חדשות בארץ

מעבר קוניטרה בין ישראל וסוריה נפתח מחדש

בשלב זה המעבר ישמש אך ורק את משקיפי האו"ם הפועלים בגיזרה, ולא יעברו בו סחורות ודרוזים שנהגו לעשות בו שימוש. גם מעבר נסיב, בגבול שבין סוריה וירדן, נפתח היום לתנועה

דגל סוריה במעבר קוניטרה, היום (צילום: Basel Awidat/Flash90)דגל סוריה במעבר קוניטרה, היום (צילום: Basel Awidat/Flash90)
אא

נשיא סוריה בשאר אסד מסמן "וי" נוסף בדרך לייצוב שליטתו על המדינה הסורית, לאחר שנים ארוכות של מלחמת אזרחים עקובה מדם: מעבר הגבול בין ישראל וסוריה בעיירה קוניטרה נפתח הבוקר (שני) מחדש, ודגל סוריה שב והועלה עליו – ארבע שנים לאחר שהמורדים כבשו את המעבר מידי צבא סוריה. הטלוויזיה הסורית הממלכתית חגגה את פתיחת המעבר בשידור חי ובהתרגשות רבה.

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, הודיעה בסוף השבוע כי הושגה הסכמה בין ישראל, סוריה והאו"ם לפתוח את מעבר קוניטרה. היילי ציינה כי "פתיחת המעבר תאפשר לכוחות השלום של האו"ם להגביר את מאמציהם למניעת מעשי איבה וטרור באזור רמת הגולן". היא הוסיפה: "אנחנו מצפים מישראל ומסוריה להיות ערבים לשלומם וביטחונם של פקחי האו"ם ולספק להם את הגישה לה הם זקוקים". בשלב זה המעבר לא יהיה פתוח למעבר סחורות, והתושבים הדרוזים שנהגו לעבור בו לא יוכלו עדיין לעשות זאת שוב. דובר צה"ל מסר אמש כי המעבר ישמש אך ורק את אנשי אונדו"ף, כוח משקיפי האו״ם שהוקם כחלק מהסכם הפרדת הכוחות בין ישראל וסוריה שהושג מ- 1974, לאחר מלחמת יום הכיפורים. בהודעה צוין כי "ישראל וצה"ל פעלו בחודשים האחרונים בשיתוף פעולה עם האו"ם וארצות הברית לחידוש פעילות המעבר, מתוך מחויבות למשימת אונדו"ף והחתירה ליציבות במרחב".

הישג נוסף שהמשטר יכול לרשום לעצמו היום הוא פתיחתו של מעבר נסיב, מעבר הגבול המרכזי בין ירדן לסוריה. כמו בקוניטרה, הפתיחה המחודשת של מעבר נסיב התאפשרה לאחר הנצחונות שהשיג צבא סוריה בחודשים האחרונים נגד ארגוני המורדים ונגד ארגון דאע"ש. פתיחתו של מעבר נסיב לתנועת למשאיות ולסחורות לאחר שלוש שנות שיתוק מאפשרת את חידוש הסחר בין סוריה וירדן.

תגיות:סוריהקוניטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה