חדשות בעולם

סבא"א דוחה את האשמות נתניהו: בדקנו באיראן את כל מה שצריך לבדוק

צרפת הקפיאה נכסים של שירותי המודיעין האיראניים, וזאת בתגובה לניסיון של איראן לבצע פיגוע נגד עצרת של מתנגדי המשטר האיראני שנערכה באזור פריז

מטה סבא"א בוינה, אוסטריה (צילום: שאטרסטוק)מטה סבא"א בוינה, אוסטריה (צילום: שאטרסטוק)
אא

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הוציאה היום (שלישי) הודעה, לפיה היא בדקה את כל האתרים באיראן שאותם היה עליה לבדוק בהתאם להסכם הגרעין.

ההודעה, שיצאה מטעמו של ראש סבא"א, יוקיאה אמאנו, באה בתגובה לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר בעצרת האו"ם, במהלכו חשף את קיומו של מחסן סודי בטהראן, בו מאוכסנות כמויות גדולות של ציוד וחומרים מתוכנית הגרעין הסודית של איראן. נתניהו מתח בדבריו ביקורת חריפה על סבא"א, שלמרות המידע שקיבלה מישראל מתוך החומרים של ארכיון הגרעין האיראני שהוברח לישראל, "היא לא נקטה בשום פעולה ולא שאלה את איראן אף שאלה. היא לא דרשה לבדוק שום אתר חדש שנחשף בארכיון הסודי הזה". הוא פנה לאמאנו "לעשות את הדבר הנכון": "לך ובדוק את המחסן האטומי הזה מיידית לפני שהאיראנים יסיימו לפנות אותו. ובעודך עושה זאת, בדוק את האתרים האחרים שסיפרנו לך עליהם. אחת ולתמיד, אמור לעולם את האמת על איראן".

בהודעתו מהיום, אמאנו לא התייחס באופן ישיר להאשמותיו של נתניהו, אך הבהיר כי "הסוכנות אינה מקבלת כל מידע כפי שהוא. כל מידע שמושג, כולל מצד שלישי, כפוף לבדיקה קפדנית וזוכה להערכה יחד עם מידע זמין אחר, במטרה להגיע להערכה עצמאית על סמך מומחיותה של הסוכנות. הסוכנות אינה נוהגת לדון בפומבי בנושאים הקשורים למידע כגון זה". אמאנו ציין כי "הסוכנות שולחת פקחים לאתרים ולמקומות רק בעת הצורך", וכי ישנה חשיבות עליונה לשמירת עצמאות פעולתה.

ובתוך כך, בצרפת פורסם היום כי הממשלה המקומית הקפיאה נכסים השייכים לשירותי המודיעין האיראני ולשני אזרחים איראניים. הקפאת הנכסים באה בתגובה לניסיון של איראן לבצע פיגוע בסוף חודש יוני במהלך עצרת של מתנגדי המשטר האיראני שהתקיימה באזור פריז. בין משתתפי העצרת היה גם רודי ג'וליאני, לשעבר ראש עיריית ניו יורק, וכיום פרקליטו ומקורבו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. בהצהרה משותפת של משרדי החוץ, הפנים והכלכלה של צרפת נאמר: "אירוע ברמת חומרה כזו בטריטוריה הלאומית שלנו אינו יכול לעבור ללא עונש". אחד משני האזרחים האיראניים שנכסיהם הוקפאו הוא אסאדולה אסאדי, דיפלומט איראני שנעצר בגרמניה בחשד למעורבות בתכנון הפיגוע. בית משפט גרמני אישר אתמול להסגיר את אסאדי לבלגיה, בה נעצרו שני חשודים נוספים במעורבות בניסיון הפיגוע.

תגיות:איראןצרפתסבא"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה