיתה אמורה להיות יומיים לאחר יום כיפור (מדובר בקורס שניתן בקיץ, והבחינה היתה בתקופת החגים). הקורס היה במתמטיקה, והמרצה היה אדם חרדי, שמן הסתם לא ציפה חלילה שנלמד בערב יום כיפור. ישבתי וקראתי את השאלות ועברתי על החומר לבחינה כאשר ברקע אני שומע מבית כנסת סמוך את תפילות יום הכיפורים. נרדמתי על ספר הלימוד עם שאלה שלא הצלחתי לפתור. בחלום ראיתי עצמי עומד בחדרו של המרצה, כשהוא מסביר לי על הלוח את פתרון השאלה. התעוררתי ורשמתי את הפתרון כפי שזכרתי, והתשובה התאימה למה שאמור הייתי לקבל בשאלה זו. כמובן שסיפרתי את החלום ואת הפתרון לחברי.
יום למחרת יום הכיפורים, המרצה קיים שעתיים של שאלות לקראת הבחינה שהיתה כאמור אמורה להיות יום למחרת. אני לא הגעתי אל המרצה מאחר והייתי שבע מהלימוד, ורציתי לנוח לקראת הבחינה. אבל ידיד שלי הציג את הפתרון ושאל האם הפתרון נכון. המרצה הסתכל על הפתרון, ואז אמר "חלמתי שאני מסביר את הדרך לפתרון כאן בחדר לדורון" ואז אותו ידיד סיפר לו בנוכחות אחרים שאני סיפרתי את אותו החלום גם.

השניה היתה כשעבדתי במעבדה ביום שישי בבוקר. הרצתי ניסוי, ואז שמעתי מישהי קוראת בשמי מהחדר הסמוך. יצאתי מהחדר אל החדר הסמוך שם עבדה קולגה שלי. שאלתי אם קראה לי, והיא אמרה שבכלל לא ידעה שאני שם. ואז שמענו פיצוץ במעבדה שממנה יצאתי. לא היה פיצוץ גדול אבל הכלי בו עבדתי התרסק ונשבר לרסיסים. כלי זכוכית קטן בתוך מכשיר אחר- הרסיסים הקטנים עפו לכל עבר.

היו עוד מספר מקרים כאלו במהלך חיי. אני, כאדם שאינו דתי מתקשה להסביר את החוויות הללו.
בין אם זו הדמות שראיתי בחוויה "יציאה מהגוף" והחוויה עצמה, הקול שקרא בשמי תוך כדי הרגשת מכה בגב, ובין הקול שלמעשה גרם לי לצאת מחדר שהיה באותו רגע מסוכן עבורי. ובין החלומות המשותפים, ועוד חוויות שלי שבתור מדען קשה מאד להסביר אם בכלל.

גילוי נאות: כששואלים אותי "מה המצאת?" - לא המצאתי דבר, מצאתי לכל היותר- כי הדברים שם, ואין מבחינתי סתירה בין מחקר מדעי לבין קיום אלוהות.
בתור מדען, אני תמיד פתוח לדעות נוספות, והסברים, וגם אם יש לי הסבר, אני תמיד רוצה וצריך (וחייב) לשמוע עוד, על אחת כמה וכמה כאשר אין לי הסבר אחר.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

קראתי את חוויותיך המעניינות. במבט ראשון חשבתי שסבלת מתופעה שמוכרת למדע בשם "שיתוק שינה", אך בקריאה חוזרת ניכר שמה שחווית הוא יציאה חוץ גופית ("מסע אסטרלי") - אולם, קל להבחין בכך שחוויתך לא היתה אקראית למראה, אלא מכוונת משמים לדאוג לך ולהצילך מפגעים שונים.

תוכל ללמוד מחוויתך הרוחנית מספר מסקנות חשובות להמשך חיפושך:

1. הנך נשמה רוחנית בתוך גוף, ולכן מסוגל היית לטייל מחוץ לגוף ולקבל מסרים חוץ גופיים. עובדה אשר מעידה על בורא אשר נפח את נשמתך בגוף זה מאז נולדת לאוויר העולם, הוא שנותן לך לתפקד על המוח כמו נהג ברכב. הנך אפוא בריה רוחנית שונה מיתר בעלי החיים, ולפיכך מטרת חייך הנה מטרה רוחנית - הכרת הבורא והשגתו.

2. מאחר שמודעתך רוחנית, פירוש הדבר שבמות הגוף תשוב הנשמה אל יוצרה, לקבל את דינה על בחירותיה בעולם הזה: "וישב העפר על הארץ כשהיה והרוח תשוב אל האלהים אשר נתנה" (קהלת יב, ז).

3. המסרים שקיבלת לדאוג לך ולהצילך מעידים על השגחה פרטית, בה הבורא מעיין במעשיך ודואג לך כדי שתערוך חשבון נפש ותגיע אל אמיתתו.

זו מסקנה שהסיקו משכילים רבים: המוח איננו חושב, הוא בסך הכול איבר - מכונה אוטומטית חסרת הבנה ומודעות עצמית. 

אם לא היתה באדם נשמה, אז לא היה אף אחד בתוך המוח שמרגיש רגשות וחווה חוויות. מכונות כמובן לא מרגישות כאב ולא רגשות, הן רק מגיבות לפי התוכנה שטבועה בהן להישרדותן, לכן בטבע מטריאליסטי היה האדם דומה לרובוט חסר תודעה, לא היה מרגיש וחווה, אלא פועל כמו חרק ללא תודעה ובחירה חופשית - מכונה שאינה מבינה דבר, ולא רואה דבר, אלא רק מתפקדת על פי הפקודות והטבע המוטבע בה.

אנו ברגע זה נשמות בתוך גוף, ורק מסיבה זו בכוחנו לראות ולשמוע את מה שהגוף משדר לנו.

אך הגוף עצמו איננו רואה או שומע או מרגיש, אך הנשמה שבתוכו רואה ומרגישה, והיא משתמשת בגוף כנהג בתוך רכב. כשם שנהג יכול לעזוב את הרכב, ולהמשיך לראות וללכת בלא הרכב, כך הנשמה מסוגלת לעזוב את הגוף, לראות ללא הגוף ולנוע ללא גוף. 

כידוע, סמים ואלכוהול מסוגלים לפגוע בבחירתה של הנשמה במוח, כשם שרכב אשר מאבד את בלמיו יפגע בנהיגתו של הנהג. המוח הוא כלי, ואם אינו עובד כשורה, הנשמה מתקשה להשתמש בו.  הנשמה היא למעשה התודעה הפנימית (האני) שמניע את הגוף. כך שאנו ברגע זה נשמות שחושבות ומדברות זו עם זו רק בזכות תחושת ה"אני" הפנימית שלנו, בלעדיה היינו רובוטים חסרי מחשבה.

נא לראות בהרחבה במאמר: האדם מכונה או נשמה -

http://www.hidabroot.org/he/article/177210 

הוכחה מדעית לקיומה של הנשמה: האם הירוק שלי זהה לירוק שלך?

https://www.hidabroot.org/article/221819

קווליה: הוכחה מדעית מפתיעה לקיומה של נשמה באדם

https://www.hidabroot.org/article/222114

 "הוכחות למציאות רוחנית באדם - מתוך האדם":

http://www.hidabroot.org/article/214667

בנוסף לכך, ישנם למעלה מ-30 מיליון מקרים מדווחים של מתים קליני מרחבי העולם, המספרים על יציאה מן הגוף ומנהרה וקול שדיבר אליהם בכח המחשבה ושאל אם רצונם לשוב לעולם הזה או להמשיך לעולם האמת (דרך המנהרה). חוקרים רציניים מאוד, הן נוירולוגים והן פסיכיאטרים חקרו תופעה מדהימה זו והעידו על אמיתתה. הנה דוגמה מרשימה במי שחוותה מוות קליני בתור ילדה קטנה:

https://www.hidabroot.org/article/221954

כל אלה צריכים להוביל את האדם לחיפוש תכלית חייו - תכלית שהיא מעבר לחיי העולם הזה, ואינה למען השגת תועלת חומרית, כי החומר כלה ונאבד, אך הנשמה שבה אל יוצרה אל עולם האמת לקבל דין וחשבון על מעשיה בעולם הנסיון הזה - המפתה לחומריות ושכחה של יעודנו.

* * * 

אם רצונך להתקדם לשלב הבא בחיפוש, עלינו לצאת מן הממד האישי הפרסונלי, ולעיין בעובדות היסטוריות אוניברסליות על המין האנושי.

הבה נביט בעובדות שלפנינו, עובדות שמוכרות בכל העולם - 

1) האדם הנו יצור השואף למשמעות ולקיום תכלית. מה שמצריך תכלית שכזו עבורו.

2) האדם הנו היצור היחידי המסוגל להבחין במציאות הבורא ולנסות להבין את רצונו. מה שמראה כי הבורא תכנן את האדם באופן כזה בו יכיר בו ויוכל לדעת בוודאות את רצונו.

3) האדם מטבעו שואף לדת ולדעת את רצון בוראו. לא קיימת תרבות בעולם שלא פיתחה דת. מה שמוכיח שהבורא טבע באדם רגש טבעי לדת, שיוביל אותו לקיים את רצונו.

4) לבני-האדם כמיהה עמוקה לחיים שלאחר המוות. מה שמראה כי הבורא תכנן את האדם באופן כזה שיקיים את רצונו כדי לשוב אליו.

5) מובן לנו שחכם תמיד יוצר יצירות עבור מטרה כלשהי. האדם הוא היצירה המופלאה ביקום, מה שמחייב משמעות לקיומו.

6) לאדם בחירה חופשית בין טוב לרע, מה שמוכיח שהבורא הציב אותו בנסיון בעולם הזה לקיים את הטוב ולהתרחק מן הרע - מה שמחייב תורה.

7) בשונה מבעלי החיים, לאדם אין אינסטינקטים המראים לו מהו הטוב ומהו הרע - מה שמצריך את הבורא להורות לאדם כיצד לנהוג, כי האדם לבדו אינו יכול להחליט מהו טוב במקרים רבים ומסועפים.

8) לאדם ישנן שאלות רבות על מהות קיומו והחיים עצמם. מה שמצריך תורה מפורטת מבוראו.

מכיוון שהבורא ברא את האדם, מוכרח שהוא הציב עבורו משמעות, אשר צריכה להנתן בצורה מפורשת בדת כלשהי שיוכלו לעקוב אחריה, לדעת את משמעות החיים והמוות ולהתקרב לבורא ולקיים את רצונו. הבה נבחן את דתות העולם כדי לבדוק האם יש דת שכזו בנמצא. ישנן בסך הכל שלוש דתות בעולם הטוענות לבורא אחד, שאין לו גוף או דמות הגוף: היהדות, הנצרות והאסלאם, כאשר השתיים האחרונות הן מאוחרות, מתבססות על תורת ישראל ומחקות אותה.

תורת ישראל היא שגילתה לעולם את המונותאיזם, האמונה באלוקים מופשט ונצחי שברא את העולם ומקיימו. עד התורה האמינו כל העמים בפסלים ואלילים פרימיטיביים.

כמו כן, היהדות הנה הדת היחידה הטוענת לאירועים נסיים בקנה מידה ארצי שכל העם עד לראייתם -

בעוד כל הדתות בעולם מספרות על מעשיהם הקטנים של מכשפים וקוסמים, התורה מתארת נסים בקנה מידה ארצי שכל העם כולו ראה, ובהם: הפיכת כל היאור לדם למשך שלושה ימים, אש וברד היורדים יחד מן השמים, מכת חושך, הריגת כל בכורי מצרים ברגע אחד, קריעת ים סוף, עמוד האש והענן, 40 שנה בהם עם שלם אכל מן השמים, שבירת חומות יריחו בקול שופרות, והחשוב מכל - מעמד הר סיני, בו כל העם זכה להתגלותו של הבורא.

בעוד שאר הדתות בעולם מתארות את סיפוריהן בלשון פשוטה ואגדית, ספר התורה מתעד את הנסים בשפה היסטוריוגרפית: כך שהתורה מספקת שמות, שושלות, גילאים, תאריכים, מקומות גיאוגרפים, גודל האוכלוסייה והתפלגותה, המלחמות והפלגים בעם. כתיבה היסטורית זו מוכיחה שהנסים המתוארים בה אכן התקבלו כהיסטוריה אמתית מפי אבותינו, ולא בתור משל או אגדת עם. הנה דוגמה (שמות פרק יט):

"א בַּחֹדֶשׁ, הַשְּׁלִישִׁי, לְצֵאת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם--בַּיּוֹם הַזֶּה, בָּאוּ מִדְבַּר סִינָי. ב וַיִּסְעוּ מֵרְפִידִים, וַיָּבֹאוּ מִדְבַּר סִינַי, וַיַּחֲנוּ, בַּמִּדְבָּר; וַיִּחַן-שָׁם יִשְׂרָאֵל, נֶגֶד הָהָר. ג וּמֹשֶׁה עָלָה, אֶל-הָאֱלֹהִים; וַיִּקְרָא אֵלָיו יְהוָה, מִן-הָהָר לֵאמֹר, כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב, וְתַגֵּיד לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל. ד אַתֶּם רְאִיתֶם, אֲשֶׁר עָשִׂיתִי לְמִצְרָיִם... יֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה לֵךְ אֶל-הָעָם, וְקִדַּשְׁתָּם הַיּוֹם וּמָחָר; וְכִבְּסוּ, שִׂמְלֹתָם. יא וְהָיוּ נְכֹנִים, לַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי: כִּי בַּיּוֹם הַשְּׁלִשִׁי, יֵרֵד יְהוָה לְעֵינֵי כָל-הָעָם--עַל-הַר סִינָי."

הדתות האחרות מספרות את סיפוריהם כאגדות, ללא מתן פירוט היסטורי אמין, וככאלה אינן יכולות לטעון טיעון היסטורי. 

במילים אחרות, היהדות מציגה את הטענה כי בורא עולם מסר את התגלותו לאנושות בצורה החזקה והאמינה ביותר שיש:

- באמצעות ההתגלות הנסית הגדולה ביותר בהיסטוריה האנושית, בפני כל העם כולו, כך שיוכיח שהוא בורא עולם, ולא עוד קוסם או מכשף.

- באמצעות זיכרון קולקטיבי של עם שלם מפי כל אבותיו, החוגג חגים ומצוות לזכר הנסים האדירים שחוו כל אבותיו.

- באמצעות תיעוד הנסים באופן ההיסטורי ביותר, שיוכיח לדורות הבאים שההתגלות אכן היתה אותנטית, ולא היתה אגדה או סיפור-עם בלתי מחייב.

- באמצעות נבואות לאומיות אדירות ובלתי-רגילות על מה שיקרה לעם הנבחר, כך הוכיח שליטה אלוהית בהיסטוריה האנושית.

- וכן, באמצעות העובדה שהפך את התורה לספר הכי מפורסם בעולם, וגם לדת המשפיעה ביותר בכדור הארץ (שתי הדתות הגדולות, הנצרות והאיסלאם, מבוססות על התורה והנסים של עם ישראל), והפך את עם ישראל לעם המיוחד ביותר, המדובר ביותר, והשורד ביותר בעולם - למרות שנאת העמים אליו. כך ההיסטוריה מתקדמת בשלבים לקראת גילוי גאולתה בפרסום גדול. אנו אכן מצפים שהתורה האמיתית של בורא עולם תזכה לפרסום הגדול והמשפיע ביותר באנושות.

כל אלה מעידים על התכלית העליונה של קיום המצוות המעשיות: "כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם כי על כל מוצא פי ה' יחיה האדם" (דברים, ח', ג).

ההישרדות העל-טבעית של עם ישראל מוכיחה שהקב"ה לא נוטש את עמו ולא מבטל את בריתו. 

זו עובדה שעם ישראל שרד 3300 שנה נגד כל הסיכויים וחזר לארצו - כל אלה נחזו מראש בנבואות התורה, המוכיחות שה' רואה את כל הדורות מראש. בתורה נאמר שתהיה גלות, פיזור בכל העולם ושיבה לארץ באחרית הימים, וכן שבכל הזמן הזה ארץ ישראל תשמור לעם אמונים ולא תיתן פירות לאף עם אחר ("והשימותי אני את הארץ ושממו עליה אויביכם היושבים בה" ויקרא כו, לב) כפי שאכן היה, רק כשעם ישראל יושב בארצו יזכה לפרות הארץ. הנביאים גילו על מלחמת גוג ומגוג באחרית הימים, ועל כך שעם ישראל ישוב בתשובה שלמה וישמור את כל מצוות התורה ויזכה לגאולה: "בצר לך ומצאוך כל הדברים האלה באחרית הימים ושבת עד ה' אלוקיך ושמעת בקולו" (דברים ד, ל). 

אבקשך לעיין בחוברת קצרה שכתבתי בשם "שיחה גורלית" (חפש בגוגל), המתארת דו-שיח בין אתאיסט לבין אלוקים לאחר המוות, על שאלות רבות וחשובות באמונה, על אמיתות התורה שבכתב ושבעל פה, תכלית החיים ומשמעותם. 

אשמח לעזור לך בחיפושך, ואני כאן בכל שאלה שתהיה לך.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חוויותעל טבעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה