חוה שמילוביץ'

פרשת "וישב" - כיצד לחולל ניסים בחייך?

יוסף הצדיק זכה לשעבד כל טבעיותו לרצון ה', שיוסף הצדיק שינה כל כך את טבעיו, ומידה כנגד מידה הקב"ה שינהָּ את כל טבעו של הים לפני ארונו של יוסף, ככתוב "הים ראה וינוס-הירדן יסוב לאחור"

אא

מיוסף הצדיק נלמד בפרשה זו מה היא באמת הצלחה אמיתית, ובזכות מה כל אחת יכולה להצליח?

"ויהי ה' את יוסף ויהי איש מצליח ויהי בבית אדוניו המצרי"

כל הצלחתו של יוסף הצדיק היתה בזכות אמונתו השלמה בבורא עולם,

לימדונו צדיקים כי ע"י כח האמונה כל אחת יכולה להינצל מכל רע ולהמשיך לחייה שלל ישועות ווהשפעות טובות, " וע"י אמונה יכול האדם להחיות מתים ולהפוך הכסף לזהב ולשנות כל דרכי הטבע" (הר' משנחיז) .

וזהו "ויהי ה' את יוסף"- שיוסף הצדיק היה תמיד דבוק באמונת ה', ולכן ויהי איש מצליח ואפילו שגר בבית אדוניו המצרי פוטיפר - לא פסק מדביקותו בה' !

אכן זו ההצלחה האמיתית בחיים לזכות להיות קרוב אל השם יתברך בכל  מקום ומכל מקרה בעולם, לכל יהודי ויהודיה יש את הכוח להתחבר לכוחות העל טבעיים שבתוכה-כוחות האמונה והביטחון וליצור הצלחה אמיתית שלא תלויה בגורמים חיצוניים.

כיצד לחולל ניסים בחייך?

עצה עוצמתית נוכל ללמוד מהפרשה, כלל רוחני בידנו: שבירת הטבע הפנימי מחוללת ניסים ממרום-

יוסף הצדיק זכה לשעבד כל טבעיותו לרצון ה', שיוסף הצדיק שינה כ"כ את טבעיו, ומידה כנגד מידה הקב"ה שינהָּ את כל טבעו של הים לפני ארונו של יוסף ככתוב "הים ראה וינוס-הירדן יסוב לאחור".

דרך נפלאה על ידה כל אחת יכולה להפוך את הגזרות והטבע לטובה ולשנות את המזל- על ידי שבירת הטבעים שלנו, שבירת המחשבות האוטומטיות, שבירת המידות והתגובות השליליות למציאות, בכוחנו למשוך הנהגה למעלה מן הטבע לחיינו האישיים!

מידה כנגד מידה- מהפך הקב"ה עבור כל אדם יהודי את הטבע ואת הגזרות לטובה, במידה והאדם משנה ומשפר את טבעיו ועולה אל מעל המזל שלו עצמו!

יש גם בכוחך לפעול אפילו בתחום קטן את שבירת המידות ולזכות לשפע רב, כי  כל ירידת השפע מעולמות העליונים היא רק באמצעות מידה זו!

וכך לימדנו המדרש – שהשפע בכל העניינים נמשך על ידי יוסף והוא היה המשביר לכל ארץ מצרים.

שלוש מדרגות האמונה-

יוסף הצדיק- קושר למידת היסוד

שורש מידת היסוד היא בהירות האמונה,

שלמות במידת האמונה מביאה לשינוי ושיפור לכל המידות הרעות ובזכותה ניתן להגיע לכל מידה טובה ומדרגה רוחנית.

האמונה השלמה היא הפנמה עמוקה אל תוך הלב באופן תמידי עד כמה שניתן, של הרגשת נוכחותו של הבורא בקרב הארץ, אשר מלא כל הארץ כבודו, והוא מלך רם ונישא, שבורא ומהווה בכל רגע את הבריאה ומחדש בטובו ורחמנותו את עולמו והוא מביט בך כל הזמן, משגיח עליך, שומע אותך, רואה את מעשייך, מאזין ומקשיב לרחשי ליבך, מתבונן בך ורוצה בישועתך.

נביא כאן 3 מדרגות באמונה שכולנו היינו רוצות להתפלל להגיע אליהן:

אמונת המוח – שמוחנו יהיה מלא מחשבות אמונה והכרה בבורא עולם, שנחשוב אודות השגחתו על הברואים,  שהמוח מלא ממחשבות של אמונה שאין עוד מלבדו, שהוא יתברך מנהל את כל הבריאה, שאין שום חיות מבלעדיו, שהכל במציאות נובע מרצונו!

אמונת הלב – שהלב ירגיש את גודל אהבת הבורא, להרגיש בלב את נוכחותו המרפאה המנחמת של הבורא, אמונת הלב נותנת רוגע ושלווה הרגשה של הרפיה נפלאה..."כגמול עלי אימו" הרגשה של קשר חזק ובל ינותק.

להרגיש את הבורא איתך בכל זמן ומקום, בתוך העולם הגשמי, שהלב יהיה טהור מכל תחושה שלילית הנובעת בד"כ מכל מיני חילופי המקרים וניסיונות חדשים המגיעים אל חייך, אמונת הלב היא אמונה שלמה וברורה עד כי לא נרגיש עוד פחד בלב מלבד הפחד מניתוק ממך.

אמונת האברים- מצב שבו המאמין  ממש חש בכל גופו את נוכחות הבורא, כך שהאמונה תהיה כ"כ חדורה על שכל עצמותיו תאמרנה "השם מי כמוך"- שאפילו העצמות שהן החומר הכי עבה ומרמזים על הדרגה הכי נמוכה בגשמיות שגם הן מרגישות "השם מי כמוך".

"מי כמוך באלים השם" - שהאמונה תהיה חדורה באבריי, כל אבריי ירגישו שאין עוד מלבד כוחו של הבורא שום כוח בבריאה,

לכן גופו של המאמין לא יתפעל עוד מסערת וחילופיי המקרים...

אנא החדר לתוך עצמותינו את האמונה האדירה בך

וכך כל אחת מאיתנו תחייה חיים של שלווה גדולה!

מגיע לך תפילה מיוחדת לחנוכה- מתנה ייחודית לגולשות הידברות- לקבלת המתנה כיתבי ל-levor20@gmail.com    

לבחור באור

חוה שמילוביץ

תפילות- מאמרים- קורסים- סרטונים

להכניס את אור ה' לחייך

קבלת כלים מעשיים לריפוי הלב באמונה וביטחון

למדור פרשת השבוע באתר הידברות

פרשת וישב – כל הסרטים ב-VOD הידברות

תגיות:פרשת השבועפרשת וישבחווה שמילוביץנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה