חדשות בארץ

הותר לפרסום: צה"ל נטרל מנהרת טרור שחדרה לשטח ישראל

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי היכולות לסיכול המנהרות הולכות ומשתפרות כל העת וימשיכו להביא הישגים

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל נטרל היום (חמישי) מנהרת טרור התקפית של ארגון החמאס שנועדה לבצע פיגוע טרור בשטח ישראל. המנהרה, באורך של קילומטר, נחפרה מאזור ח'אן יונס שבמרכז רצועת עזה וחדרה כ- 200 מטרים לשטח ישראל.

מצה"ל נמסר כי המנהרה הייתה מצויה במעקב עד לנטרולה היום. התוואי שלה אותר במסגרת המאמץ הטכנולוגי, המבצעי והמודיעיני המתמשך לסיכולן של מנהרות טרור – מאמץ שתפס תאוצה בשנה האחרונה.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, ציין: "המנהרה מסועפת במספר מקומות, נחפרה מכמה סדנאות חפירה ומשלבת שיטות שונות של בנייה. היא מחוברת לרשת מנהרות של החמאס ברצועת עזה, יש בה שימוש בחומרי בנייה חדשים, והיו בתוכה רשת טלפוניה וחשמל".

מאז אוקטובר 2017 נוטרלו 15 מנהרות ברצועת עזה. קפיצת המדרגה בסיכולן של המנהרות באה הודות לשיפור ביכולות הטכנולוגיות של צה"ל. מנליס הדגיש כי יכולות אלו משתפרות כל העת וימשיכו להביא להישגים באיתורן של המנהרות ובנטרולן: "נכון להגיד בשלב הזה שיש לנו שיטה טכנולוגית שהשתפרה בחודשים האחרונים לאיתור, טיפול, אחיזה וסיכול מנהרות. אנו אוחזים בעוד מספר מנהרות שחמאס תכנן שישמשו תשתית לפיגוע במדינת ישראל".

המנהרה שסוכלה (צילום: דובר צה"ל)המנהרה שסוכלה (צילום: דובר צה"ל)

בשל הפעילות לנטרול המנהרה, סגרה המשטרה הצבאית בשעות הבוקר מספר צירי תנועה הסמוכים לגבול עם הרצועה, אך התושבים לא קיבלו הנחיות מיוחדות והשגרה האזרחית נמשכה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב בחשבון הטוויטר שלו על סיכול המנהרה: "איננו מפסיקים לעבוד לרגע, מעל ומתחת לקרקע. מנהרת הטרור שהשמדנו הבוקר היא עוד מנהרה שלא תעמוד לחמאס במערכה הבאה. בכל יום אנחנו מתקדמים עוד צעד בדרך לחיסול נשק המנהרות".

(צילום: דובר צה"ל)

תגיות:רצועת עזהצה"למנהרת טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה