חדשות בארץ

רוסיה העבירה את טילי ה- S-300 לסוריה, צרפת מאשימה את איראן בניסיון הפיגוע בפריז

סבא"א דחתה את האשמות נתניהו, עשרות אנשי דאע"ש נהרגו במתקפה איראנית במזרח סוריה, רעל מסוג ריצין אותר בחבילות דואר שמוענו לפנטגון, ומספר הנספים בצונאמי באינדונזיה ממשיך לעלות. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הוציאה היום (שלישי) הודעה, לפיה היא בדקה את כל האתרים באיראן שאותם היה עליה לבדוק בהתאם להסכם הגרעין. ההודעה, שיצאה מטעמו של ראש סבא"א, יוקיאה אמאנו, באה בתגובה לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר בעצרת האו"ם, במהלכו חשף את קיומו של מחסן סודי בטהראן, בו מאוכסנות כמויות גדולות של ציוד וחומרים מתוכנית הגרעין הסודית של איראן. להרחבה לחץ כאן

בתגובה להודעת סבא"א, נמסר מלשכת ראש הממשלה: "סבא"א מתייחסת לבדיקות שביצעה במקומות שונים באיראן אך היא לא מתייחסת לאתר הספציפי אותו ראש הממשלה נתניהו הציג באו"ם בטורקוזאבאד. אין סיבה להמתין, על סבא"א לבדוק את האתר ולשלוח מיידית פקחים עם מד קרינה רדיואקטיבית, ודבריו של ראש הממשלה יתבררו כאמת לאמיתה".

שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, הודיע הערב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי מערכת ההגנה האווירית S-300 הועברה לסוריה. "העבודה הסתיימה אתמול", אמר השר הרוסי בפגישה עם פוטין ששודרה בערוץ "רוסיה 24". לדבריו, לסוריה הגיעו 49 רכיבים של המערכת, הכוללים מכ"מים, אמצעי שליטה ובקרה, אמצעי לוחמה אלקטרונית, מערכות הפעלה וארבעה משגרים. עד ה- 20 באוקטובר תוקם מערכת שליטה ובקרה מרכזית, וצוותים סוריים יעברו אימונים במשך שלושה חודשים כדי להכשירם לתפעל את המערכת. 

מערכת ה- S-300 תשדרג את יכולות ההגנה האווירית של סוריה ותאפשר לה לפגוע במטרות במרחק של עד 250 קילומטרים. את ההחלטה על העברת המערכת המתקדמת לסוריה מסר שויגו ביום שני שעבר במסיבת עיתונאים, כצעד תגובה להפלת מטוס האיליושין 20 הרוסי בסוריה. דו"ח של משרד ההגנה הרוסי האשים את ישראל באחריות לתקרית שהביאה למותם של 15 חיילי צבא רוסיה שהיו על סיפון המטוס. שויגו ציין כי "במהלך שנת 2013 ישראל ביקשה לעכב את מסירת המערכת לצבא אסד, ביחד עם חיילים שהוכשרו להפעיל ולטפל בה. השינוי במצב לא נגרם באשמתנו".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, תנחת מחר בערב בישראל לביקור מדיני. המשטרה השלימה את היערכותה לקראת הביקור. במהלך יממת הביקור, צפויים שיבושי תנועה וחסימות בכבישים שונים בירושלים ובצירים הראשיים המובילים אליה. להרחבה לחץ כאן

בדרום הארץ ממשיך להיות חם: ארבע שריפות פרצו במהלך היום בגזרת עוטף עזה כתוצאה משיגור בלוני תבערה משטח הרצועה. גם הערב ממשיכים הפלסטינים בהתפרעויות על גדר המערכת: הם שורפים צמיגים וזורקים רימונים ומטענים לעבר חיילי צה"ל.

בארץ

משרד הבריאות הזהיר בימים האחרונים הורים ל- 76 ילדים כי ייתכן שילדיהם נחשפו למחלת החצבת. זאת לאחר שילדים אלו הגיעו ביום שלישי שעבר לחדר המיון של בית החולים לילדים "שניידר" בפתח תקווה, בו שהה באותה עת פעוט שאובחן כחולה במחלה המדבקת. כך דיווחה הבוקר דקלה אהרן-שפרן ב"כאן"-רשת ב'. לאחר קבלת ההודעה מבית החולים, פנה משרד הבריאות להוריהם של הילדים מתוך הרשימה שטרם חוסנו נגד חצבת. הם הגיעו עם ילדיהם למרפאת משרד הבריאות בנפת פתח תקווה, והילדים קיבלו חיסון באופן מיידי. להרחבה לחץ כאן

בעולם

קרוב ל- 40 בכירים בדאע"ש נהרגו במתקפת הטילים הבליסטיים של איראן על בסיס של הארגון במזרח סוריה. כך טען היום (שלישי) גנרל אמיר עלי חאג'יזאדה, מפקד כוח האוויר של משמרות המהפכה האיראניים. משמרות המהפכה הודיעו אתמול כי תקפו לפנות בוקר יעדי טרור בסוריה, באזור אבו כמאל שממזרח לנהר הפרת, וזאת בתגובה לפיגוע הירי בסוף השבוע שעבר (22 בספטמבר) בעיר אהוואז. על פי ההודעה, שישה טילים בליסטיים לטווח קצר נורו מאזור כרמנשאה שבמערב איראן לעבר המטרות. סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה כי לפחות על אחד מהטילים נכתב "מוות לאמריקה, מוות לישראל, מוות לסעודיה". בנוסף, במתקפה נטלו חלק גם שבעה מל"טים. להרחבה לחץ כאן

מקור דיפלומטי צרפתי אמר היום כי "אין ספק" שמשרד המודיעין של איראן הוא העומד מאחורי הניסיון לפגע בעצרת של האופוזיציה האיראנית שהתקיימה בפריז בסוף חודש יוני. המקור הוסיף כי מנכ"ל המשרד האיראני, סעיד חאשמי מוג'האדם, הוא שהזמין את המתקפה. דבריו של המקור באו לאחר שממשלת צרפת הודיעה מוקדם יותר על הקפאת נכסים השייכים לשירותי המודיעין האיראני ולשני אזרחים איראניים, אחד מהם הינו אסאדולה אסאדי, דיפלומט איראני שנעצר בגרמניה בחשד למעורבות בתכנון הפיגוע. בית משפט גרמני אישר אתמול להסגיר את אסאדי לבלגיה, בה נעצרו שני חשודים נוספים במעורבות בניסיון הפיגוע. צרפת גם החליטה להשהות את מינוי שגרירה החדש בטהראן.

דובר משרד החוץ של איראן, בהראם קאסמי, הכחיש את האשמותיה של צרפת ודרש את שחרורו של אסאדי. לדבריו, מדובר במזימה שנועדה לחבל ביחסים הטובים והמתפתחים בין איראן ואירופה, בהתאמה עם מטרותיהן של ארצות הברית וישראל. קאסמי הוסיף ואמר כי איראן מפצירה בצרפת "לנקוט בגישה ריאליסטית כלפי טהראן" והזהיר מפני "חורשי רע המנסים להרוס את היחסים ארוכי השנים בין איראן לצרפת, ובינה לבין מדינות אירופאיות נוספות".

שרת ההגנה של צרפת, פלורנס פרלי, אמרה היום כי תוכנית הטילים הבליסטית של איראן מהווה איום, וכי השפעתה של איראן במזרח התיכון מהווה מקור לדאגה רבה. פרלי אמרה את הדברים במסיבת עיתונאים בפריז עם מקבילה האמריקני, ג'ים מאטיס.

מספר ההרוגים באסון הצונמי באינדונזיה עלה ל- 1,347. רעידת אדמה בעוצמה של 7.5 שהתרחשה לפני ארבעה ימים גרמה לגלים גדולים של שטפונות שהגיעו לגובה של שישה מטרים ופגעו באי סולוואסי. בשל הנזק שנגרם לתשתיות, צוותי ההצלה מתקשים להגיע לאזורים שנפגעו באסון. יותר מ- 65 אלף בתים ניזוקו, ולפחות 60 אלף בני אדם נעקרו מבתיהם וזקוקים לסיוע חירום. קיים חשש כי מספר ההרוגים עלול להסתכם באלפים רבים.

השגריר הפלסטיני בוושינגטון לשעבר, חוסאם זומלוט, החל אתמול באופן רשמי את תפקידו החדש כשגריר בבריטניה. מינויו החדש של זומלוט בא לאחר שבחודש שעבר הודיעה ארצות הברית על סגירת משרדי אש"ף בוושינגטון. בראיון לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" מספר ימים לאחר מכן אמר זומלוט כי ארצות הברית ביטלה את אשרת השהייה שלו ושל בני משפחתו, וכן סגרה את חשבונות הבנק שלהם.

רעל מסוג ריצין אותר בשתי חבילות דואר שהיו בדרכן לפנטגון. כך אישר הערב פקיד במשרד ההגנה האמריקני. אחת מהחבילות הייתה ממוענת לשר ההגנה ג'ים מאטיס. ה- FBI החל בחקירה.

נשיא חדש לעיראק: הפרלמנט העיראקי בחר הערב את ברהאם סאלח לנשיא המדינה. סאלח, חבר המפלגה הלאומית הכורדית, יחליף בתפקיד את פואד מעסום.

תגיות:דאע"שריציןסרגיי שויגו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה