חדשות בארץ

רשות המים מזהירה: שיטפונות עוצמתיים החל מיום חמישי

בהודעה שפרסם השירות ההידרולוגי של רשות המים נאמר כי בימים חמישי ושישי צפויים ברחבי הארץ שיטפונות בעוצמה חזקה, והם עלולים להביא לחסימות ממושכות של כבישים

תמונת אילוסטרציה (צילום: Maor Kinsbursky/Flash90)תמונת אילוסטרציה (צילום: Maor Kinsbursky/Flash90)
אא

רשות המים מזהירה כי בימים חמישי ושישי צפוי "אירוע שיטפונות בפריסה ארצית נרחבת" ברחבי הארץ.

בהודעה שפרסם השירות ההידרולוגי של רשות המים נאמר כי השיטפונות עלולים להיות "בעוצמה שיכולה להיות חזקה באזורים שונים בארץ". השיטפונות צפויים להתרחש בנחלים באגן ההיקוות של הכינרת, נחלי הגליל המערבי, הכרמל, הנחלים באזור המרכז ועד למישור החוף הדרומי (שקמה-בשור). השירות מתריע כי יש לקחת בחשבון גם הצפות בערי החוף.

גם באזור המזרחי של הארץ צפויים שיטפונות – בבקעת הירדן, בנחלי ים המלח ולאורך הערבה עד לאזור אילת. בנוסף צפויים גם שיטפונות בנחלים המתנקזים מהירדן לערבה וממצרים לכיוון אילת (טאבה).

הגל הראשון של אירוע השיטפונות החריג יתחיל ביום חמישי בשעות הבוקר ויימשך לתוך הצהריים. השיטפונות צפויים להיות עוצמתיים, בעיקר בנחלי הנגב והערבה. לפי חלק מהמודלים עליהם מסתמכת התחזית, חלק מהשיטפונות המגיעים מירדן אף הם יהיו חריגים.

משמעותה של ההודעה היא כי בשל השיטפונות הצפויים ייתכנו חסימות וסגירות של צירים שונים, ואף לזמן ממושך. הכבישים המועדים לחסימות הם: כביש 90 בקטע שבין נחל ערוגות לצומת הערבה; כביש 90 באזורי חציית הנחלים לאורך הערבה עד לאזור אילת; כביש 40, בעיקר ממצפה רמון ודרומה; הכבישים בגבול ישראל-מצרים; וגשר צאלים, בשל הזרימה בנחל הבשור.

היום (שלישי) צפוי להיות מזג אוויר מעונן חלקית עד מעונן. העננות תהיה בגובה רב ובינוני, וייתכן גשם מקומי קל, בעיקר בצפון הארץ. במישור החוף ובשפלה תחול ירידה בטמפטורות, אך עדיין יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה. בדרום הארץ ייתכן אובך. מחר מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. הטמפרטורות יוסיפו להיות גבוהות מהרגיל לעונה, ועדיין ייתכן אובך בדרום הארץ. גשמים מקומיים יתחילו לרדת בלילה ברוב אזורי הארץ.

תגיות:מזג אווירשיטפונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה