חדשות בארץ

הסוף לנסיעות מחוץ לעיר: בית ספר חרדי לבנות בקריית שמונה

תוך חודש אחד בלבד שופץ אולם ריק בקריית שמונה, והפך לבית הספר החרדי הראשון לבנות, שייפתח בשנת הלימודים הקרובה. סך ההשקעה: חצי מיליון שקלים. סיפור מקומי מחמם לב

אא

מחזק לראות כיצד גם בימים טרופים אלו, בהם רבים מחפשים להתחפר בנישה שלהם ולנהוג בבחינת 'שלום עלייך נפשי' בכל הקשור לחיזוק רוחניותם של אחרים - ישנם אנשים שאינם שוכחים לרגע את מטרת בואם לעולם, ופועלים ללא לאות למען צרכי הציבור. הודות לאכפתיות ולעקשנות של הנפשות הפועלות בדבר, חרף הקשיים הכלכליים והמוניציפליים -  מסתיימת בימים אלו בנייתו של בית הספר החרדי הראשון לבנות בקריית שמונה, שייפתח אי"ה בשנת הלימודים הקרובה.

קראו עוד כתבות מעניינות

עדות מרטיטה: "ראיתי את יד ה' מסיטה את הטיל"

ענת בן ארי: מעולם ההייטק לעולם המצוות

הוגי הרעיון והמוציאים לפועל הם שמואל מיכאל – מנהל עמותת 'יד עזרה ושולמית' בקריית שמונה, יהודה חיים – סגן ראש העיר, ושמעון פינטו – מנהל אזור צפון של עמותת 'יד עזרה ושולמית'. לשאלתי מדוע הוקם תלמוד התורה דווקא כעת, ענו השלושה פה אחד כי מדובר ברעיון שהתבשל מזה זמן רב, אולם ביצועו הואץ בשנה האחרונה מפאת נחיצות הדבר. "הצורך בבניית מוסד שכזה עלה כאשר נוכחנו לדעת שבקריית שמונה, כמו גם באזורים רבים אחרים בארץ, ישנה תנועה גוברת של בעלי תשובה חרדיים שמבקשים להקנות לילדיהם חינוך תורני", אומר מיכאל, "מלבד זאת, תארי לך עשרות ילדים קטנים שמגיעים לבית הספר בהסעה מקריית שמונה לחצור, ונאלצים להתעכב כ-40 דקות מדי בוקר, רק בנסיעה בתוך קריית שמונה. הרי זה אבסורד. מה הפלא שהם מגיעים לכיתה עייפים? זה מה שהיה עד עכשיו, וזה מה שביקשנו לשנות".

שמואל מיכאל, מנהל עמותת יד עזרה ושולמית בקריית שמונהשמואל מיכאל, מנהל עמותת יד עזרה ושולמית בקריית שמונה

לאור הפניות הרבות שקיבל מהורי התלמידות, הזדרז מיכאל להאיר את תשומת ליבם של סגן ראש העיר ומנהל העמותה – וביקש את עזרתם בקידום הפרויקט. "לזכותם של יהודה חיים ושמעון פינטו - ייאמר כי אלמלא עזרתם, לא היינו מגיעים לרגע זה. לאחר פנייה לעירייה - הוקצה לנו אולם בתוך מבנה קיים. סגן ראש העיר יצא מגדרו על מנת שנקבל אישורים להתחיל בשיפוצים, אך עד מהרה התברר שנדרשת השקעה מינימלית של חצי מיליון שקלים בשביל להפוך את המקום לראוי". כעת נמצא בית הספר בעיצומו של תהליך השיפוצים, אולם האישורים להתחיל הגיעו רק לפני חודש. מדוע? ובכן, מסתבר שקשיים לא מועטים עמדו בדרכם אל היעד הנכסף.

עם אמונה אפשר לבנות הכל

מרגע שהתקבלו האישורים להתחיל לשפץ את האולם השומם, שנמצא בתוך מבנה גדול, התחיל מיכאל ליצור קשר עם קבלנים ובעלי מקצוע – עוד לפני שהיה בידיו התקציב המלא שיאפשר זאת. כסף אומנם לא היה, אך מסתבר שעם אמונה – אפשר לבנות הכל. "אם לא הייתי מאמין שהכסף יבוא, לא הייתי מתחיל לכתחילה", הוא אומר, "מרגע שקיבלנו את האישורים, ראינו בזה אות משמיים ופשוט קפצנו למים, בלי לשאול יותר מדי שאלות". חשוב לציין שהכל נעשה ללא סיוע כספי משום גורם פוליטי, והכל הודות לטוב ליבם של תורמים רבים. בנקודה הזו, עם התקציב הקיים, בית הספר יוקם כאשר חלק גדול ממנו זקוק לשיפוץ נרחב. כמו כן בית הספר זקוק לציוד נוסף, כמו מזגנים, מתקני שעשועים, מוצרי חשמל ועוד. כאן אני פונה לעם ישראל, לקחת חלק בהרמת הפרויקט הלא פשוט. ניתן לפנות אליי לשם כך בטלפון 050-4119416".

עמותת 'יד עזרה ושולמית' היא עמותת חסד שלרוב פועלת למען עזרה לנזקקים. אולם בשיחה קצרה עם מנהל אזור צפון של העמותה, שמעון פינטו, הובהר תפקידה האמיתי. "ארגון זה עובד לפי הדופק של הצרכים שיש למלא", מדגיש פינטו, "בכל מקום בו אנו מזהים צורך – אנו משתדלים לעזור. גם במקרה הזה, מרגע שזיהינו את הצורך של ההורים והילדים בבית ספר תורני בעיר, התחלנו לפעול לגיוס תרומות מהציבור למען המטרה הנעלה".

בית הספר לבנות לפני השיפוץ בית הספר לבנות לפני השיפוץ

 

בית הספר במהלך השיפוץ בית הספר במהלך השיפוץ

 

המבנה לפני החלוקה לכיתות המבנה לפני החלוקה לכיתות

חצי מיליון שקלים מכספי תרומות גויסו למען הפרויקט, זאת לאחר שהפנייה לפוליטיקאים, במטרה להשיג תקציבים - נפלה על אוזניים ערלות. "שקל אחד לא קיבלנו מהרשויות עבור המטרה הזו", אומר פינטו וטוען כי רק עכשיו, לאחר שהיסודות הוקמו ומתחילים לראות את תוצאות ההשקעה בשטח, מבינים כמה גדול היה הצורך, וכמה חשוב היה לא לוותר עליו. "כל בן תורה היה רוצה לגור במקום שבו קל יהיה לו להקנות לילדיו את החינוך המתאים. בערים הגדולות, כמו בני ברק או ירושלים – אין בעיה של מקומות לימוד ברוח התורה. אולם, לא כך הדבר ביישובי הפריפריה, ולכן חשוב שכולם יירתמו להגדלת התורה ביישובים אלו. זו גם הסיבה שאחד השמות שאנו חושבים עליו למען בית הספר לבנות הוא 'בני מרן', ע"ש מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל. כי מרן היה אחד בדורו - רב שיצא החוצה, לפריפריה ודאג למחסורם של בני ישראל באשר הם.

לדבריו של סגן ראש העיר, יהודה חיים - החלטתו להצטרף לפוליטיקה נבעה לאור הצורך שהרגיש, להוות אוזן קשבת לאנשי קריית שמונה. "הבקשה שהגיעה אליי בנוגע להאצת תהליך קבלת האישורים לבניית בית הספר לבנות, החזירה אותי כמה וכמה שנים אחורנית. לזמן שבו הילדים שלי היו קטנים, ונאלצתי להתמודד עם אותה הבעיה ולשלוח אותם בלית ברירה לבתי ספר חרדיים בחצור ובני ברק", הוא אומר.

שמואל מיכאל עם בני נוער במסגרת פעילות תורנית של 'יד עזרה ושולמית' שמואל מיכאל עם בני נוער במסגרת פעילות תורנית של 'יד עזרה ושולמית'

"זה היה קשה מאוד, ולכן אני מבין ללבם של אותם הורים שנאלצים מדי בוקר, לשלוח ילדים קטנים לבתי ספר מחוץ לקריית שמונה. אמנם אמרתי מראש שאיני מבטיח שום דבר, אך הבנתי את החשיבות שיש בדבר, ומשום כך נרתמתי לעשייה והתמדתי בה - עד להשגת היעד המבוקש". כמי שהתקרב לחיק היהדות לפני כ-15 שנה, עוד מוסיף חיים ואומר, "כל מקום שאפשר להגדיל בו תורה – אהיה בו".

תגיות:בחירת רשת חינוךחינוך הילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה