חדשות בארץ

עופר וינטר מונה למזכירו הצבאי של שר הביטחון

בטקס, שנערך בקריה בתל אביב, הודה וינטר לליברמן על האמון בו ואמר כי הוא מקבל על עצמו את התפקיד "בענווה רבה ובתחושת שליחות"

וינטר (מימין) ואיזנקוט (צילום: דובר צה"ל)וינטר (מימין) ואיזנקוט (צילום: דובר צה"ל)
אא

תת-אלוף עופר וינטר מונה היום (חמישי) למזכירו הצבאי החדש של שר הביטחון אביגדור ליברמן. וינטר החליף את תת-אלוף יאיר קולס, שפורש מצה"ל לאחר 31 שנים.

"תפקיד המזכיר הצבאי לשר הביטחון הוא מהמורכבים והמשפיעים על ביטחון מדינת ישראל", אמר ליברמן בטקס, שנערך בקריה בתל אביב. "לך, עופר, יש את כל הניסיון המבצעי והכישורים האישיים כדי לבצע בהצלחה את התפקיד הכל כך רגיש הזה. אין לי ספק שכך יהיה".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר כי תפקיד המזכיר הצבאי של שר הביטחון הוא תפקיד מחייב, המחייב "גישה מקצועית, מסורה, נטולת פניות, שמחפשת רק את ביטחון מדינת ישראל. לתפקיד הזה מתמנה היום עופר וינטר. עופר, מפקד שדה מצטיין שעבר את כל התפקידים הקרביים שצה"ל יודע להציע לטובי המפקדים שלו. יש לך את כל הכלים לעשות את התפקיד הזה בצורה מקצועית, ממלכתית, ומההיכרות איתך כך תעשה, ואני מאחל לך בשם כל הפורום הצלחה גדולה בתפקיד".

וינטר הודה לליברמן על האמון שנתן בו כאשר בחר בו לתפקיד: "אני מתחייב לעשות כל שביכולתי להיות לך לעזר". הוא ציין כי מאז החל בחפיפה לקראת כניסתו לתפקיד הוא נחשף לחשיבותו ולמרכזיותו, למורכבות שבו ולרגישות הנדרשת במילויו. "מתוך הבנה זו", אמר, "אני מקבל על עצמי את התפקיד בענווה רבה ובתחושת שליחות".

אל הטקס הגיע הרב אלי סדן, ראש מכינת עלי, שוינטר הוא אחד מבוגריה. וינטר, בן 47 ואב לשמונה ילדים, כיהן במהלך מבצע "צוק איתן" כמפקד חטיבת גבעתי. הוא זכור כמי שלקראת המערכה שלח לחייליו מסר כתוב בו נאמר, בין היתר: "אני נושא עיני לשמיים וקורא עמכם 'שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד'. ה' אלוקי ישראל, היה נא מצליח דרכנו אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך". דבריו של וינטר עוררו עליו זעם מהצד השמאלי של החברה הישראלית ומצדם של ארגונים אנטי דתיים, והוא הוכנס מאז ל"הקפאה": בשני סבבי המינויים שנערכו מאז "צוק איתן" הוא לא קודם לתפקיד מפקד אוגדה ומילא תפקידים שוליים יחסית. גם תפקידו החדש, כמזכיר הצבאי של שר הביטחון, אינו מהווה קידום משמעותי; מבחינתו, מדובר בתפקיד ביניים נוסף שיאפשר לו 'לקפוץ מדרגה' אולי בעתיד.

תגיות:עופר וינטראביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה