בריאות ותזונה

קרוב לצלחת? לא בדיאטה

האם חשפו החוקרים את סוד הצלחת הדיאטה? מחקר מגלה כי יותר משהדיאטה קשורה לגורמים כמו העדפת מזון משמין, ההשפעה החזקה ביותר קשורה דווקא לזמינותו של המזון המשמין

אא

האם ייתכן שבקרוב נחווה רפורמה אמיתית בכל הקשור להצלחה בירידה במשקל? מחקר אמריקאי חדש שנעשה לאחרונה מצביע על ממצאים מרתקים במיוחד שלא בהכרח עולים בקנה אחד עם הצורך בביצוע דיאטה, על מנת לרדת במשקל.

מן המחקר המעניין עולה כי בחירתנו במזונות עתירי שומן לא בהכרח קשורה להעדפתם, אלא נעוצה דווקא בעובדה שמזונות אלו פשוט הכי זמינים לנו. במחקר השתתפו 56 אנשים בריאים. 20 מתוכם התאפיינו כבעלי משקל תקין, והשאר סבלו ממשקל עודף ומהשמנת יתר.

החוקרים הניחו קערת פופקורן, ממש בסמוך לנחקרים, ובמרחק של שני מטר מהם הונחה אף קערה ובה תפוחי עץ. מעניין לגלות שהנחקרים העדיפו לאכול מקערת הפופקורן הקרובה אליהם, מאשר להתאמץ ולקום אל קערת התפוחים. מאוחר יותר, חזר הניסוי על עצמו ואת קערת הפופקורן החליפה קערת התפוחים, כשגם הפעם העדיפו הנחקרים את מה שהכי קרוב ולא התאמצו לגשת אל קערת הפופקורן.

זאת ועוד, מן המחקר עולה כי אין קשר בין מידת המשקל העודף לבין בחירת המזון. מה שהשפיע יותר מכל על האכילה, אצל מרבית הנבדקים, היה דווקא המרחק שלהם מקערת המזון, ומכאן מיהרו החוקרים להסיק כי דווקא נגישות המזון וזמינותו היא הקובעת האם נצליח בדיאטה או לא.  

תגיות:בריאותדיאטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה