חדשות בארץ

שגרה מתוחה בדרום, הקבינט החליט לנקוט ביד קשה מול החמאס

עימות בין מזכ"ל "בצלם" ושגריר ישראל באו"ם במהלך דיון במועצת הביטחון, תאונת דרכים קשה בערבה, ובית המשפט העליון התיר את כניסתה לארץ של פעילת ה- BDS לארה אל-קאסם. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

פיקוד העורף הודיע הבוקר על חזרה לשגרה בבאר שבע וביישובי עוטף עזה, יממה לאחר שהודיע על הטלת מגבלות התגוננות בעקבות ירי רקטת הגראד לעבר באר שבע. ההחלטה התקבלה בעקבות ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני ולאחר הערכת מצב.

בישיבת הקבינט הלילית הוחלט לשנות את כללי המשחק מול החמאס ולהחריף את התגובות הישראליות על הניסיונות הפלסטיניים לחבל בגדר המערכת או לחדור אותה ולהיכנס לשטח ישראל, וכן להחריף את התגובה על שיגור העפיפונים ובלוני התבערה מהרצועה. שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, התייחס לכך בדברים שאמר במהלך כנס ארגון הקבלנים באילת: "אני לא מתייחס לדיוני הקבינט, אבל אני יכול לומר דבר אחד בצורה מאוד מפורשת: כללי המשחק עומדים להשתנות. אנחנו לא נקבל יותר את טרור האש וטרור הגדרות". להרחבה לחץ כאן

בשל המתיחות בדרום הארץ, שונו היום נתיבי המסלולים בנתב"ג. מרשות שדות התעופה נמסר כי לא חלה פגיעה בלוח הטיסות.

משלחת מצרית בכירה הגיעה היום לרצועה ונפגשה בעזה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה. זאת במטרה להרגיע את ההסלמה האחרונה בין ישראל והחמאס ולנסות להתניע מחדש את המגעים להסדרה בין הצדדים. להרחבה לחץ כאן

דיון סוער הערב (שעון ישראל) במועצת הביטחון של האו"ם, שהתכנסה לישיבה מיוחדת על המצב במזרח התיכון. בדיון השתתף מנכ"ל ארגון "בצלם", חגי אלעד, שהוזמן אליו על ידי שגריר בוליביה, המכהנת כעת כנשיאה התורנית של המועצה. אלעד – בהופעה חסרת תקדים של אזרח ישראלי המעיד נגד מדינתו בדיון קבוע של מועצת הביטחון – ישב ליד השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור. הוא תקף את ישראל על מדיניותה מול הפלסטינים, שלדבריו מפרה את זכויותיהם, וקרא לקהילה הבינלאומית למנוע את פינויו של המאחז הבדואי הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר כי "ארגון בצלם מקבל מימון מהאיחוד האירופי, והוזמן לפה על ידי בוליביה, מדינה שמפרה באופן קבוע זכויות אדם, כדי להשמיץ את הדמוקרטיה הישראלית. למעשה, הוא רק מחזק אותנו תראו לי פלסטיני או בוליביאני שיגיע למועצת הביטחון ויעז להשמיץ את מדינתו. במקרה הטוב הוא יסיים בכלא". הוא פנה לאחר מכן לאלעד בעברית ותקף אותו: "אתה אזרח מדינת ישראל שמשרת את האויבים שלנו, הם משתמשים בך. אתה מגנה את החיילים שלנו, שמגנים עליך. תתבייש לך, משת"פ". השגרירה היוצאת של ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה בנאומה בדיון כי דבריו של אלעד "מסולפים וחד-צדדיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על דבריו של חגי אלעד: "בשעה שחיילינו נערכים להגנה על ביטחון ישראל, מנכ"ל 'בצלם' בוחר לשאת נאום רצוף שקרים באו"ם בניסיון לסייע לאויבי ישראל. התנהלות 'בצלם' היא חרפה שתיזכר כאפיזודה קצרה וחולפת בתולדות עמנו".

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד שני ערבים תושבי יפו, שניסו להיכנס לתוך שטח סוריה על מנת להצטרף לארגון דאע"ש או לאחד מארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים בה. להרחבה לחץ כאן

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, הודיע על סגירת הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים והעברת פעילותה לתוככי השגרירות האמריקנית הנמצאת בעיר. בהודעה נאמר כי ההחלטה התקבלה מטעמי יעילות, וכי היא אינה מסמלת שינוי במדיניות ארצות הברית בנוגע לפלסטינים או לסוגיות הסדר הקבע בינם לבין ישראל. מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, הגיב: "ממשל טראמפ מבהיר היטב כי אימץ את הנרטיב הישראלי, ולא מחויב לפתרון שתי המדינות. ארצות הברית לא יכולה לתווך בין ישראל והפלסטינים. היא חלק מהבעיה, ולא הפיתרון".

בארץ

זוג הורים ובתם, תינוקת בת חצי שנה, נהרגו היום בתאונת דרכים קשה ליד ים המלח. אוטובוס סטה ממסלולו כתוצאה מתקר באחד מגלגליו והתנגש חזיתית ברכב הפרטי בו נסעו בני המשפחה – כפיר, שירה וגאיה אביטן ז"ל. 14 פצועים נוספים פונו במסוק ובאמבולנסים של מד"א לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. להרחבה לחץ כאן

צעירה בת שלושים ואחת נפטרה הבוקר בבית החולים "וולפסון" בחולון, מספר ימים לאחר שילדה את בנה הראשון, כתוצאה מסיבוך נדיר של תסחיף מי שפיר. התינוק נולד בריא ושלומו טוב.

בית המשפט העליון קיבל הערב את ערעורה של הסטודנטית האמריקנית לארה אל-קאסם, והתיר את כניסתה לישראל. אל-קאסם שוהה מזה שבועיים במעצר בנתב"ג, מאחר וכניסתה לארץ נמנעה על ידי הרשויות בשל היותה פעילת BDS, ובית המשפט המחוזי אישר בשבוע שעבר את החלטתן. אל-קאסם מצידה טענה כי הגיעה לארץ במטרה ללמוד באוניברסיטה העברית וכי אין בכוונתה לקרוא לחרם על ישראל במהלך שהותה בארץ.

השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב על החלטת בית המשפט: ״בית המשפט העניק הערב ניצחון גדול ל- BDS ורוקן מתוכן את החוק למניעת כניסת פעילי חרם לישראל. צר לי צער עמוק על החלטת בית המשפט העליון, שמעידה על חוסר הבנה מוחלט של שיטת הפעולה של ארגוני ה- BDS, ופגע ביכולת של מדינת ישראל להילחם בפעילי החרם שפוגעים בכולנו". ארדן הוסיף: "פסק הדין המוטעה לא ירפה את ידינו, ואני אבחן את השינויים שיש לבצע בחוק. העיקרון חייב להישמר: מי שפועל לפגוע בישראל ואזרחיה לא צריך לבוא בשעריה".

בתגובה להחלטת בית המשפט, כתב שר הפנים אריה דרעי: "ההחלטה להשאיר בארץ את הסטודנטית שפועלת בגלוי נגד מדינת ישראל היא חרפה. היכן הכבוד הלאומי שלנו? גם בארצות הברית היא היתה מעזה לפעול נגד המדינה ולדרוש להישאר וללמוד בה? אבדוק כיצד למנוע הישנות מקרה כזה".

שר התיירות יריב לוין אמר כי "שופטי העליון, בהחלטתם המבישה, ממשיכים לפעול נגד הדמוקרטיה ונגד חקיקה ברורה של הכנסת, כאשר הם יוצרים מסלול ירוק לפעילי חרם להיכנס לארץ ולהמשיך לפגוע במדינה".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הגיע הבוקר עם מנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, לבית הספר היסודי "המשתלה" בתל אביב כדי להתחסן נגד נגיף השפעת. השניים קיבלו את החיסון מידי המשנה למנכ"ל המשרד, פרופ' איתמר גרוטו. ליצמן חשף כי בשבוע הבא ייערך דיון בו תישקל האפשרות לנקוט בסנקציות נגד הורים המסרבים לחסן את ילדיהם: "אנחנו רואים כרגע התפרצות של חצבת בכמה מקומות, בעיקר במשפחות ואנשים שלא חוסנו בזמנו. לכן הדיון הזה חשוב, ואנחנו ננקוט עמדה לקראת הדיון בשבוע הבא". להרחבה לחץ כאן

חוליית גנבי רכבים שפעלה בתקופה האחרונה ברחבי גוש דן נתפסה על ידי המשטרה. בחוליה חברים שלושה צעירים בשנות העשרים לחייהם, תושבי קלנסווה וג'לג'וליה. במהלך תקופה קצרה של כשבועיים הם הצליחו לגנוב לפחות 11 כלי רכב ולהעבירם לשטחי יהודה ושומרון במגמה לסחור בהם ובחלקיהם. היום הוגש נגדם כתב אישום.

בעולם

שר האוצר של ארצות הברית, סטיב מנוצ'ין, הודיע על ביטול השתתפותו בכנס השקעות בסעודיה, וזאת בעקבות פרשת היעלמותו של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'שוגי. החלטתו של מנוצ'ין התקבלה לאחר התייעצות עם הנשיא טראמפ ומזכיר המדינה פומפאו.

תחזית מזג האוויר

מחר (שישי) יהיה מעונן חלקית. ייתכן גשם קל בצפון הארץ ולאורך מישור החוף.

בשבת יהיה מעונן חלקית, ייתכן גשם מקומי בעיקר בצפון הארץ.

ביום ראשון יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תורגש עלייה קלה במידות החום וירידה בלחות.

תגיות:יעקב ליצמןדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה