חדשות בארץ

מאסר עולם למחבל שרצח את גיא כפרי הי"ד בחיפה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר מאסר עולם על מחמוד שינאווי, תושב העיר, שבתחילת השנה שעברה פתח במסע הרג ברחובות חיפה במהלכו נרצח כפרי הי"ד ונפצע קשה יהודי נוסף: "פיתח שנאה כלפי יהודים והתגבש אצלו הרצון לנקום בהם"

גיא כפרי הי"דגיא כפרי הי"ד
אא

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) מאסר עולם על המחבל שרצח בתחילת השנה שעברה בחיפה את גיא כפרי הי"ד. המחבל – מוחמד שינאווי, ערבי-ישראלי בן 22, תושב שכונת חליסה בחיפה – נידון גם ל- 22 שנות מאסר ולתשלום פיצויים בסך 258 אלף שקלים למשפחתו של כפרי.

ב- 3 בינואר 2017 פתח שינאווי במסע הרג ברחובות חיפה, שבסיומו נרצח כפרי הי"ד. בבוקרו של אותו יום הוא הגיע לאזור העיר התחתית, שם זיהה את הרב יחיאל אילוז, שעבר במקום, כיהודי, וזאת בשל חזותו הדתית. הוא פתח לעברו בירי מרובה "קרלו" אותו הסתיר בתיקו. אילוז נפצע קשה משלושה קליעים לפחות שפגעו בו. המחבל ברח מהמקום, כשבדרך הספיק לבצע ירי נוסף לעבר אישה יהודייה, אך זו לא נפגעה. הוא עצר מונית ונסע איתה לשכונת חליסה. כשהתיק עם הנשק עדיין בידו, הוא הבחין בכפרי, תושב נשר בן 48, ולאחר שהסיק כי מדובר ביהודי – ירה לעברו מטווח קצר שלושה כדורים, שגרמו למותו. לאחר מכן השליך שינאווי את התיק עם כלי הנשק בסמוך למקום מגוריו ונמלט. כוחות משטרה ושב"כ פתחו במצוד נרחב אחריו, ולאחר יומיים בהם הסתובב במקומות שונים בארץ הוא הסגיר את עצמו למשטרה.

בחודש יוני הרשיע בית המשפט את המחבל בעבירות של רצח בכוונה תחילה, ניסיון לרצח, פעולה בנשק למטרות טרור, ובעבירות נוספות. שינאווי הודה בעבירות שיוחסו לו. בהחלטתו קבע בית המשפט כי מדובר ברצח ובניסיון לרצח על רקע לאומני: "שינאווי פיתח שנאה כלפי יהודים, שהחלה על רקע פעילות ישראל במלחמת לבנון השנייה וגברה עם השנים, בין היתר נוכח תקריות שלו ושל בני משפחתו בהן היו מעורבים יהודים, והתחזקה אצלו האמונה כי יהודים הם כופרים שדינם מוות וכי יש היתר לפגוע בהם פיזית". בית המשפט הוסיף, כי שנאתו של שינאווי ליהודים התעצמה בחודשים שקדמו למסע הטרור שביצע, וכי "התגבש אצלו הרצון לנקום ביהודים".

בפרשת הרצח הועמדו לדין שני חשודים נוספים, חבריו של המחבל, שהואשמו בסיוע לביצוע הרצח ולהסתתרותו של שינאווי ובשיבוש הליכי חקירה. כתב אישום נוסף הוגש נגד אחיו הקטין של המחבל, על עבירות של אי מניעת פשע ועבירות בנשק.

תגיות:חיפהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה