בריאות ותזונה

גדול המלבין שיני... עצמו

איך שומרים על לובן השיניים, האם קיימת הלבנה ביתית או שמוכרחים לפנות לרופא השניים, אילו מאכלים פוגעים בלובן השיניים ומאילו שיטות הלבנה עלינו להיזהר? פרטים בפנים

אא

עוד משחר ילדותנו, התחנכנו לחשיבות צחצוח השיניים ולהשפעת אופן הצחצוח על שמירת בוהק השיניים ובריאותן. תחזוק לא נכון של השיניים, ובכללו צריכת מזון המכיל צבעי מאכל, קפאין או מתוקים, מהווה פגיעה ישירה בבריאות השן ובצבעה.

פרט לניקיון שיניים על מנת לשמרן לבנות, קיים תהליך נוסף של הלבנת שיניים, פעולה שניתן לבצעה באופן ביתי או באופן מקצועי על ידי רופא השיניים. תהליך הלבנת השיניים הוא טיפול יסודי שמיועד להסרת כתמי צבע שהצטברו על השיניים עם השנים.

לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם להבין קצת יותר במה כרוכה פעולת הבהרת השן ולמי היא מתאימה, ואולי אף יעניקו לכם חיוך יפה יותר:

1. השימוש במי חמצן המבהירים את הפיגמנטציה הפנימית של השן לרוב אינו גורם נזק לשן, אלא אם כן השימוש נעשה בצורה בלתי מאוזנת, ומי החמצן נשארים על השן לזמן ארוך מדי או קצר מדי.

2. עשיתם הלבנת שיניים? היזהרו מצריכת מזון בעל צבע מאכל (טבעי או מלאכותי), שכן הצבע פוגם ביעילות ההבהרה.

3. תיתכן רגישות במגע של השיניים עם חום או לקור, לאחר ההבהרה, אולם במקרים רבים היא חולפת כעבור מספר ימים.

4. ההבדל בין הבהרת שיניים ביתית כדוגמת הצחצוח בסודה לשתייה, לבין הבהרת השיניים המקצועית במכונים המוסמכים לכך, נעוץ בעיקר בסוג החומר בו משתמשים ובריכוזו. כמו כן, בהלבנה המקצועית קיימת האפשרות לזרז את מהירות החומר הפעיל, בעזרת שימוש במכשור מתקדם.

5. חשוב לזכור שהלבנת השיניים אינה מתאימה לכל גיל. על כן, כדי שלא לפגוע בעצב השן, ממליצים רופאי השיניים על פעולת ההלבנה מגיל 15 ומעלה.

6. החומר הפעיל עשוי לגרום לכוויה בחניכיים אם משתמשים בו בצורה לא מאוזנת, אולם הנזק אינו ממשי ומסתיים, ברוב המקרים, בכאב זמני בלבד.

לסיכום: אם אחרי כל זה נראה לכם שהתהליך מתאים גם עבורכם חשוב לדעת שהשפעת הטיפול על השיניים תלויה ומותנית במידת ניקיונן, לכן בטרם התחלת התהליך חשוב לפנות לשיננית על מנת לבצע ניקוי יסודי, הן של כתמי העששת והן של אבנית שהתרכזה בחניכיים.

תגיות:בריאותרפואת שיניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה