חדשות בארץ

צה"ל נטרל מנהרת טרור של החמאס, פיגוע דקירה בשומרון

עופר וינטר מונה למזכירו הצבאי של שר הביטחון, חללית רוסית נאלצה לנחות נחיתת חירום, והוריקן "מייקל" הכה בפלורידה וזרע הרס רב. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

צה"ל נטרל היום מנהרת טרור התקפית של ארגון החמאס, שיועדה לבצע פיגוע טרור בשטח ישראל. המנהרה, באורך של קילומטר, נחפרה מאזור ח'אן יונס שבמרכז רצועת עזה וחדרה כ- 200 מטרים לשטח ישראל. זו המנהרה ה- 15 שמסוכלת מאז אוקטובר 2017. קפיצת המדרגה בסיכולן של המנהרות באה הודות לשיפור ביכולות הטכנולוגיות של צה"ל. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, ציין: "המנהרה מסועפת במספר מקומות, נחפרה מכמה סדנאות חפירה ומשלבת שיטות שונות של בנייה. היא מחוברת לרשת מנהרות של החמאס ברצועת עזה, יש בה שימוש בחומרי בנייה חדשים, והיו בתוכה רשת טלפוניה וחשמל". להרחבה לחץ כאן

אזעקת שווא של "צבע אדום" נשמעה הבוקר בעיר נתיבות ובמועצות שדות נגב ושער הנגב שבעוטף עזה. תושבים בגיזרה דיווחו כי סוללת "כיפת ברזל" הופעלה מעל שמי נתיבות. דובר צה"ל מסר לאחר מכן כי לא בוצע ירי משטח רצועת עזה לשטח ישראל, וכי "כיפת ברזל" שיגרה טיל יירוט בשל זיהוי שגוי.

בלוני תבערה ונפץ המשיכו לנחות גם היום בעוטף עזה. על פי נתוני דוברות כבאות והצלה, שבע שריפות פרצו במהלך היום בעוטף - בין היתר בנחל שקמה, בין הקיבוצים זיקים וכרמיה, באזור ניר עם וביער בארי.

בלון תבערה אותר בעמק המצלבה בירושלים. בלון חשוד אותר ברחוב בר אילן בבת ים. המשטרה הודיעה לאחר מכן כי היא בודקת האם מדובר במתיחה.

בלון החשוד כבלון תבערה נחת הערב במועצה האזורית יואב, הסמוכה לקרית גת. שוטרים הוזעקו אל המקום, וחבלן מטפל בפריט החשוד.

פיגוע דקירה בשומרון: מחבל דקר לפני הצהריים חייל מילואים שאבטח תחנת אוטובוס בכיכר החטיבה המרחבית שומרון. החייל, בן 30, נפצע באורח בינוני. חיילים שהיו במקום ירו לעבר המחבל, אך הוא הצליח להימלט ברכב לכיוון הכפר חווארה. אזרחית ישראלית בת 26 נפצעה באורח קל ברגלה כתוצאה מרסיסים שניתזו מירי החיילים. שני הפצועים פונו לבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה. הצעירה שוחררה אחרי הצהריים מבית החולים.

תת-אלוף עופר וינטר מונה היום למזכירו הצבאי החדש של שר הביטחון אביגדור ליברמן. וינטר החליף את תת-אלוף יאיר קולס, שפורש מצה"ל לאחר 31 שנים. בטקס המינוי, שנערך בקריה בתל אביב, הודה וינטר לליברמן על האמון שנתן בו כאשר בחר בו לתפקיד: "אני מתחייב לעשות כל שביכולתי להיות לך לעזר". הוא ציין כי מאז החל בחפיפה לקראת כניסתו לתפקיד הוא נחשף לחשיבותו ולמרכזיותו, למורכבות שבו ולרגישות הנדרשת במילויו. "מתוך הבנה זו", אמר, "אני מקבל על עצמי את התפקיד בענווה רבה ובתחושת שליחות". להרחבה לחץ כאן

נציגות אש"ף בוושינגטון נסגרה הלילה באופן סופי, בתום המועד שהוקצב על ידי ארצות הברית לפינויה. החלטת ממשל טראמפ לסגור את הנציגות באה בתגובה לסירוב הפלסטיני לחזור לשולחן המשא ומתן עם ישראל ובשל הניסיונות הפלסטיניים לתבוע את ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

בארץ

שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) הגיב הבוקר על הסערה סביב חתונתם של אשת התקשורת המוסלמית לוסי אהריש והשחקן היהודי צחי הלוי. הפרסום אתמול על החתונה המעורבת התקבל, למרבה הצער, בהתרגשות ובהתלהבות על ידי כלי תקשורת בארץ וחברי כנסת מהצד השמאלי של המפה הפוליטית. בראיון לגלי צה"ל אמר דרעי בנחרצות כי הוא מתנגד לנישואי תערובת: "אני יהודי. אני שומר מסורת, שומר תורה ומצוות. העם היהודי זה הדבר החשוב ביותר שיש לי. זה עניין פרטי שלהם, אבל עם כל הכאב אני כיהודי חייב לומר לך שאני נגד הדברים הללו. אסור לנו לעודד דברים כאלה, מפני שאנחנו חייבים לשמר את העם היהודי". להרחבה לחץ כאן

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ארז יקואל, החליט כי הסטודנטית האמריקנית לארה אל-קאסם, שכניסתה לארץ נמנעה על ידי הרשויות בשל היותה פעילת BDS, תישאר בשלב זה במתקן המעצר בנתב"ג. אל-קאסם, שמוחזקת כבר תשעה ימים במעצר, טוענת כי היא הגיעה לארץ במטרה ללמוד באוניברסיטה העברית וכי אין בכוונתה לקרוא לחרם על ישראל במהלך שהותה בארץ. פרקליטה אמר בדיון כי בשנה וחצי האחרונות היא אינה חלק מארגוני ה- BDS, ועל כן אין עילה למנוע את כניסתה לארץ. נציג הפרקליטות טען כי למדינה יש ראיות שאל-קאסם הייתה פעילת חרם עד לפני חצי שנה לכל הפחות. הדיון בערעורה של אל-קאסם נגד מניעת כניסתה לארץ – יימשך.

אירוע השקת ספר הילדים של המחבל וליד דקה, שהורשע ברציחתו של החייל משה תמם הי"ד לפני 34 שנה, בוטל ולא יתקיים הערב. הסיבה: אחיו של המחבל זומן לתשאול במשטרה. בשל הוצאתו לאור של הספר שלא באישור, השב"ס העמיד אתמול לדין את דקה וגזר עליו עונש של חודשיים ללא ביקורים וקנס של 500 שקלים.

בעולם

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי חוקרים אמריקניים נמצאים בטורקיה ומסייעים בחקירת תעלומת היעלמותו של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'שוגי. העיתונאי – מבקר תקיף של המשטר הסעודי, שגלה בשנה האחרונה מרצון והתגורר בוושינגטון – נעדר מאז השבוע שעבר לאחר שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול ולא יצא ממנה. בראיון לרשת "פוקס" אמר טראמפ כי הוא "חייב לגלות מה קרה" לח'שוגי. הוא הוסיף: "אנחנו כנראה מתקרבים לגלות זאת יותר ממה שאתם אולי חושבים". על פי גורמים טורקיים, ח'שוגי חוסל בתוך הקונסוליה ב"רצח שתוכנן מראש". העיתון האמריקני "וושינגטון פוסט", שח'שוגי כתב עבורו טורי דעה, דיווח הלילה – בהסתמך על מידע מודיעיני האמריקני – כי יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, הוא שהורה על המבצע שנועד להעביר את ח'שוגי למעצר בסעודיה, אך המבצע הסתבך והוחלט לחסלו באיסטנבול. בטורקיה, אגב, מכחישים את טענתו של טראמפ למעורבות אמריקנית בחקירת היעלמותו של ח'שוגי.

חללית רוסית שהמריאה היום לעבר תחנת החלל הבינלאומית נאלצה לחזור על עקבותיה, מספר דקות לאחר ההמראה, ולבצע נחיתת חירום, וזאת בעקבות תקלה. שני אנשי הצוות – הקוסמונאוט הרוסי אלכסיי אובצ'ין והאסטרונאוט האמריקני ניק האיג' – נחתו בשלום בקזחסטן. סוכנות החלל הרוסית החלה בחקירת הגורם לתקלה.

ההוריקן "מייקל" הכה הלילה בעוצמה רבה בחופי פלורידה, גרם להצפות וזרע הרס רב ונזקים כבדים לבתים ולתשתיות. הרוחות ש"מייקל" נשא עמו הגיעו בשיאן לכ- 250 קמ"ש, והוא נחשב לסופה השלישית בעוצמתה שפגעה מאז ומעולם בארצות הברית. עיירת החוף מקסיקו ביץ' נמחקה. נזקים כבדים נגרמו גם לעיר פנמה סיטי. יותר מ- 800 אלף בתים ועסקים נותרו ללא חשמל בפלורידה, אלבמה וג'ורג'יה. אלפי בני אדם נטשו את בתיהם והגיעו למקלטי החירום בפלורידה. ההוריקן גבה את חייהם של שני בני אדם – גבר בפלורידה שעץ קרס על ביתו, וילדה בג'ורג'יה. בשעות הבוקר נחלש ההוריקן והוא מוגדר כעת כסופה טרופית, שרוחותיה מגיעות לכ- 90 קמ"ש. למרות היחלשותו, הוא צפוי לחולל גשמים כבדים בג'ורג'יה, בדרום קרוליינה ובצפון קרוליינה.

תחזית מזג האוויר

הסתיו יקפוץ לביקור בסוף השבוע.

מחר (שישי) יהיה מעונן חלקית. צפוי לרדת גשם מקומי, שיהיה מלווה בסופות רעמים יחידות. הגשם עשוי להתחזק, וקיים חשש קל לשיטפונות בבקעת הירדן ובמדבר יהודה. תחול ירידה קלה בטמפרטורות.

בשבת יהיה מעונן חלקית, ובבוקר ייתכן עדיין גשם מקומי, בעיקר במישור החוף. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

ביום ראשון מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר. לא צפוי שינוי ניכר בטמפרטורות.

תגיות:חלליתהוריקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה