בריאות ותזונה

טיפים למניעת כוויות בילדים

כוויות מהוות אחד מגורמי הפציעות הקשות בילדים, כאשר הסיבה השכיחה ביותר לכוויות היא סוגי נוזלים רותחים. תשומת לב קטנה תמנע אסון גדול. אז מה מותר ומה אסור לעשות וכיצד נעזור לעצמנו להציל את בני הבית מסכנה

אא

- ניגשים לקלח את הילדים? בעת פתיחת המים יש לבדוק את מידת חומם. בעת ויסות המים לקראת הרחצה יש להקפיד לפתוח קודם כל את ברז המים הקרים. אם מדובר בתינוק, אשר עורו דקיק, נזק הכוויה עלול להיות מסוכן ביותר. בעת סיום הרחצה יש להקפיד לסגור תחילה את ברז המים החמים ורק לאחר מכן כך את ברז המים הקרים, שכן הבא בתור שיפתח את ברז המים, עלול לחטוף זרם רותח שיגרום לכוויה.

- אל תשאירו ברז מים פתוח באמבטיה ללא השגחה. סיבוב אחד קטן בידיו של הילד, והשליטה אינה בידכם. כמובן אין להשאיר ולו לרגע אחד את הפעוט לבדו.
מלבד סכנת הכוויה, קיימת כמובן גם סכנת טביעה. אנו נוטים לחשוב כי הסכנה אורבת רק לפעוטות, אך גם ילדים בני חמש-שש הנם בגדר קטנים.
- בחורף תשע"ד נשרפה למוות תינוקת מירושלים לאחר שהחדר בו ישנה, עלה בלהבות כתוצאה מפגיעת שמיכה בתנור. אף פעם אל תשאירו תנור חימום על בסיס להבה דולק במשך הלילה וכן מכשירים חשמליים פועלים ללא השגחה. גלאי עשן בבית יכול למנוע אסונות ולהציל חיים. מדובר ברכישה זולה.
- למעלה ממחצית הכוויות נגרמות מנוזל חם. לפיכך כדאי לכוון את התרמוסטט בתוך דוד החשמל, כך שהטמפרטורה המקסימאלית תהיה בין 49 לבין 52  מעלות צלסיוס.
- תופעה שכיחה אצל ילדים, אך עלולה לקרות גם למבוגרים בלי כוונה, משיכת חוטי חשמל. על מנת למנוע מילדים למשוך את חוט הקומקום החשמלי, כדאי לקצר אותו ולהרחיקו מקצה השיש.

- ואם כבר מדברים על משיכת חפצים, הקפידו למנוע אפשרות של משיכת המפה, ידיות סירים, כוסות משקה. אל תוציאו תבניות מתנור רותח אל הרצפה וכמובן שלא להשאיר סירים חמים על הרצפה או בטווח השגתם של הילדים.
- בזמן הבישול הקפידו שידיות הסירים והמחבתות יפנו פנימה ובמידת האפשר השתמשו בלהבות אחוריות. אל תאפשרו לילד להגיע לתנור החם, אל תחזיקו משקה חם, תבשיל, או חלילה גפרור בשעה שאתם מחזיקים ילד על הידיים. תנועה קטנה של התינוק או של המבוגר המחזיק אותו עלולה לגרום לכוויות.

תגיות:בריאותכוויותפצעים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה