חדשות בארץ

כתב אישום נגד שני תושבי יפו: ניסו להיכנס לסוריה ולהצטרף לדאע"ש

בכתב האישום, שהוגש הבוקר על ידי פרקליטות מחוז תל אביב לבית משפט השלום בעיר, מואשמים שני ערבים ישראלים תושבי יפו כי טסו לטורקיה במטרה להיכנס ממנה לסוריה ולחבור לדאע"ש או לארגון ג'יהאד אחר

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

בבית משפט השלום בתל אביב הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום חמור נגד שני ערבים תושבי יפו, שפעלו להיכנס לתוך שטח סוריה כדי להצטרף לארגוני הטרור האסלאמיסטיים הפועלים בה. השניים – עבד אל-מאלכ עספור (29) ואדם אבו שחאדה (28) – מואשמים בניסיון לצאת שלא כדין משטח ישראל ולהגיע לזירת לחימת הג'יהאד בסוריה.

על פי כתב האישום, הכוח המניע מבין שני הנאשמים היה עספור, שבמהלך השנים האחרונות החל להתעניין יותר ויותר בארגון "המדינה האסלאמית" (דאע"ש) ובארגון "ג'בהת א-נוסרה" – שלוחת "אל-קאעדה" בסוריה. הוא פיתח בהדרגה הזדהות אידיאולוגית עם ארגוני הטרור, פעולותיהם וערכיהם, וב- 2015 הוא החליט להצטרף באופן אישי ללחימה של הארגונים הג'יהאדיסטיים בסוריה נגד משטרו של בשאר אסד. הוא שיתף את אבו שחאדה ביוזמה, הציע לו לחבור אליו – ונענה על ידו בחיוב.

כדי לממש את מאווייהם, טסו השניים לטורקיה במטרה להיכנס ממנה לסוריה ולחבור לאחד מארגוני הג'יהאד – דאע"ש, "ג'בהת א-נוסרה" או "אחראר א-שאם". תוכניתם התבססה על קשרים שיצר עספור בתחילת 2016, באמצעות הרשתות החברתיות, עם גורמים הקשורים לארגונים אלו. באיסטנבול הם יצרו קשר עם גורם סורי שאמור היה לסייע להם לחצות את הגבול לסוריה. גורם זה הורה להם להמתין יום-יומיים להנחיות, אך הוא לא חזר אליהם, ומשכך – הבינו השניים כי הקשר עימו ניתק וחזרו לישראל.

כתב האישום הוגש על ידי עורכת הדין רוני מודריק מפרקליטות מחוז תל אביב, שביקשה מבית המשפט לעצור את שני הנאשמים עד לתום ההליכים. לדבריה, הם מסרו הודאות מפורטות על מעלליהם. בכתב האישום נטען כי "יציאה של אזרחים ותושבים מישראל לזירת הג'יהאד האסלאמי בסוריה כדי להשתתף בלחימת המורדים נגד הממסד הסורי טומנת בחובה סיכון ממשי. שכן, ההכשרה האידיאולוגית והצבאית שם תנוצל על ידם לצורך פעילות חבלנית עוינת נגד ישראל. כמו כן, גורמי הג'יהאד יקלטו מן הישראלים המגיעים לסוריה מידע אסטרטגי וטקטי אודות ישראל".

תגיות:יפודאע"שסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה