חדשות בארץ

דרעי על חתונת הזוג המעורב: אסור לעודד זאת, חייבים לשמר את העם היהודי

בתגובה לחתונתם של אשת התקשורת המוסלמית לוסי אהריש והשחקן היהודי צחי הלוי, כתב חבר הכנסת אורן חזן: "לא מאשים את אהריש – להיפך, היא מוזמנת להתגייר. כן מאשים את צחי – אחי, צא מהסרט"

דרעי (צילום: Aharon Krohn/Flash90)דרעי (צילום: Aharon Krohn/Flash90)
אא

שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) הגיב הבוקר על הסערה סביב חתונתם של אשת התקשורת המוסלמית לוסי אהריש והשחקן היהודי צחי הלוי.

הפרסום אתמול על החתונה המעורבת התקבל, למרבה הצער, בהתרגשות ובהתלהבות על ידי כלי תקשורת בארץ וחברי כנסת מהצד השמאלי של המפה הפוליטית. חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד) היה הראשון לשפוך מים צוננים. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏לא מאשים את לוסי אהריש שפיתתה נפש יהודי במטרה לפגוע במדינתנו ולמנוע מעוד צאצאים יהודים להמשיך את השושלת היהודית – להיפך, היא מוזמנת להתגייר. כן מאשים את צחי המתאסלמלוי – אחי, צא מהסרט".

דבריו של חזן נתקלו בתגובות בוטות מצד חברי כנסת מהשמאל, שתקפו אותו על היותו גזען ו"חשוך", כביכול. בראיון לאילנה דיין בגלי צה"ל אמר דרעי בנחרצות כי הוא מתנגד לנישואי תערובת: "אני יהודי. אני שומר מסורת, שומר תורה ומצוות. העם היהודי זה הדבר החשוב ביותר שיש לי. זה עניין פרטי שלהם, אבל עם כל הכאב אני כיהודי חייב לומר לך שאני נגד הדברים הללו. אסור לנו לעודד דברים כאלה, מפני שאנחנו חייבים לשמר את העם היהודי". הוא ציין כי "ההתבוללות ברחבי העולם ממש מכלה את העם היהודי. בארצות הברית אחרי השואה היו 6 מיליון יהודים, והיום נשארנו פחות מ- 6 מיליון יהודים. היינו צריכים להגיע שם כבר ל- 30 מיליון וליותר מזה".

דרעי הוסיף כי גם מבחינה אישית-פרטית, הנישואין של בני הזוג המוסלמית והיהודי יגרמו לילדים שייוולדו להם בעיות רבות: "אני הייתי אומר ללוסי שאין לי ספק שהיא לא באה לפגוע במדינת ישראל. הם בני זוג שאוהבים ומתחתנים. אבל גם לה וגם לבחור היהודי שהתחתן איתה – זה לא דבר נכון. יהיו לכם ילדים, ולילדים האלה תהיה בעיה בתוך מדינת ישראל, מבחינת המעמד שלהם. אם באמת חשקה נפשה ביהדות, אז יש הליך של גיור". הוא הדגיש כי עדיין לא מאוחר לתקן את המעוות: "עדיין אפשר להתגייר. זה לא טוב. מניסיון שלי, אני רואה זוגות שבאים אחר כך להתייעץ – זה בעיה. הילדים הללו גדלים אחר כך, הם הולכים לבתי ספר, הם רוצים להתחתן אחר כך. ואז הם נתקלים בבעיות קשות מאוד. צריך להסתכל גם על העתיד".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) התייחס גם הוא, בחשבון הטוויטר שלו, לחתונת ההתבוללות המתוקשרת, וגינה את חברי הכנסת מהשמאל על הברכות ששיגרו לחתן היהודי ולכלה המוסלמית: "כשיהודי מתבולל זה נורא. וזה עצוב. לא חשוב כמה נחמדה היא תהיה ואם היא הדליקה משואה ביום העצמאות. זה גודע חוליה בשרשרת הארוכה של עם הנצח. הברכות והחגיגות של כמה מחברי הכנסת בשמאל מלמדות שהם אשכרה שכחו מה זה להיות יהודים. לא כמטאפורה אלא במובן הכי פשוט של המילה. יהודים".

"מה שמדהים", הוסיף סמוטריץ', "זה שהמברכים הם אלה שרוצים להקים כאן מדינה פלסטינית כדי לשמור על הרוב היהודי, ואז להתבולל ולאבד אותו שוב".

מאוחר יותר סיכם סמוטריץ: "מתבוללים היו תמיד בעם היהודי. הם תמיד היו משכילים ונאורים בעיני עצמם, התלבשו יפה ובזו לאחיהם 'החשוכים' והמיושנים. בסוף הם תמיד נעלמו. מי שנשאר, ובזכותם אנחנו כאן, הם מי שנשארו נאמנים ליהדותם ולמורשת המפוארת שלהם. נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם".

תגיות:התבוללותאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה