חדשות בארץ

השר יואב גלנט: כללי המשחק מול החמאס עומדים להשתנות

על פי דיווחים שונים, הקבינט המדיני-בטחוני החליט הלילה לנקוט ביד קשה מול ההתפרעויות הפלסטיניות על גדר המערכת ומול בלוני התבערה

גלנט (צילום: David Cohen/Flash90)גלנט (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

הישיבה הארוכה של הקבינט המדיני-בטחוני, שדנה אמש (רביעי) בהסלמה בדרום, הסתיימה בהנחיה לשרים שלא להתראיין לכלי התקשורת בכל הנוגע לתכניה. למרות זאת, בהדרגה מתחילים להתפרסם דיווחים אודות ההחלטות שהתקבלו בה.

שר השיכון יואב גלנט אמר היום – במהלך נאום בכנס ארגון הקבלנים באילת – כי אינו מתייחס לתוכן דיוני הקבינט. עם זאת, הוסיף, "אני יכול לומר דבר אחד בצורה מאוד מפורשת: "כללי המשחק עומדים להשתנות. אנחנו לא נקבל יותר את טרור האש וטרור הגדרות".

דבריו של גלנט מבטאים את רוח ההחלטות שהתקבלו בישיבת הקבינט הלילית, כפי שאלו עולות מדיווחים שונים בכלי התקשורת. ראשי מערכת הביטחון – ובכללם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שקיצר את ביקורו בארצות הברית וחזר לישראל – הציגו בישיבה את אפשרויות התגובה של ישראל לירי הרקטות. על פי הידיעה של גילי כהן מ"כאן חדשות", לשרים הוצגו שתי תוכניות מבצעיות: שר הביטחון אביגדור ליברמן - שבימים האחרונים החריף בפומבי את הטון נגד החמאס וטען כי ישראל מיצתה את אפשרויות ההסדרה מולו - הציע להנחית מכה קשה על ארגון הטרור ולפגוע בו באופן משמעותי. לעומתו, הצבא הציג תוכנית פחות דרסטית, שנועדה להגיב בצורה מדודה להתפתחויות בשטח. הקבינט לא קיבל את הצעתו של ליברמן, אך החליט לנקוט ביד קשה מול ההתפרעויות האלימות של הפלסטינים על גדר המערכת והנסיונות לפגוע בה ולחדור לשטח ישראל. כמו כן תוחרף התגובה מול העפיפונים ובלוני התבערה המשוגרים משטח הרצועה. עם זאת, הממשלה אינה זונחת את רצונה בהסדרה מול החמאס, ותחתור להשיג זאת באמצעות "כללי המשחק" החדשים שיקנו לה עמדה משופרת במשא ומתן העקיף מול החמאס.

רגע המבחן יגיע כבר מחר, בהפרת הסדר השבועית של הפלסטינים על הגדר. ברק רביד מ"חדשות עשר" דיווח - בהסתמך על גורם שהשתתף בישיבה - כי הקבינט ממתין עם התגובה הצבאית כדי לבחון האם החמאס - שהוכח לא אחת כי הוא שולט ברצועה ביד רמה ומכוון כרצונו את הטרור נגד ישראל - יוריד בצורה משמעותית את גובה הלהבות.

תגיות:יואב גלנטרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה