בריאות ותזונה

תפריט תזונה לעור צעיר

השפעת הסביבה היא גורם ישיר לנזקים שנראים חיצונית – על עור הפנים שלנו. אם חשבתם שתזונה נכונה יעילה רק לבריאות ולשמירה על הגזרה, כדאי שתדעו: כתבה על תזונה נבונה לעור הפנים

אא

גורמים רבים סביבנו משפיעים על עור הפנים שלנו וגורמים להזדקנותו אף בטרם עת. השנים שחולפות,האקלים החמים של ארצנו, אורח החיים נטול הפעילות הגופנית, וכן תזונת אינסטנט בה הורגלנו. את מחוגי הזמן ודאי שלא נוכל להשיב אחורנית, אולם את התזונה – דווקא כן, ואין זה משנה מתי מתחילים בעבודה.

קיימים מזונות רבים שאותם אנו צורכים מדי יום, ולא מודעים כלל ליכולת הנפלאה שלהם לחולל פלאים בעורנו. מזונות אלו עשירים ברכיבים טבעיים כמו ויטמינים,חומצת השומן אומגה 3, אנזימים ואחרים – שצריכתם משפרת באופן ניכר את מראה העור, בנוסף ליתרונות חשובים אחרים.

להלן חמישה סוגי מזון המומלצים בצריכה יומיומית לצורך מניעת מחלות ושיפור מראה עור הפנים:

1. תותים – מחקר שפורסם בירחון האמריקאי לתזונה קלינית, עומד על הקשר בין ויטמין C המצוי בשפע בתותים, לבין עצירת אובדן האלסטיות של העור וממילא גם הזדקנותו. חוזקו של ויטמין C מצוי ביכולת שלו לייצר קולגן – החומר האחראי על אלסטיות וחיוניות בעור.

2. דג סלמון – הסלמון עתיר באומגה 3, הידועה ביכולותיה הפנומנליות להגן על תאינו מפני רדיקלים חופשיים. מחקרים מראים כי אנשים שצרכו סלמון באופן קבוע ויומיומי, נטו פחות לחלות בסרטן, וכן עורם נטה להזדקן בקצב יותר איטי.

3. קפה –כל המכורים למיניהם, אתם יכולים להיות רגועים, שכן כוס קפה יומיומית, עדיין נכללת בהגדרת ה'מומלצים' בעבורנו. מחקר שפורסם בירחון האגודה האירופאית למלחמה בסרטן, גילה קשר ישיר בין צריכת קפה שחור מדי יום לבין הסיכון ללקות בסרטן העור, וכי טוב עושה האדם שצורך אותו מדי יום. מסתבר שלקפאין תפקיד חשוב בחיסול גרורות סרטניות, משום שהוא גורם לחסימת החלבון - שעל ידו משתכפלים אותם תאים סרטניים.

4. עגבניות – מממצאי מחקר שנעשה על יכולותיו של הליקופן – פיגמנט המצוי בעגבנייה ומקנה לה את צבעה האדום, ואת מראה 'פניה' המתוח והיפה – עולה כי צריכת שתי כפות עגבניות טריות ביום, מחסנות את העור מפני נזקי קרינת השמש.

5. פולי סויה (הקרויים גם אדממה) -  פולי הסויה עשירים בחומרים בשם איזופלבונים– שמקטינים את היווצרות הקמטים שנוצרים על עור הפנים כתוצאה מחשיפה לשמש. חומר זה אף פעיל בשמירה על הקולוגן שכאמור, מסייע במיצוק העור ומראהו הרענן והצעיר. 

תגיות:בריאותעור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה