חדשות בארץ

הצעת חוק חדשה: טיפול רפואי למחבלים בכלא – על חשבון הרשות הפלסטינית

חברת הכנסת ענת ברקו, מיוזמי הצעת החוק, אמרה: "הפכנו להיות החמור שמממן ומאכיל את רוצחינו. רוצחים כמו יחיא סינוואר חיים בזכותנו וממשיכים להרוג בנו"

יופסק המימון? המחבל שרצח את בני משפחת סלומון הי"ד ביישוב חלמיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יופסק המימון? המחבל שרצח את בני משפחת סלומון הי"ד ביישוב חלמיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דנה הבוקר בהצעת חוק חדשה, שהוגשה על ידי חברת הכנסת ענת ברקו (ליכוד) וחברי כנסת נוספים, לפיה מחבלים ופעילי טרור היושבים בכלא הישראלי יצטרכו לשלם על הטיפול הרפואי שהם מקבלים.

הצעת החוק מדגישה את ההפרדה בין הטיפול הרפואי – שיינתן בכל מקרה – לבין התשלום עליו. על פי הנוסח המוצע, מי שנפגע אגב ביצוע עבירת טרור, או מי שנפגע במהלך שהייתו שלא כדין במדינת אויב ועקב פעילותו נגד מדינת ישראל או פעילותו בארגון טרור – תישלל זכותו למימון שירותי בריאות על ידי המדינה.

בהסבר להצעת החוק נאמר: "הרציונל העומד מאחורי קביעה זו הוא שמי שפעל מתוך אידיאולוגיה החותרת תחת קיומה של המדינה, לא יזכה לקבל טיפול רפואי במימון האזרחים בהם ביקש לפגוע. מי שבחר לחבור לאויביה המרים של המדינה, ונפגע עקב פעילותו העוינת – יממן את הטיפולים הרפואיים שנגרמו לו בעטיה של התנהגותו".

היועצת המשפטית של השב"ס, יוכי גנסין, אמרה במהלך הישיבה כי לא ניתן לספק נתונים מדויקים אודות עלותן השנתית של ההוצאות הרפואיות עבור אסירים ביטחוניים, מכיוון שהמערכת הממוחשבת אינה מבחינה בינם לבין אסירים פליליים. עם זאת, ההערכה היא שהעלות השנתית לטיפולים רפואיים באסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל נעה בין 45-42 מיליון שקלים בשנה.

על פי החוק המוצע, מחירם של הטיפולים הרפואיים עבור אסירים ביטחוניים ומחבלים ינוכה מתשלומי המיסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית. במידה ומדובר באסירים ביטחוניים אזרחי ישראל – הם יידרשו לממן את הטיפול הרפואי על חשבונם.

חברת הכנסת ענת ברקו הסבירה: "הפכנו להיות החמור שמממן ומאכיל את רוצחינו. אזרחי ישראל ערבים מצטרפים לדאע"ש בסוריה, נפצעים וחוזרים לכאן כדי לקבל טיפול על חשבון משלם המיסים הישראלי. אנחנו נותנים טיפולים מצילי חיים גם למרים באויבינו. רוצחים כמו יחיא סינוואר חיים בזכותנו וממשיכים להרוג בנו. אנחנו הצד ההומני בסיפור הזה, אבל ההומניות הזו פוגעת באזרחי ישראל. אני רוצה את הכסף הזה, להשקיע אותו בשיקום נפגעי פעולות הטרור, בעניים".

הצעת החוק תועלה בעוד כשבועיים לקריאה ראשונה בוועדה.

תגיות:מחבליםענת ברקו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה