חדשות בארץ

שלושה פועלים נהרגו בתאונות עבודה, הרכבת נתקעה בדרך לירושלים

חוסל מחבל שניסה לדקור חייל בכביש חוצה שומרון, צה"ל תקף עמדת חמאס בדרום הרצועה, מעבר קוניטרה נפתח מחדש, וטראמפ שולח את פומפאו לפגישה עם סלמאן מלך סעודיה. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

חיילי צה"ל סיכלו לפני הצהריים ניסיון של מחבל לדקור חייל בצומת גיתי אבישר שבכביש חוצה שומרון. החיילים ירו במחבל והרגו אותו. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל. להרחבה לחץ כאן

כלי טיס של צה"ל ירה היום לעבר עמדה של החמאס בדרום רצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל. התקיפה בוצעה לאחר ששני מחבלים התקרבו לגדר המערכת בדרום הרצועה והניחו מטען בסמוך לה. המטען התפוצץ בשטח הרצועה ונגרם נזק לגדר. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל. להרחבה לחץ כאן

שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, ניצל הבוקר בחסדי שמיים מניסיון תקיפה חמור על ידי פלסטינים. מינץ יצא מהיישוב דולב, בו הוא מתגורר, בדרכו לעבודה. בצומת הפרסה בגוש טלמונים הוא נתקל ברכב פלסטיני שחסם את דרכו. מהרכב ירדו שלושה פלסטינים עם פטישים בידיהם, והחלו להתקדם לעברו. מינץ הבחין בהם והצליח להימלט מהמקום. לאחר מכן דיווח על התקרית למשטרה. המשטרה פתחה בחקירה. להרחבה לחץ כאן

צה"ל הודיע למשפחת המחבל שביצע בשבוע שעבר את פיגוע הירי באזור התעשייה ברקן על הכוונה להרוס את ביתו. בפיגוע נרצחו קים יחזקאל לבנגרונד וזיו חג'בי הי"ד. למשפחתו ניתנה האפשרות להגיש השגה בעניין עד ה- 18 באוקטובר. המצוד אחרי המחבל, אשרף נעאלווה, עדיין בעיצומו.

כוחות מג"ב פשטו הלילה על ביתו של איש חמאס החשוד בפעילות טרור כנגד מוצב מג"ב באבו דיס. מהמשטרה נמסר כי במהלך החיפוש בבית אותרו אמצעי לחימה רבים, בהם נשק מאולתר מסוג קרלו ותחמושת, שכפ"צ ומרכיבים רבים להכנת מטענים. החשוד ואחיו, בגילאי 20-18, נעצרו והועברו לחקירת גורמי הביטחון.

מעבר קוניטרה בגבול שבין ישראל וסוריה נפתח הבוקר מחדש, לאחר ארבע שנים בהן היה סגור מאז נכבש על ידי המורדים בסוריה. בשלב זה המעבר ישמש אך ורק את כוחות האו"ם, ולא תתאפשר בו תנועת אזרחים וסחורות. להרחבה לחץ כאן

המשטרה התירה היום לפרסום, כי לפני כשבוע עצרו לוחמי הימ"מ פלסטיני תושב העיירה יעבד. העצור חשוד בירי לעבר כוחות מג"ב, שהרסו בחודש אפריל את ביתו של מחבל שביצע ב- 9 בינואר את פיגוע הירי בסמוך לחוות גלעד בו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד. מהירי נפצעה קל חיילת מג"ב. העצור, בשנות השלושים לחייו, הוא הפלסטיני השלישי שנעצר בחשד למעורבות בירי. בביתו נתפס רובה מסוג M-16.

שרי הקבינט המדיני-בטחוני יתכנסו שוב ביום רביעי בבוקר לדיון במצב ברצועת עזה.

בארץ

יום קטלני נוסף באתרי הבנייה בארץ: פועל כבן 50 נפגע הבוקר מטרקטור באתר עבודה באבן יהודה. חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיעו למקום וביצעו בו פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו. לפני הצהריים נפצע פועל כבן 30 באורח אנוש מחפץ כבד שנפל מגובה באתר בנייה בבית שמש. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה ביצעו בו פעולות החייאה, אך גם במקרה זה נאלצו לקבוע את מותו. הערב התחשמל למוות פועל בן 25 בהרצליה.

פועל כבן 35 נפל הבוקר מגובה של כ- 6 מטרים במהלך עבודה על גג בעיר חיפה. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם כשהוא במצב בינוני עם חבלה בגבו.

תקלה נוספת לרכבת בקו ירושלים-נתב"ג: אחת הרכבות בקו נתקעה הערב בתוך מנהרה בדרך לירושלים. אתמול הושבת הקו למשך כחמש שעות בשל מספר תקלות, ובמהלך שעות אלו בוטלו 20 רכבות מתוכננות. ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני) תתכנס מחרתיים לדיון חירום במה שמוגדר "כשלי קו הרכבת ירושלים-תל אביב".

בעולם

פרשת היעלמותו של העיתונאי הסעודי: צוות חקירה משותף לסעודיה וטורקיה נכנס הערב לקונסוליה הסעודית באיסטנבול - שבועיים לאחר שהעיתונאי הסעודי ג'מאל ח'שוגי נכנס לתוכה ולא יצא. יחד עם הצוות נכנסו גם אנשי משטרה טורקיים. התפתחות זו מגיעה לאחר שיחת טלפון שערכו אמש נשיא טורקיה ארדואן ומלך סעודיה, סלמאן בן עבד אל-עזיז. גם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוחח עם המלך הסעודי. טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי המלך סלמאן הכחיש כל ידיעה בנוגע לגורלו של ח'שוגי ואמר כי ארצו עובדת עם טורקיה כדי "למצוא תשובה". טראמפ הוסיף כי הוא "שולח מיד" מזכיר המדינה, מייק פומפאו, לסעודיה לפגישה עם המלך.

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, החל היום ביקור בן שלושה ימים ברוסיה. במהלך הביקור ייפגש א-סיסי עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין.

תחזית מזג האוויר

מחר (שלישי) יהיה מעונן חלקית. ייתכן גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה.

ביום רביעי יהיה מעונן חלקית, ותחול ירידה קלה בטמפרטורות. ייתכן עדיין גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה.

ביום חמישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול עלייה קלה בטמפרטורות.

תגיות:רכבת ישראלדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה