חדשות בארץ

שני הרוגים בפיגוע ירי באיזור התעשייה ברקן

אישה נוספת נפצעה באורח בינוני. היורה הוא פלסטיני בן 23 שעבד באחד המפעלים בברקן

זירת הפיגוע בברקן (צילום: פלאש90)זירת הפיגוע בברקן (צילום: פלאש90)
אא

שני בני אדם נרצחו ואישה נוספת נפצעה באורח בינוני בפיגוע ירי הבוקר (ראשון) באזור התעשייה ברקן, הסמוך לעיר אריאל שבשומרון.

היורה הוא פלסטיני בן 23 מהכפר שוויכה ליד טול כרם, שעבד במפעל "אלון" הנמצא בברקן. הוא הגיע אל המפעל, עלה לקומת המשרדים ופתח באש מרובה אוטומטי מסוג "קרל גוסטב" לעבר עובדים שהיו במקום. מצלמות האבטחה במפעל תיעדו את בריחתו של המחבל מהזירה כשהרובה בידו. כוחות של צה"ל והמשטרה מנהלים אחריו מרדף.

ממד"א נמסר כי הדיווח על הירי התקבל בשעה 07:39. חובשים ופראמדיקים הגיעו למקום לזירה והעניקו טיפול רפואי לגבר ואישה בשנות ה- 30 לחייהם, שהיו במצב אנוש ומחוסרי הכרה. למרות מאמצי ההחייאה שעברו, צוות רפואי קבע את מותם במקום. הפצועה השלישית, אישה כבת 54, פונתה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב קשה ויציב, כשהיא בהכרה וסובלת מפציעה בבטנה. לאחר הערכת מצב בחדר הטראומה בבית החולים הוגדר מצבה כבינוני ולא נשקפת סכנה לחייה.

מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, הגיע לזירת הפיגוע וקיים הערכת מצב עם מפקד האוגדה, תת-אלוף ערן ניב ומפקד החטיבה, אלוף-משנה עידן כץ. הרמטכ״ל גדי איזנקוט הגיע אף הוא אל המקום. הוא סייר במפעל בו אירע פיגוע הירי הרצחני וקיים הערכת מצב עם המפקדים, שהציגו בפניו את פעילות הכוחות ללכידתו של המחבל.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר: "מדובר בפיגוע טרור חמור. ייתכן שהיו לו מניעים נוספים, אך אנו קובעים באופן חד-משמעי שמדובר בפיגוע, לאור ממצאים כאלה ואחרים שיש בידינו. אנחנו ערוכים ופועלים לתפוס את המחבל ומשקיעים את מירב היכולות והכוחות, כולל יחידות מיוחדות, כדי לסיים את המרדף הזה בהקדם. בנוסף, אנחנו ממשיכים לתחקר לעומק איך ומה קרה באירוע הזה".

באיזור התעשייה ברקן עובדים כ- 8,000 פועלים, יהודים ופלסטינים. ערן בודנקין, המנהל הלוגיסטי במפעל של קבוצת "אלון", הכחיש את הידיעות לפיהן המחבל פוטר מעבודתו: "יחסי העבודה עם העובד הזה ועם כל עובד אחר היו תקינים לחלוטין. להיפך, הוא הגיע היום וקיבל משימות, שולב לעבודה. ראש המועצה יוסי דגן הביא אותנו לפה לפני חמש שנים, בתקווה לפתוח פה מפעלים עם דו-קיום, עם שלום אמיתי, עם אחווה. לכל עובד אנחנו מתייחסים כאחד האדם, עובדים כתף אל כתף מול כל העובדים, אם הוא פלסטיני או יהודי... שוויון זכויות מלא לכולם. כל פועל שמגיע למפעל זוכה ליחס חם כשהוא נמצא פה". בודנקין הוסיף כי "אירוע של מחבל שבא במטרה לפגע ולפגוע בתהליך שאנחנו מבצעים פה, של דו-קיום, של שלום ושל אחווה – זה פשע מהרמה הנמוכה ביותר".

(עודכן: 13:26)

תגיות:פיגועשומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה