חדשות בעולם

ארה"ב: זוכה שוטר שהרג נער שחור

אלפים מחו הבוקר (ג') בהפרות סדר, וונדליזם ואלימות - על החלטת חבר המושבעים במיזורי, שלא להעמיד לדין את השוטר דארן וילסון – שירה למוות בנער שחור. אובמה בתגובה למהומות: "עלינו לקבל את החלטת חבר המשובעים"

אא

סערה מתלקחת משעות הבוקר במדינות רבות בארה"ב, ביניהן ניו יורק, שיקגו, סולט לייק סיטי, פילדלפיה, וושינגטון, ולוס אנג'לס - בעקבות החלטת חבר המושבעים (הרכב הכולל אזרחים שנבחרו רנדומלית– ש.כ) שלא להעמיד לדין את דארן וילסון, שוטר לבן שירה בצעיר השחור, מייקל בראון, וגרם למותו.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

התובע המחוזי, רוברט מקאלוק, שהקריא את ההחלטה אמר בדבריו כי "אין עילה סבירה להעמיד לדין את השוטר ועבודת המושבעים הייתה להפריד בין עובדות לבין דמיון". אף נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שנשא דבריו לאחר פרסום ההחלטה, קרא לציבור לנהוג במתינות כלפי ההחלטה ולהימנע מאלימות. "עלינו לקבל את החלטת חבר המושבעים", אמר אובמה בדבריו.

ארה"ב סוערת (אילוסטרציה: shutterstock) ארה"ב סוערת (אילוסטרציה: shutterstock)

ההחלטה התקבלה ברוב מוחץ של תשעה מתוך 12 חברי ההרכב, אולם לאחר פרסומה התלקחו הפגנות אלימות שכללו ונדליזם, בזיזת חנויות והתפרעויות מצד תושבי פרגוסון – פרבר עוני שמפורסם באוכלוסיית השחורים הגדולה, המתגוררת בו.

לדברי מפקד משטרת סנט לואיס, שהתראיין במסיבת עיתונאים לאחר קבלת ההחלטה - המשטרה נערכה לתגובות מהסוג הזה, תגברה מראש את כוחותיה בשטח, וניסתה לפזר את המפגינים באמצעות שימוש בגז מדמיע. עם זאת, המשטרה לא הצליחה למנוע את פציעתו של אחד השוטרים והשתלטה בקושי על מימדי ההפגנות הגדולים.

ולמרות בקשתו הנשיא, דגלים הנושאים סיסמאות כגון 'ידיים למעלה, אל תירו' – עדיין נישאים על ידי תושבים רבים שנענו לבקשת משפחת הנרצח "לתעל את התסכול לטובת הבאת שינוי חיובי שאינו גובל באלימות". והצטרפו לקולם האילם של תושבי פרגוסון - הקורא למחאה ציבורית, נוכח ההחלטה. 

תגיות:ארצות הבריתנשיא ארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה