חברה והשקפה

משהו לא מעודד קורה עם הדתיים

  • כ"א אייר התשע"ז
אא

שאלה

שלום רב, אני חייב לשתף ברגשותיי לגבי מה שקורה עם החברה הדתית לאחרונה. אני, כאדם מתחזק ומתקרב לדת, כל פעם שראיתי כתבה או סרטון של חרדים שעושים דברים לא טובים חשבתי שמדובר בדברים מבוימים או התעסקות בחלק קטן מהציבור הדתי אבל לאחרונה גם אני כבר לא יכול להתעלם מכמות החשיפות של דברים מאוד לא מעודדים שקורים בחברה הדתית- ההתנהגות של חרדים (זה קורה בעיקר בחברה החרדית) כלפי נשים, כלפי קטינים/ות, כלפי חיילים- יש שם משהו מאוד קיצוני באופן כללי בהתנהגות שלהם שישר גורם לריחוק כאשר צופים באופן התנהגותם. בנוסף, כמויות הבצע הכספי שרואים בחברה הדתית גדולות מאוד- דתיים שמשחדים, רבנים שבעיקר מנסים למכור את ספריהם, מכירות של שרשראות באומן (למיטב זכרוני) שאומרים לנשים לשים אותן כי בתוך השרשרת יש את תיקון הכללי ואז פתאום רואים שיש בפנים פילים של צילומים ופשוט שיקרו אותן- כלומר, המון דברים לא מוסריים ומרחיקים שקורים בחברה הדתית ואני פשוט מרגיש מאוד לא טוב עם זה לאחרונה, בצורה משמעותית. בנוסף, לגבי כל עניין ההסברה של הדת- אני פתאום רואה המון מקרים שמראים שלא בטוח שרבנים בכלל מסבירים נכון את הדת- פתאום אני רואה מקרים של שיחות בין מדענים לרבנים שמדענים מוכיחים לרבנים שהם מראים עובדות מדעיות לא נכונות (בכלל, נראה לי שכל העניין הזה שרבנים מסבירים את התורה והדת דרך המדע היא כנראה לא כך נכונה כי אין מה לעשות, רבנים הם לא מדענים ולא בטוח שהם יכולים להרשות לעצמם להסביר דברים בצורה מדעית כי הם לא מתמחים בכך ועובדה שהמון מדענים קמים ומוחים על זה לאחרונה). אם כך, הייתי רוצה שתבהיר לי האם באמת באמת כל מה שרבנים אומרים שלגבי הדת מבחינה מדעית הוא באמת נתמך מדעית (כמו התרחבות הגלקסיה והמסקנה שליקום הייתה התחלה ושהוא נוצר יש מאין וכו'), ובכלל- הייתי רוצה לשמוע מה אתה אומר לגבי כל מה שקורה עם החברה הדתית והדברים הקצת מדאיגים שקורים אתה לאחרונה, תודה.

נשלח בלס

תשובה

שלום וברכה,

נראה שאתה מושפע מאוד ממקורות האינפורמציה שלך, ועליך לשאול עצמך שאלה פשוטה, האם האתרים שבהם אתה קורא נאמנים בהצגת הציבור החרדי, המונה כיום קרוב למיליון יהודים בישראל?

בתור חוזר בתשובה, גיליתי שהציבור החרדי שונה לחלוטין מהדרך שבה הוא מוצג בתקשורת. אתה מוזמן לבקר בבני ברק ולראות חרדים נחמדים ועדיני נפש, השמחים לעזור לכל אדם שעימו באים במגע. אל תשכח שארגוני הצדקה והחסד הגדולים בישראל הם חרדים, ועוזרים לכל האוכלוסיות בישראל, דתיים וחילונים כאחד.

גם ארגונים כמו הידברות מנוהלים בידי חרדים, ועושים רבות ונצורות למען עם ישראל. הציבור החרדי אוהב חסד וגמילות חסדים, והוא רודף שלום.

אלימות בציבור החרדי היא נדירה מאין כמותה.

התקשורת החילונית מנסה לצייר את הציבור החרדי כגס ופרימיטיבי ואלים, ועל כן סוקרת ומבליטה כל חרדי שגילה התנהגות שלילית, גם אם הוא אחד מאלף.

התקשורת החילונית בישראל (אשר מקדמת בעיקר את השקפת השמאל) נלחמת מלחמת חורמה בכל קודשי ישראל, ועושה מאמצים בלתי נלאים להשמצת הציבור החרדי בישראל. ראה:

https://www.hidabroot.org/article/149055

 https://www.hidabroot.org/article/3217

ואת המדור:

https://www.hidabroot.org/magazine/category/18125?page=6

אין ציבור שמכבד את הנשים יותר מהציבור החרדי. גבר חרדי מכבד את אשתו, דואג לה, לא מרים עליה את קולו, ולא מסתכל בנשים אחרות. אין נשים מאושרות יותר מהנשים החרדיות, ושיעורי הגירושין בחברה החרדית הם מהנמוכים בישראל. הציבור החרדי מקדם הרצאות על זוגיות ושלום בית יותר מכל ציבור אחר.

גם חינוך ילדים הוא דבר ראשון במעלה בציבור החרדי, וכל אב חרדי מראה אהבה ודאגה רבה לבניו ובנותיו.

כלפי חיילים - ישנו פלג קיצוני בירושלים שמזלזל בחיילים, אך זהו פלג קטן מאוד מהחוג הנקרא "נטורי קרתא", ולא מייצג את כל הציבור החרדי.

בעיקרון, אם הצבא לא היה דורש לגייס את החרדים בכפייה, לא היה סכסוך בנושא הזה. ראה בבקשה:

https://www.hidabroot.org/article/3692

רוב החרדים חיים בעוני רק בשביל לקיים את התורה ולעסוק בה באהבה גדולה. שוב התקשורת מוצאת מקרים של שוחד ומבליטה אותם כאילו היתה זו תופעה נפוצה ח"ו. רוב החרדים מתפרנסים ביושר, ולא רודפי ממון. ראה נתונים במאמרי "סוחטים את המדינה":

https://www.hidabroot.org/article/1049

שיחות בין מדענים לרבנים, נעשים בד"כ עם רבנים דתיים לאומיים, אשר אינם מייצגים את היהדות האותנטית, אלא את אורח החיים הלאומני הפשרני המנסה לערב קודש עם חול, ועל כן "להסכים" לאמונות המקובלות באקדמיה החילונית.

לגבי המדע  - צריך לבחון כל טענה לגופה, ולהחליט על אמיתתה לפי רמת ביסוסה, ולא לפי כמות או כבוד האנשים שמאמינים בה.

המדע אכן הוכיח שכל היקום כולו מתרחב (הגלקסיות מתרחקות זו מזו), ומכאן שהיה בעבר קטן יותר, והתחיל מנקודה סינגולרית אשר התרחבה לכדי "המפץ הגדול". כך שהמפץ הגדול היא תיאוריה שהעדויות לה חזקות מאוד, ולכן רציונלי מאוד לקבלה. מה גם שהיא תואמת לתיאור בריאת העולם כפי שהוסברה על ידי חכמי ישראל לפני מאות ואלפי שנים. ראה כאן בהרצאה על המפץ הגדול מפי הרב יוסף בן פורת:

http://www.hidabroot.org/he/video/61429

אבולוציה לעומת זאת היא תיאוריה מלאה חורים, שרחוקה מלהציג הוכחה משכנעת להתפתחות המינים:

https://www.hidabroot.org/article/125994

https://www.hidabroot.org/article/70644

אבקש שתצפה בהרצאתו של הרב זמיר כהן על יהדות ומדע:

http://www.hidabroot.org/he/video/61074

וראה באתר זה על שקרים בנושא אבולוציה:

https://evolutions.fav.co.il

 ישנם גם מדענים שכותבים נגד אבולוציה, כמו פרופ' משה טרופ בספרו האחרון "חידת הקיום".

לדעתי אתה נחשף לאתרים שליליים ומקורות אינפורמציה משמיצים, ומכאן המקור לתחושותיך בנושאים הללו. אני מציע שתצפה יותר בהרצאות ומאמרים באתר הידברות. ובפרט במדור תורה ומדע:

 https://www.hidabroot.org/%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%95%D7%9E%D7%93%D7%A2

והכתבות שלי:

https://www.hidabroot.org/writer/57351/%D7%93%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%9C-%D7%91%D7%9C%D7%A1

בברכה,

דניאל בלס 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:דתחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה