ניידות יהדות ברוסיה

שלושה בתי כנסת ניידים שלח הרב הראשי של רוסיה לחיזוק היהדות ברחבי המדינה. "אם הם לא יכולים להגיע, בית הכנסת יגיע עליהם", הסביר הרב לאזאר

אא

התשובה לאנטישמיות? הרב הראשי לרוסיה הרב שלמה בערל לאזאר שלח שלושה בתי כנסת ניידים ("טנק מצווה") לנוע לאורכה ולרוחבה של רוסיה, כדי לחזק את התרבות היהודית ואת המסורת.

מפעילי בתי הכנסת הניידים אומרים כי אינם מנסים למשוך עוד מאמינים, אלא לענות לתשובות השואלים בענייני יהדות ובעיקר - להגיע ליהודים ברחבי רוסיה, אשר נעדר מקרבתם מקום תפילה או קהילה יהודית.

"אנו מגיעים לערים שבהם האנשים שואלים שאלות על התרבות ועל ההיסטוריה היהודית בתקופת השלטון הסובייטי", מסביר הרב לאזאר למאקו. "אנשים רבים החביאו את היותם יהודים והתרבות היהודית ברוסיה הצניעה את עצמה.

"בגלל התהליך", הוסיף הרב לאזאר, "רבים התנתקו מהדת, ועכשיו, בתי הכנסת הניידים יכולים להחזיר את המודעות ולספק את הסקרנות של אלה שהתנתקו מהקהילות ומהדת".

הרב הסביר כי המטרה המרכזית של "ניידות היהדות" היא לשמש תחליף לבתי כנסת עבור מי שאינם יכולים להגיע לבתי הכנסת. "אם הם לא יכולים להגיע, בית הכנסת יגיע עליהם", הסביר הרב לזר. הרב מתכוון להגיע בשבועות הקרובים ל-50 ערים ברחבי רוסיה.

ברוסיה של היום חיים כמיליון יהודים. "ניידות היהדות" מספקות גם חברה וסיוע לזקנים יהודים שנותרו הרחק מהקהילה וזקוקים לסיוע. כמו כן, דואגים מפעילי הניידות לתחזוקה של בתי הקברות היהודיים ברחבי רוסיה, לתפילות, לניקיון ולדאגה לשלמות המצבות.

תגיות:הרב לאזאררוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה