ונשמרתם

מטריד: איזה חומר מסוכן התגלה לאחרונה במלח שלכם?

על ההשלכות ההרסניות של הנתרן כולנו כבר שמענו, אך כמה מאיתנו יודעים שבנוסף לנתרן, המלח השולחני שאנו צורכים מדי יום ביומו - מכיל גם חומרים אחרים מזיקים שיש לתת עליהם את הדעת?

אא

על ההשלכות ההרסניות של הנתרן כולנו כבר שמענו, אך כמה מאיתנו יודעים שבנוסף לנתרן, המלח השולחני שאנו צורכים מדי יום ביומו - מכיל גם חומרים אחרים מזיקים שיש לתת עליהם את הדעת?

מחקרים רבים שנעשו בנושא רחב ההיקף על ההשלכות מרחיקות הלכת של המלח על הבריאות - חזרו עם ממצאים קודרים במיוחד, כמו למשל העובדה שהמלח מזיק לכלי הדם ועלול לגרום אף לאבנים בכליות ולהתקפי לב. 

מחקר שנעשה לאחרונה באוניברסיטת אינצ'ון בדרום קוריאה, שופך אור לא חדש ולא מרנין במיוחד על הסוגיה, וטוען כי בסוגי מלח רבים שמשווקים בעולם קיימים חלקיקים מזעריים של פלסטיק, שבלתי אפשרי לזהות אותם בעין אנושית, שכן גודלם הממוצע אינו עולה על 5 מ"מ. 

 

השרידים המסוכנים מגיעים רובם ככולם ממלח ים

מוביל המחקר, פרופ' קים סונג-קיו, טוען כי מבדיקה שביצע על 39 מותגי מלח בישול מ-16 מדינות בעולם, נמצאו שרידי הפלסטיק המסוכנים שמכילים זיהומים שונים, ב-90% מהם. 

מעניין לציין שהשרידים מגיעים רובם ככולם ממלח ים, שככל הנראה סופג אליו ביחד עם הפלסטיק גם את הפסולת שנמצאת בו. 

לדברי פרופ' סונג-קיו, רמות הזיהום הגבוהות ביותר נמצאו במלח ים שהגיע מאינדונזיה, שהוכתרה רשמית כמזהמת הגדולה במזרח הרחוק - בשל העובדה שמדי יום נשפכים אל מימיה עשרות טונות של פלסטיק ופסולת אחרת. 

אז מה זה אומר בשורה התחתונה? שומר נפשו ירחק, ומי שרוצה לחסוך מעצמו בעיות בריאות עתידיות, טוב יעשה אם יקפיד שלא לצרוך מלח, ובפרט כזה המגיע מהים - בכמויות שעולות על כפית אחת ליום (1,00 מ"ג לערך).

תגיות:חומרמלחבריאותסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה