חדשות בארץ

סוכל פיגוע דקירה במערת המכפלה, מאסר עולם למחבל שרצח את גיא כפרי הי"ד

חשש לשיטפונות עוצמתיים והצפות ברחבי הארץ החל מיום חמישי, ארדואן דרש תשובות מסעודיה, ואביתר בנאי זכה בפרס מפעל חיים לתרבות יהודית-ישראלית. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל המוצבים במערת המכפלה שבחברון סיכלו היום ניסיון לבצע פיגוע דקירה. פלסטיני בן 17 הגיע לאחת מעמדות הבידוק של המערה. הלוחמים ביקשו ממנו לרוקן את כיסיו, ולמרות שעשה כך גלאי המתכות התריע על עצם מתכתי שהוא נושא על גופו. הלוחמים החלו בחיפוש על גופו של החשוד והורו לו להרים את חולצתו. הוא סירב ולפתע שלף סכין גדולה שהוסלקה עליו והניף אותה לעבר הלוחמים. הם כיוונו את נשקיהם לעברו והביאו למעצרו ללא ביצוע ירי. העצור הועבר לחקירת גורמי הביטחון. בפעילותם סיכלו הלוחמים מה שנראה כניסיון להחדיר את הסכין למערת המכפלה ולבצע פיגוע דקירה. כזכור, אתמול התקרב פלסטיני לעמדה של חיילי צה"ל סמוך למערכת המכפלה ודקר את אחד החיילים באמצעות חפץ חד. החייל עצמו וחייל נוסף הגיבו בירי וחיסלו את המחבל. החייל נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול.

שיגורי הבלונים מרצועת עזה לא פסקו גם היום, וחוללו שש שריפות בעוטף עזה. שריפה פרצה הבוקר בשמורת הטבע של גברעם. כ- 120 דונם של שטחים ובעלי חיים נשרפו. לוחמי האש התקשו במשך שעות להשיג שליטה על השריפה, שכובתה לבסוף בסיוע שני מטוסי כיבוי. הערב פרצה שריפה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. שריפה נוספת פרצה בסמוך לקיבוץ מפלסים שבמועצה האזורית שער הנגב.

כמה מאות פלסטינים התפרעו הערב ליד גדר המערכת בדרום הרצועה. הם הבעירו צמיגים ויידו אבנים, בקבוקי תבערה ומטענים. חיילי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי צלפים חי. בעזה מדווחים על הרוג אחד ומספר פצועים נוספים.

הפלסטינים דיווחו הבוקר כי ישראל הגדילה מחדש את מרחב הדייג ברצועה לשישה מייל, לאחר שמרחב זה צומצם בשבוע שעבר לשלושה מייל בעקבות שיגור רקטת הגראד לעבר באר שבע. הקלה זו באה לאחר ששלשום הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן לפתוח מחדש את מעברי ארז וכרם שלום.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה הבוקר כי על פי הערכת הדרג המדיני והצבאי, ארגון החמאס לא התכוון לירות את רקטת הגראד שפגעה בשבוע שעבר בבית בבאר שבע. בראיון לרשת ב' אמרה שקד: "הבעיה הגדולה כרגע ברצועת עזה היא ההתפרעויות על הגדר והפיכת החיים בעוטף לבלתי נסבלים – צריך לטפל בזה באגרסיביות".

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, התייחס היום למגעים העקיפים הנמשכים בין ישראל והחמאס להגעה להסדרה. בראיון לרשת ב' אמר גלנט: "לא יוצאים למלחמות כשיש אלטרנטיבות. כבר עשיתי מלחמות, ובניגוד לאחרים אני מכיר את התוצאות והמחיר. חמאס הוא כמו טפיל שיושב על הגוף – אתה לא הורג את כל הגוף כדי להרוג את הטפיל".

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר מאסר עולם על המחבל שרצח בתחילת השנה שעברה בחיפה את גיא כפרי הי"ד. המחבל – מוחמד שינאווי, ערבי-ישראלי בן 22, תושב שכונת חליסה בחיפה – נידון בנוסף ל- 22 שנות מאסר ולתשלום פיצויים בסך 258 אלף שקלים למשפחתו של כפרי. להרחבה לחץ כאן

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דנה הבוקר בהצעת חוק חדשה, לפיה מחבלים ופעילי טרור היושבים בכלא הישראלי יצטרכו לשלם על הטיפול הרפואי שהם מקבלים. על פי החוק המוצע, מחירם של הטיפולים הרפואיים עבור אסירים ביטחוניים ומחבלים ינוכה מתשלומי המיסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית. במידה ומדובר באסירים ביטחוניים אזרחי ישראל – הם יידרשו לממן את הטיפול הרפואי על חשבונם. חברת הכנסת ענת ברקו, מיוזמות החוק, הסבירה: "הפכנו להיות החמור שמממן ומאכיל את רוצחינו. אזרחי ישראל ערבים מצטרפים לדאע"ש בסוריה, נפצעים וחוזרים לכאן כדי לקבל טיפול על חשבון משלם המיסים הישראלי. אנחנו נותנים טיפולים מצילי חיים גם למרים באויבינו. ההומניות הזו פוגעת באזרחי ישראל. אני רוצה את הכסף הזה, להשקיע אותו בשיקום נפגעי פעולות הטרור, בעניים". להרחבה לחץ כאן

בארץ

תאונת עבודה קשה באזור התעשייה בבית שאן: שני פועלים – אב ובנו, בני 57 ו- 37 – התחשמלו לאחר שמשאית מנוף פגעה בקו מתח. השניים נכוו בכל חלקי גופם. מסוק מד"א פינה אותם במצב קשה לבית החולים רמב"ם בחיפה.

גם היום אירעו שיבושים בקו הרכבת החדש לירושלים. שתי רכבות בוקר של השעה 6:30 בוטלו, ומהרכבת נמסר כי הגורם לכך הינו "תקלה ברכבת שנמצאת בכוננות, לצורכי בטיחות, בתחנת נבון". צוותים טכניים הגיעו למקום, והתקנה תוקנה בסביבות השעה 8:30. מדובר בתקלה הרביעית בתוך שבוע ימים בקו בין ירושלים-נתב"ג, שנחנך לפני כחודש. בשבוע שעבר נתקעה אחת הרכבות בתוך מנהרה במהלך נסיעתה לירושלים, בשל בעיה בקטר החשמלי. על הרכבת היו כ- 150 נוסעים, שנאלצו להמתין למעלה משעה לחילוץ. לתקלות בקו החשמלי החדש יש להוסיף את הצפיפות הרבה השוררת בתקופה האחרונה ברכבות הנוסעות בקווי החוף, וזאת בעקבות צמצום מספרן והעברת קרונות לטובת הקו לירושלים. בראיון לעמליה דואק מחברת החדשות אמר יחיאל טובול, מנהל אגף פקחים ברכבת, כי הבעיה לא תיפתר בחודשים הקרובים: "הייתי שמח להגיד לך שבשבוע הבא זה ייפתר ולכולם יהיו מקומות אבל כנראה זה לא מה שהולך לקרות – אנחנו ממש נמצאים על הקצה. בסופו של דבר אנחנו מבצעים את מה שקובעי המדיניות קובעים עבורנו".

מנהרת ליפתא בכביש בגין בירושלים נסגרה לפני הצהריים לתנועה למשך כשעתיים בשל רכב שעלה באש בתוך המנהרה. בעקבות כך, נרשמו עומסי תנועה כבדים בכביש בגין.

רשות המים מזהירה כי בימים חמישי ושישי צפוי "אירוע שיטפונות בפריסה ארצית נרחבת" ברחבי הארץ. בהודעה שפרסם השירות ההידרולוגי של רשות המים נאמר כי השיטפונות עלולים להיות "בעוצמה שיכולה להיות חזקה באזורים שונים בארץ". השיטפונות צפויים להתרחש בנחלים באגן ההיקוות של הכינרת, נחלי הגליל המערבי, הכרמל, הנחלים באזור המרכז ועד למישור החוף הדרומי (שקמה-בשור), וכן באזור המזרחי של הארץ. ייתכנו גם הצפות בערי החוף. להרחבה לחץ כאן

הזמר והיוצר אביתר בנאי זכה בפרס מפעל חיים לתרבות יהודית-ישראלית המוענק מטעם משרד החינוך. שר החינוך נפתלי בנט התקשר לבנאי והודיע לו על ההחלטה. ועדת הפרס כתבה בנימוקיה כי ״אביתר בנאי אינו רק אמן, הוא איש רוח. הוא צייר המצייר בצלילים, שלוקח את המאזין למקומות רחוקים, משונים, אל מרתפי הנפש, וגורם לנו לחלץ מתוכם צעקה, דמעה, צחוק, תנועה, חיים״.

בעולם

ראש ה- CIA, ג'ינה הספל, הגיעה היום לטורקיה. הביקור מתקיים בהקשר חקירת פרשת רציחתו של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'שוגי בתוך בניין הקונסוליה הסעודית באיסטנבול.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, נשא היום נאום בפרלמנט באנקרה בו התייחס בהרחבה לפרשת היעלמותו ומותו של ח'שוגי. הוא דחה את הגירסה שהציגה סעודיה בסוף השבוע שעבר, לפיה ח'שוגי מת במהלך "קטטה" בקונסוליה שלה באיסטנבול. הוא טען כי הרצח של העיתונאי תוכנן מראש על ידי בכירים בסעודיה, וכי לארצו יש הוכחות שח'שוגי חוסל בתוך בניין הקונסוליה: "רצח כזה נוגד את המצפון האנושי", אמר. ארדואן נמנע מלנקוב בשמו של יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, שהערכות שונות קושרות אותו באופן ישיר לחיסולו של העיתונאי שמתח ביקורת על המשטר בסעודיה. הוא ציין כי סעודיה עשתה צעד חשוב בהודאתה כי ח'שוגי מת בתוך בניין הקונסוליה, אך עליה לחשוף את כל האחראים לחיסול, כולל מי שנתנו את ההוראה. ארדואן הוסיף כי שאלות רבות בפרשה נותרו עדיין פתוחות, וטורקיה לא תסיים את החקירה עד שתקבל עליהן תשובות. הוא קרא למלך סעודיה להסגיר לידי טורקיה את 18 האזרחים הסעודים שנעצרו בשטח הממלכה בשל מעורבותם בחיסול.

סלמאן מלך סעודיה ובנו, יורש העצר הנסיך מוחמד, נפגשו היום בארמון המלוכה בריאד עם בניו של ח'שוגי. המלך הביע בפניהם את תנחומיו. שר החוץ הסעודי, עאדל אל-ג'ובייר, אמר - במהלך מסיבת עיתונאים באינדונזיה - כי ארצו "מחויבת לחקור באופן מלא" את חיסולו של ח'שוגי.

חבילת נפץ התגלתה הלילה (שלישי) בתיבת דואר סמוך לביתו של המיליונר ג'ורג' סורוס בניו יורק. המטען נוטרל, לא היו נפגעים באירוע. ה- FBI פתח בחקירה. סורוס ידוע כמבקר חריף של ישראל.

תחזית מזג האוויר

מחר (רביעי) מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. הטמפרטורות יוסיפו להיות גבוהות מהרגיל לעונה, וייתכן אובך בדרום הארץ. ייתכן גשם קל בצפון הארץ ובמזרחה. גשמים מקומיים יתחילו לרדת בלילה ברוב אזורי הארץ.

ביום חמישי בבוקר מזג האוויר יהיה עדיין חם באופן יחסי. במהלך היום הרוחות יתחזקו והטמפרטורות ירדו במידה ניכרת. גשמים יחלו לרדת ברוב חלקי הארץ, מלווים בסופות רעמים. קיים חשש כבד לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח ולהצפות מקומיות בערים. בדרום הארץ ובמרכזה אף צפוי אובך, ובדרום ייתכנו סופות חול מקומיות.

ביום שישי ירדו עדיין גשמים מקומיים, בעיקר במרכז הארץ ובנגב, אך הם יתמעטו במהלך היום. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות, שיהיו נמוכות מהרגיל לעונה. עדיין קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

תגיות:אביתר בנאימערת המכפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה