אמונה

השפה הרשונה

  • כ"ב אייר התשע"ז
אא

שאלה

שלום, מהי השפה הראשונה המדוברת בעולם ? לתשובתכם אודה.

 

תשובה

שלום וברכה,

 

השפה הראשונה שדוברה בעולם היא השפה העברית, בה דיבר האדם הראשון וגם נח, עד ימי מגדל בבל, בה נפוצו העמים עם שפות שונות לכל העולם (כאשר מנדרינית היא השפה הסינית המדוברת ביותר בעולם, בגלל שיש מיליארדי אסייתים בסין).

 

הממצאים הקדומים ביותר הן של שפות שמיות של תרבות שומר העתיקה, שהתקיימה לאחר מגדל בבת.

 

האמת צריכה להיאמר, שכאשר אנו מוצאים כתובת עתיקה, אם אין לנו תיעוד היסטורי של הכתובת הזו בעם - לא נוכל לדעת בשום אופן בוודאות מתי היא נכתבה. תיארוך של פחמן 14 רחוק מלהיות מדוייק מעבר לאלפי שנים ספורות, ואפילו החוקרים מרשים לעצמם להזיז את התאריכים של התיארוכים לפי התיאוריות. 

ה"שומרים" לא באמת נקראו בשם "שומרים". זהו השם שהמציא להם חוקר צרפתי שחי לפני יותר ממאה שנה. אף אחד לא יודע איך השומרים כינו את עצמם, או איך נקראה מדינתם. ייתכן שהשומרים היא תרבות שחיה לפני המבול, ואולי הם היו בני העיר המפורסמת והגדולה שבנה קין, כמסופר בתחילת ספר בראשית. מכיוון שהשומרים נכחדו, לא ניתן לדעת הרבה על הכרונולוגיה והתקופה שלהם. גם לגבי התיארוך, יש לדעת שמחצית החיים של פחמן 14 לא עולה על 6000 שנה, כך שגם מבחינה מדעית כל תאריך שהוא מעבר למספר אלפי שנים - אינו אמין ואינו מדוייק.

 

רוב השפות האירופיות נוצרו כווריאציות של שפות עתיקות יותר כמו לטינית וגרמנית, וזו הסיבה שהאל"ף בי"ת של רוב השפות דומה או זהה. שפות חדשות נוצרות כל הזמן מתוך מעבר לאזורים שונים, ועימם יצירת דיאלקט חדש הנוצר מצורת דיבור חדשה.

 

השפות הראשונות בעולם הן השפות השמיות (שמקורן בעברית) מן המזרח התיכון. לכן הממצאים של התרבויות העתיקות ביותר בעולם הן בכתב שמי.

 

התורה מגלה לנו שהשפה הראשונה היתה עברית, עד שהעמים התפצלו לאחר הריסת מגדל בבל, אז ה' בלל את שפתם, ובני האדם נפוצו עם שפות שונות ליבשות שונות בעולם.'

מסיבה זו יש דמיון מובהק בין שפות שונות בכל רחבי העולם, ראה:

 https://www.hidabroot.org/article/3192

 

על הקשר ההיסטורי בין כל תרבויות העולם, יש לחפש בגוגל את הביטוי: "דניאל בלס המבול ותיבת-נח בהיסטוריה האנושית" וכנס לקישור בהייד פארק.

  

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:לשון הקודששפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה