לא רק טילים. בעיקר אמונה

התפילה ההמונית בכותל, הבקשה של גדולי ישראל, תהלים נגד טילים, פרויקט שמירה, עצרות תפילה ברחבי העולם ועוד. וזאת מבלי להזכיר את הניסים הרבים שאנו חווים מדי יום. הצד הרוחני של מבצע עמוד ענן

אא

"וכי ידיו של משה עושות מלחמה?!", שואלים חז"ל במדרש, ועונים: "אלא כל זמן שישראל מסתכלין כלפי מעלה ומשעבדין לבן לאביהם שבשמים, היו מתגברין. ואם לאו, היו נופלין". המלחמה בעמלק בעיצומה וידיו של משה רבנו נישאות לשמים, כדי לסמל לעם ישראל את מקור הניצחון במלחמה: אבינו שבשמים.

וכשמְצווה הקב"ה את משה לשלוח חיילים ולנקום במדיין, הוא מְצווה: "אלף למטֶה אלף למטֶה לכל מטות ישראל תשלחו לצבא", ומסבירים חז"ל במדרש: "ג אלפים מכל שבט ושבט: י"ב אלף למלחמה, י"ב אלף משמרין את כליהם וי"ב אלף לתפילה". כלומר על כל חייל בקרב יש לגייס חייל נוסף, ותפקידו – הגנה רוחנית. וכמו אז גם היום, בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו. בימינו שוב עם ישראל נמצא במערכה מול שונאיו, וחיילי צה"ל נכונים לחרף את נפשם למען שמירה על הכלל. וב"ה זכינו גם לפתח מערכת נ"ט, מהמתקדמות ביותר בעולם – כיפת ברזל – שפעילותה זוכה ללא מעט שבחים. אך יש לזכור כי אחרי הכל, גם אם בעיני בשר לא תמיד רואים זאת – המערכה הרוחנית היא המכרעת. נכון לשעת כתיבת שורות אלו, כבר נורו לעבר ישראל יותר מ-1300 רקטות, מהן כ-400 יורטו. לִבנו עם הנפגעים, ועם המשפחות השכולות, ואנו מתפללים לשלומם. ויחד עם זאת אין ספק שממדי הפגיעה היו יכולים להיות גדולים יותר, אם לא שהקב"ה שומר על עמו.

"באנו להתפלל. זה המקצוע שלנו, בשם השם", הכריז הרב שלמה משה עמאר שליט"א בדמעות, בכינוס תפילה המונית בכותל המערבי להצלחת מבצע עמוד ענן, ולשמירה והגנה על עם ישראל. בכנס, שזכה לפרסום נרחב בערוץ ובאתר הידברות, השתתפו גם רבני הידברות, בראשם הרב זמיר כהן. "אנחנו בוטחים בהשם, ויודעים שאין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים, אפס זולתו", המשיך הרב עמאר. "אין לנו למי לפנות ולמי לקרוא. עינינו נשואות להשם אלוקינו עד שיוציא לאור את משפטנו. עם ישראל חי, והצלחתו תלויה באחדותו ובאמונתו. אני שולח ברכת החלמה שלמה לכל הפצועים, ואת תנחומיי למשפחות ההרוגים. חובתנו בשעה זו לחזק את תושבי הדרום ואת חיילינו הגיבורים בתפילות. אויבינו קמו עלינו, עת צרה היא ליעקב, אחינו שיושבים בערי הדרום נמצאים כבר 12 ו-13 שנים רצופות תחת אש התופת, ואין מרחם ואין מנחם".

הרב עובדיה יוסף: מי שברך

"כשבאה לאדם עת צרה, לא יאמר מקרה הוא, אלא כל אחד יפשפש במעשיו ובהנהגותיו", הוסיף הרב הראשי לישראל. "בעניין לימוד התורה, נתחזק כולנו ברגעים האלה, ונקבל עלינו לקבוע עתים לתורה - גם מי שעובד כל היום. כל ישראל חייבים בלימוד תורה ביום ובלילה, שנאמר: והגית בו יומם ולילה. נקבל עלינו ללמוד תורה, ונתחזק בשמירת שבת ומועד, להרחיק כל שנאה, להתרחק מן המחלוקת בכל כוחנו, לוותר ולא להיכנס למחלוקות, להרבות אהבה איש את רעהו עד שנהיה כולנו כאיש אחד בלב אחד. ובשעה שאנחנו מאוחדים, אין שום אומה ולשון יכולים לעמוד לנו".

בשיעורו השבועי, נשא הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א את ברכת "מי שברך" עבור חיילי צה"ל. כמו כן, הוא ביקש לפרסם בשמו בקשה מכל אחד ואחד לומר לאחר תפילת שחרית את פרק פ"ג בתהלים, שבו בקשה של עם ישראל לנצח במלחמתו נגד אויביו. "עם ישראל נמצא בצרה גדולה", ציין. "אלה הרשעים צוררי עמך ישראל שאמרו לכו ונכחידם מגוי". הוא ביקש מהציבור לגלות ערנות ולעזור לזקנים הזקוקים לעזרה בעת ירידה למקלטים. הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א ביקש מהציבור להתחזק בלימוד תורה בהתמדה ובכוונה בתפילה, ולהימנע מדברים בטלים בבתי הכנסת. "חובתנו בשעה זו", ציין הרב אדלשטיין, "להתחזק ביותר בעסק התורה, ולכוון שהלימוד יהיה לזכות אחינו שבדרום הנמצאים בצרה גדולה, ומן השמים ירחמו שנשמע בשורות טובות".

במסגרת פרויקט "תהלים נגד טילים", הקים ארגון הידברות מוקד מיוחד שמחלק פרקי תהלים למתנדבים להתפלל להצלחת החיילים ולשמירה על כלל ישראל. מהמוקד נמסר כי עם פתיחת המוקד הייתה קריסת מערכת עקב ריבוי הפניות, ועד עתה לא הספיקו המוקדניות לחזור לכל הפונים. מדובר כבר באלפי מתפללים, ופרקי התהלים שחולקו מצטברים יחד ליותר מ-100 ספרי תהלים כאשר כל קורא מקבל על עצמו לקרוא כ-3 פרקי תהלים. כמו כן, רבים מקבלים על עצמם קבלות שונות להתחזקות עבור כלל ישראל. ואם זה לא מספיק, במסגרת הפעילות מחלקת הידברות ספרי תהלים באזור הדרום. עד עתה כבר חולקו אלפי ספרי תהלים.

מאמצים חיילים במוקד "אלף למטה"

פרויקט נוסף שפועל לחיזוק התפילה ההמונית בשעת מלחמה הוא מוקד "אלף למטֶה" (מכונה גם "פרויקט שמירה") – פרויקט שיוצר קשר עם החיילים ומעביר את שמותיהם למתפללים. "פרויקט שמירה הוא פרויקט שורשי וייחודי, הפועל בימים אלו למען שלום חיילי צה"ל ותושבי ישראל הנמצאים בקו העימות", נכתב בעמוד הבית של האתר. "בימים של משבר, העם היהודי תמיד ידע לעמוד ביחד. במבצע עופרת יצוקה הצטרפו כ-100,000 חברים לפרויקט מסוג זה. פרויקט שמירה מחבר יהודים מכל רחבי העולם עם חיילים ישראלים ותושבים בקו האש, בעזרת מעשים טובים, תפילה או לימוד תורה למען החיילים והתושבים". הפרויקט החל כבר בסוף 2008 עם תחילת מבצע עופרת יצוקה, והוא מתנהל בידי הרבנית יוכבד גרוסמן.

כבר אז, במבצע עופרת יצוקה, נתנו הגאון ר שמחה הכהן קוק שליט"א, רבה של רחובות, והאדמו"ר מבוסטון שליט"א, תנופה גדולה ל"פרויקט שמירה". גם הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א עודד את הפרויקט, וכך כתבו הגר"ש קוק והאדמו"ר מבוסטון במכתבם לציבור: "והבאנו דבר זה לפני הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א, שמח בדבר, והוסיף ואמר כי גם כך נהג דוד המלך ע"ה, שלכל אחד שיצא להילחם הכינו יהודי נוסף, שתפקידו היה להתפלל עבור היוצא, ואם כן יש הסכמת דוד המלך לתפילות אלו". אתר "מרכז מידע יהדות", המפעיל את הפרויקט, פונה לחיילים: "חייל יקר! בימי דוד המלך, על כל חייל בחזית – התפללו בעורף. נשמח מאוד להתפלל לשלומך".

גם בחסידות חב"ד פועלים לגייס מצוות עבור כלל ישראל. "בעוד שורות אלו נכתבות, תושבי הדרום, ואפילו תושבי המרכז, נמצאים תחת מתקפות טילים בלתי פוסקות. התורה מלמדת אותנו כי כל ישראל ערבים זה לזה, וכי באמצעות קיום מעשים טובים אנו יכולים לעזור לאחינו ואחיותינו הנמצאים בצרה. הבה נקבל על עצמנו החלטה טובה לעילוי נשמת הקרבנות, לזכות הפצועים, לזכות כל תושבי הדרום ולזכות חיילי צה"ל" – כך נכתב בקריאה לציבור באתר. אנגלה מילר קיבלה על עצמה צדקה ומעשי חסד, איתן פנלנד קיבל על עצמו לימוד תורה, והרשימה ארוכה. מעל 2000 קבלות כבר נרשמו באתר.

הרב שלמה עמאר: "לא לפחד"

כמו כן, רבנים ברחבי העולם מארגנים עצרות תפילה ומבקשים מכל הקהל להתאחד ולהתחזק בתפילה ובמעשים טובים עבור כלל ישראל, ובפרט עבור המצויים בסכנה. בעקבות קריאתו של הרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר שליט"א, התכנסו השבוע יהודי מוסקבה לעצרת תפילה בבית הכנסת "מרינה רושצה". במכתבו ליהודי רוסיה, ביקש הרב הראשי מכל יהודי באשר הוא, להרבות בתפילה, ולהתחזק במצוות מעשיות ובאהבת ישראל – לזכות כלל ישראל בכל מקום שהם ובפרט עבור יהודי ארץ הקודש.

בימי המבצע הצבאי יצאה לדרום ניידת מיוחדת של ערוץ הידברות (ר תמונות מימין). אנשי הערוץ חילקו לחיילים ספרי תהילים ומיני מתיקה, ושוחחו עמם על אמונה, ביטחון ומה שביניהם. בנוסף יצא אתר הידברות ביוזמה "מעניקים בית חם לתושבי הדרום", שהיווה פלטפורמה לתושבי האזורים שלא נפגעו בלחימה, להציע לתושבי הדרום בית חם באותה תקופה. היה מרגש לראות כיצד עשרות משפחות מציעות אירוח בחינם לתושבי הדרום, ואת ההירתמות מחממת הלב, ממש בכל דרך.

ישנם כמובן ארגונים נוספים הפועלים לחיזוק רוחם של החיילים בשטח. דוגמה לכך היא ארגון "שערי תפילה", שפעיליו מגיעים אל תוך בסיסי צה"ל, ופותחים מעגלי ריקודים שאליהם מצטרפים החיילים. כמו כן, בארגון זק"א הוחלט לחרוג מתחומי הפעילות השגרתית של המתנדבים, ולהגיע לחזית כדי לשמח את חיילי צה"ל. הארגון העוסק תדיר במלאכת הקודש של זיהוי קרבנות אסון, שם לעצמו מטרה נוספת בהיותו בדרום – כניסה לבסיסי צה"ל כדי לשמח חיילים. בהוראת יו"ר זק"א משי זהב, הפתיעו מתנדבי זק"א את חיילי המילואים בדרום כשנכנסו בשיירת רכבים לבסיס, חילקו מתנות, רקדו עם החיילים ושרו: "אנחנו מאמינים בני מאמינים".

במסר מיוחד ומחזק, פונה השבוע הרב שלמה משה עמאר שליט"א בקריאה לציבור: "אני רוצה לומר לאחינו בית ישראל היושבים במקומות הקרובים לסכנה, ובפרט לחיילי ישראל בכל מקום שהם נמצאים: לא לפחד - לא תיראו ולא תחתו מפניהם. כל זמן שאנחנו סומכים על ה ויודעים שבלעדיו אין לנו גואל ומושיע – לא יירא רע. לכך נוצרו הסכנות האלו והאיומים האלו - כדי שנתפלל לה ונקרא אליו מקירות לבנו, ובעזרת ה בקרוב ניוושע, ויבוא השקט ובטח על כל הארץ". לסיום, בירך הרב את תושבי הדרום ואת חיילי צה"ל: "מהרה ישבו בערי ישראל החיילים והמשפחות בהשקט ובטח. ולא יישמע עוד שוד ושבר, אלא רק קול ששון וקול שמחה קול חתן וקול כלה. במהרה יבוא משיחנו ונשמע קול שופר שייתקע ויבשרנו על הישועה, ועל פדות נפנו".

 

תגיות:עמוד ענןאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה