סיפורים אישיים

"הידברות מדברת בשפה שאני מבין"

רחמים אוהב שלום התחזק בזכות אשתו, וגידל משפחה יהודית לתפארת. אולם לשיעורי תורה נחשף רק לאחרונה בזכות ערוץ הידברות. "להבדיל, כמו שבלחיצת כפתור אפשר לראות כל מיני זוועות בעולם, כך אפשר בלחיצת כפתור לשמוע דברי אלוקים חיים", הוא אומר

אא

נולדתי בפרס לפני 55 שנה ועליתי לארץ בשנת 1968 (למניינם). בית הורי היה דתי-מסורתי. הדלקנו נרות, עשינו קידוש אך זה לא מנע מאתנו לצפות בתכניות לאחר מכן. כשהייתי בן 23 אבי נפטר, ובעקבות כך התחלנו לשמוע דברי תורה ולהתחזק בשמירת שבת ובכלל ביהדות. 

בשנת 1981, קצת אחרי מותו של אבי ז"ל, התחתנתי עם אשתי שירין. היא יצאה מפרס כאשר החלה המהפכה של חומייני ועלתה מטעם ארגון שהכשיר מורות לעבודה בפרס, אבל נשארה כאן ולא חזרה יותר. הכרתי אותה בגלל הקשר שהיה בין הורינו. לפני החתונה הייתי מניח ומוריד את הכיפה, ואילו כאשר התחתנו אחד התנאים של אשתי היה שלא אוריד את כיפתי. כמו כן היא זרקה מהבית את המסך הקטן.

הכל נעשה אצלנו בצעדים קטנים, לאט אבל בטוח. במשך כמה שנים התגוררנו אצל אמי. עברנו מכפר סבא לכרמיאל עקב דיור זול, וכך מצאנו קהילה של יראי שמים שעזרה לנו להתחזק ביהדות. שלחנו את ילדינו לגנים הדתיים הקרובים ואחר כך לחינוך חרדי. המשכנו להתקדם לאט ביהדות, לבוש צנוע, כיסוי ראש וכל היתר.  כיום כל ילדינו וחתנינו חרדים. בני בן ה-24 לומד בישיבה.

אנחנו קשורים לקהילה של הרב מרגלית, רב העיר, והולכים גם לשיעורים אחרים שמעניינים אותנו.

לא הייתי רגיל ללמוד בילדותי, לכן לא הייתי חשוף לדברי תורה. כעת אני נמצא בפנסיה, לומד בכולל עם הבחורים הפנויים, משתתף בשיעורי ערב, וביתר הזמן, בעיקר בערבים, אני צופה בהתלהבות בהידברות. כאשר בנותיי היו זקוקות לאינטרנט לצורך עבודתן, ניצלנו את זה לטובת צפייה ממושכת באתר הידברות. השיעורים מדברים בשפה שאני מבין, לא כמו שפת הספרים הקשה יותר. אני ממש מתלהב, להבדיל אלף אלפי הבדלות, כמו אחד שצופה במשחק כדורגל. חידוש תורה מחזק אותי ממש כמו גול. אני קם מהמקום ומספר לאשתי. היא אומרת שצריך להסריט אותי איך אני נראה כשאני רואה שיעור בהידברות...

היום ערוץ הידברות מאוד נגיש לעם ישראל, וכמו שבלחיצת כפתור אפשר לראות כל מיני זוועות בעולם, כך להבדיל אפשר בלחיצת כפתור לשמוע דברי אלוקים חיים. אתה יכול לראות בכל שעה ביממה, בבוקר, בערב ובאמצע הלילה שיעור תורה.

הידברות קיימת היום כבר כמה שנים טובות. ברוך השם, נכנסתם בכל בית ובית. אני שומע דברי תורה נפלאים על שבת, על שלום בית, נהנה ומתחזק מאוד. במיוחד אני מתחזק מדברי תורתו של הרב הרצל חודר. זכור לי אחד השיעורים האחרונים ששמעתי מפיו, בו דיבר על אגרת הרמב"ן הפותחת ב"שמע בני מוסר אביך ואל תיטוש תורת אמך". הרמב"ן הקדוש מברך את מי שיקרא את אגרתו מדי שבוע, שהקדוש ברוך הוא ישמע את תפילתו. הוא מסביר איך לדבר בנחת ולהוריד את הראש בפני כל אדם. הרב חודר הכניס בשיעור מוסר חזק איך להתפלל בטהרה ובכוונה.

אנחנו מאוד אוהבים את עלון "עונג שבת", הופכים אותו מצד לצד וקוראים אותו כמה פעמים. הסיפורים מאוד מחזקים. אני מקווה שגם הסיפור שלנו יהיה כך.

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה