בריאות ותזונה

נפלאות הלימונית

עשב הלימון הוא שיח יפה ומרענן ביופיו, קל מאוד לגידול בגינה, ומי שאין לו גינה יכול לגדלו באדנית. אז מה עוד אפשר לעשות עם עלי הלימונית?

אא

אחד הצמחים המעטרים גינות נוי רבות הוא עשב הלימון - לימונית. שמה של הלימונית רומז לטיבה - הריח הלימוני הנעים שנודף לאחר חיכוך העלים. העובדה הפחות ידועה היא, שמעלי עשב הלימון אפשר להכין חליטת תה טעים המזכיר את טעם הלימון המרענן. מה שעוד יותר לא ידוע הוא יתרונותיו הבריאותיים של צמח זה.

ככלל, חליטה של עלי עשב הלימונית יכולה לסייע להרגעת מערכת העיכול ולהרגעת כאבים. כמו כן, יש לשמן הארומטי של עשב הלימונית יכולת הרחקה של חרקים ויתושים.

אולם בשנים האחרונות נחקר צמח זה באוניברסיטת בן-גוריון, ונמצא שהחומר המעניק את הארומה של טעם הלימון בעשב הלימונית ואף קיים בלואיזה ומליסה הנקרא 'ציטראל' - הורג תאים סרטניים הנמצאים במבחנה, ועם זאת אינו פוגע בתאים הבריאים. העובדה המעניינת היא שהמחקר נעשה באמצעות חליטה של גרם אחד בלבד של עשב הלימון בכוס מים אחת בדיוק כפי שאנחנו יכולים לעשות בבית. עורכי המחקר נשאלו, האם בשקיות התה הנמכרות היום עדיין קיים החומר הפעיל – 'ציטראל' והאם הוא נותר עדיין פעיל? תשובתם על כך היא, שממילא כמות החומר הפעיל בתיונים קטנה מאוד ולכן גם לא משנה האם הוא פעיל. החוקרים ביקשו לציין עוד שאף שה'ציטראל' היה פעיל במבחנה בתנאי מעבדה עדיין אין ידוע האם הוא פעיל כנגד רקמות סרטניות בגוף ובדיקות בעניין זה נעשות עכשיו.

במחקר נוסף (הובא על ידי ד"ר מרדכי הוכברג) נמצא שעשב זה מכיל שני חומרים נוספים בשם 'פרנזול' ו'גרניול'. שני חומרים אלו דומים בתפקודם לחומר הרפואי הכימותרפי הניתן לטיפול בסרטן הלבלב ואפילו חזק ממנו. כמו כן אין לו תופעות לוואי.

עשב הלימון הוא שיח יפה ומרענן ביופיו, קל מאוד לגידול בגינה, ומי שאין לו גינה יכול לגדלו באדנית. לפני שמכינים את החליטה כדאי לחתוך את העלים לחתיכות קטנות.    

מתכון לחליטה מאוד טעימה: יש ליטול כמה עלי לימונית וכמה עלים של זוטה לבנה. לחלוט ולשתות. לבריאות!

אליהו שכטר הוא איירידיולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה